Grupul naval Damen a dat în judecată România la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Damen Galați / FOTO: Facebook Damen
Damen Galați / FOTO: Facebook Damen
Compania olandeză Damen cere României rezilierea acordului de asociere cu statul român, încheiat în urma cu șase ani.

În urma încheierii acestui contract în 2018, România a devenit acționar majoritar, deținând 51% dintre participații iar Damen a rămas cu 49% din capital și cu managementul operațional al companiei Damen Shipyards Mangalia SA. Compania a cerut despăgubiri la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena, transmite Profit.ro.

România a realizat această asociere prin intermediul companiei de stat ”Șantierul Naval 2 Mai SA”, controlată de Ministerul Economiei, pârâtă în acest proces.

Angajații au atras atenția, printr-o scrisoare deschisă publicată în luna martie, că există o lipsă a volumului de muncă și asupra insolvenței ”iminente”.

”În numele celor 1500 de lucrători români rămași în șantierul naval din Mangalia, adresăm această petiție către dumneavoastră, în contextul situației critice cu care ne confruntăm. Scopul acestei petiții este de a obține sprijinul necesar pentru protejarea locurilor de muncă și redresarea șantierului naval din Mangalia, considerat un obiectiv strategic de interes național, unde statul român, prin Ministerul Economiei, deține 51% din acțiuni.

Șantierul naval din Mangalia (DSMa) se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activității pentru majoritatea angajaților pentru o perioadă îndelungată. Rezultatele financiare negative și datoriile colosale către creditori (Grupul DAMEN) amplifică riscul de insolvență, iar divergențele dintre acționari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj.

Suntem profund îngrijorați de disputele dintre acționari și de consecințele negative potențiale ale acestora asupra angajaților societății DSMa. Este esențial ca interesele angajaților să fie luate în considerare și să se acorde o atenție deosebită stabilirii unei strategii care să asigure continuitatea și stabilitatea locurilor de muncă din șantierul naval din Mangalia”, scriau angajații companiei la mijlocul lunii trecute.

Citește mai multe aici: Scrisoare deschisă a angajaților de pe Santierul Naval Mangalia

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Plata cu cardul / Foto: Freepik
Muncitori instalează panouri solare / Foto: Freepik
Resturi de dronă în Republica Moldova
Bani / Foto: DCBusiness
Oameni de afaceri nemulțumiți / Foto: Freepik

Concordia dă alarma: ”IMCA distruge economia României!”

Confederaţia Patronală Concordia solicită Guvernului...

Cris-Tim

BVB anunță listarea Cris-Tim Family Holding

Cris-Tim Family Holding se listează miercuri la Bursa de...

Justiție
Schiori / Foto: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Bani
ANAF / Foto: DCBUsiness
Agricultura. Foto: Pexels.com
Senatul Romaniei
Calcule. Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Energie nucleară
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Manager ded firmă / Foto: Freepik
Contor electric

4 motive să investești într-un apartament în București

Capitala României este unul dintre cele mai dinamice...

PNRR
Elvira Nabiullina, guvernatorul Băncii Centrale a Rusiei / Foto: kremlin.ru
Marco Rubio / Foto: Daniel Torok / Casa Albă
Keir Starmer, Emmanuel Macron și Fredrich Merz
Petarde
Microbuzul s-a ciocnit cu un autoturism
Banca Mondială

De ce bate pasul pe loc economia din Europa și Asia Centrală

Țările din Europa și Asia Centrală (ECA) trebuie să...


pixel