Grupul naval Damen a dat în judecată România la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Damen Galați / FOTO: Facebook Damen
Damen Galați / FOTO: Facebook Damen
Compania olandeză Damen cere României rezilierea acordului de asociere cu statul român, încheiat în urma cu șase ani.

În urma încheierii acestui contract în 2018, România a devenit acționar majoritar, deținând 51% dintre participații iar Damen a rămas cu 49% din capital și cu managementul operațional al companiei Damen Shipyards Mangalia SA. Compania a cerut despăgubiri la Curtea Internațională de Arbitraj de la Viena, transmite Profit.ro.

România a realizat această asociere prin intermediul companiei de stat ”Șantierul Naval 2 Mai SA”, controlată de Ministerul Economiei, pârâtă în acest proces.

Angajații au atras atenția, printr-o scrisoare deschisă publicată în luna martie, că există o lipsă a volumului de muncă și asupra insolvenței ”iminente”.

”În numele celor 1500 de lucrători români rămași în șantierul naval din Mangalia, adresăm această petiție către dumneavoastră, în contextul situației critice cu care ne confruntăm. Scopul acestei petiții este de a obține sprijinul necesar pentru protejarea locurilor de muncă și redresarea șantierului naval din Mangalia, considerat un obiectiv strategic de interes național, unde statul român, prin Ministerul Economiei, deține 51% din acțiuni.

Șantierul naval din Mangalia (DSMa) se confruntă cu o scădere drastică a volumului de muncă, iar în lipsa unor măsuri concrete, există riscul iminent de întrerupere temporară a activității pentru majoritatea angajaților pentru o perioadă îndelungată. Rezultatele financiare negative și datoriile colosale către creditori (Grupul DAMEN) amplifică riscul de insolvență, iar divergențele dintre acționari pot conduce la un litigiu la Curtea de Arbitraj.

Suntem profund îngrijorați de disputele dintre acționari și de consecințele negative potențiale ale acestora asupra angajaților societății DSMa. Este esențial ca interesele angajaților să fie luate în considerare și să se acorde o atenție deosebită stabilirii unei strategii care să asigure continuitatea și stabilitatea locurilor de muncă din șantierul naval din Mangalia”, scriau angajații companiei la mijlocul lunii trecute.

Citește mai multe aici: Scrisoare deschisă a angajaților de pe Santierul Naval Mangalia

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik
O nouă zi cu pierderi
Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Investiție imobiliară / Foto: Freepik
ASEAN 2025
Cseke Attila

pixel