Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Pe fondul problemelor apărute în lanțul de aprovizionare cu elemente componente, dar și a dificultăților generte de penuria de semiconductori, General Motors a înregistrat, în trimestrul doi al anului, o scădere a vânzărilor. Recul care nu a împiedicat însă compania americană să-l devanseze pe rivalul său nipon, Toyota, pe piața din Statele Unite.
În perioada aprilie-iunie, GM a vândut 582.401 vehicule în SUA. Deși acest lucru reprezintă o scădere față de aceeași perioadă din 2021, producătorul subliniază că a câștigat cotă de piață în ultimele trei trimestre.
Toyota, care a detronat GM în 2021, vânzând pentru prima dată în SUA mai multe mașini și pick-up-uri decât omologul său american, a vândut 531.105 unități în intervalul de referință. Această cifră este cu 23% mai mică decât în al doilea trimestru din 2021.
Întreaga industrie auto se străduiește să țină pasul cu cererea de mașini noi din cauza întreruperilor continue din lanțul de aprovizionare. GM a declarat vineri că avea în stoc, la 30 iunie, aproximativ 95.000 de vehicule fabricate fără anumite componente.
Citește și Volvo investește 1,2 miliarde € în Slovacia pentru o nouă uzină
Citește și Noii proprietari ai uzinei Ford din Craiova anunţă investiții de 490 de milioane de euro
Citește și Noul Citroen C4X, alt răspuns al grupului Stellantis la Renault Arkana
Constructorul auto se așteaptă ca toate aceste vehicule să fie finalizate și expediate către dealeri până la sfârșitul anului și, în consecință, și-a reafirmat prognoza pentru 2022.
Dar se așteaptă ca profitul net pentru al doilea trimestru să fie cuprins între 1,6 și 1,9 miliarde de dolari, în condițiile în care analiștii chestionați de FactSet se așteptau la 2,46 miliarde de dolari.
La rândul său, grupul japonez a evocat "probleme persistente de inventariere", dar a salutat faptul că vehiculele sale echipate cu baterii electrice (electrice, hibride sau cu hidrogen) au reprezentat mai mult de un sfert din vânzările sale în Statele Unite în prima jumătate a anului.
Constructorul auto sud-coreean Hyundai Motor a raportat o scădere de 23% a vânzărilor în SUA în al doilea trimestru, la 184.191 de unități.
Cox Automotive se așteaptă ca vânzările totale de vehicule din SUA în al doilea trimestru să fie în scădere cu 19,3% față de aceeași perioadă din 2021.
Potrivit JD Power, prețul mediu al unei mașini în prima jumătate a anului ar trebui să ajungă la 44.907 dolari, adică cu 17,5% mai mult decât în 2021.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...