Guvernul, precizări pe tema veniturilor angajaților Cancelariei Prim-ministrului

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Palatul Victoria vine cu un set de precizări. 

"Având în vedere subiectul privind armonizarea legislativă pentru menținerea nivelului de venituri de care beneficiază angajați ai Cancelariei Prim-ministrului, vă punem la dispoziție, mai jos, o documentare legislativă care argumentează faptul că amendamentul aprobat recent în Parlament nu vizează creșterea veniturilor, ci recuperea pierderilor pentru unii angajați - personal contractual preluat de la Secretariatul General al Guvernului în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului.

Conform prevederilor art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, prin preluarea activității, posturilor şi personalului Cancelariei Prim- Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, care se desființează.
Astfel, trebuie precizat faptul că, anterior înființării Cancelariei Prim-Ministrului ca structură cu personalitate juridică proprie, calitatea de angajator pentru un nrumăr de 57 de angajați, precum și pentru personalul din cabinetele demnitarilor, din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, o avea Secretariatul General al Guvernului, iar aceștia beneficiau de 15% pentru complexitatea muncii, în temeiul prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art. 9 din HG nr. 832/2022, încadrarea/numirea personalului preluat potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2021, în noua structură organizatorică, se realizează cu respectarea procedurii și regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menținerea drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021. 

În data de 03.10.2022, a fost încheiat Protocolul de predare primire între Secretariatul General al Guvernului și Cancelaria Prim-Ministrului având ca obiect preluarea activității Cancelariei Prim- Ministrului, precum și a unui nr. de 57 de angajați cu menținerea drepturilor salariale acestora, existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021. 
 Începând cu aceeași data, la stabilirea drepturilor salariale personalului nou angajat/ detașat/ transferat în structurile suport, precum și personalului cabinetelor demnitarilor din cadrul Cancelariei, procentul de 15% pentru complexitatea muncii, nu a putut fi acordat, deoarece instituția Cancelariei Prim-Ministrului nu se regăsește în enumerarea instituțiilor care beneficiază de acest drept.

Totodată, conform prevederilor art. 6 lit. b) din Legea nr. 153/2017, sistemul de salarizare reglementat prin acest act normativ are la bază și principiul nediscriminării, fiind instituit în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție. 

Astfel, având în vedere faptul că o parte din personalul Cancelariei Prim-Ministrului, nu beneficiază de procentul de 15% pentru complexitatea muncii, iar o alta parte beneficiază, respectiv: personalul preluat în baza Protocolului, au fost inițiate demersurile necesare pentru corectarea acestei situații, respectiv introducerea instituției Cancelaria Prim-Ministrului în enumerarea instituțiilor care beneficiază de  procentul de 15% pentru complexitatea muncii, prevăzută în Legea 153/2017 (explicit in anexa nr. VIII - FAMILIA OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE "ADMINISTRAŢIE" Cap. I, lit. A. Salarizarea funcționarilor publici, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3 și Cap. II, lit. A. Salarizarea personalului contractual din administrația publică centrală de specialitate, servicii deconcentrate ale ministerelor și ale altor organe centrale de specialitate, prefecturi, consilii județene, municipii, administrația publică locală - consilii, primării și servicii publice din subordinea acestora, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3.)", transmite Palatul Victoria. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record

pixel