Guvernul, precizări pe tema veniturilor angajaților Cancelariei Prim-ministrului

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Palatul Victoria vine cu un set de precizări. 

"Având în vedere subiectul privind armonizarea legislativă pentru menținerea nivelului de venituri de care beneficiază angajați ai Cancelariei Prim-ministrului, vă punem la dispoziție, mai jos, o documentare legislativă care argumentează faptul că amendamentul aprobat recent în Parlament nu vizează creșterea veniturilor, ci recuperea pierderilor pentru unii angajați - personal contractual preluat de la Secretariatul General al Guvernului în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului.

Conform prevederilor art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Cancelaria Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, prin preluarea activității, posturilor şi personalului Cancelariei Prim- Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, care se desființează.
Astfel, trebuie precizat faptul că, anterior înființării Cancelariei Prim-Ministrului ca structură cu personalitate juridică proprie, calitatea de angajator pentru un nrumăr de 57 de angajați, precum și pentru personalul din cabinetele demnitarilor, din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului, o avea Secretariatul General al Guvernului, iar aceștia beneficiau de 15% pentru complexitatea muncii, în temeiul prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

În conformitate cu prevederile art. 9 din HG nr. 832/2022, încadrarea/numirea personalului preluat potrivit art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2021, în noua structură organizatorică, se realizează cu respectarea procedurii și regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, cu menținerea drepturilor salariale existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021. 

În data de 03.10.2022, a fost încheiat Protocolul de predare primire între Secretariatul General al Guvernului și Cancelaria Prim-Ministrului având ca obiect preluarea activității Cancelariei Prim- Ministrului, precum și a unui nr. de 57 de angajați cu menținerea drepturilor salariale acestora, existente la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 121/2021. 
 Începând cu aceeași data, la stabilirea drepturilor salariale personalului nou angajat/ detașat/ transferat în structurile suport, precum și personalului cabinetelor demnitarilor din cadrul Cancelariei, procentul de 15% pentru complexitatea muncii, nu a putut fi acordat, deoarece instituția Cancelariei Prim-Ministrului nu se regăsește în enumerarea instituțiilor care beneficiază de acest drept.

Totodată, conform prevederilor art. 6 lit. b) din Legea nr. 153/2017, sistemul de salarizare reglementat prin acest act normativ are la bază și principiul nediscriminării, fiind instituit în sensul eliminării oricăror forme de discriminare și instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care prestează aceeași activitate și are aceeași vechime în muncă și în funcție. 

Astfel, având în vedere faptul că o parte din personalul Cancelariei Prim-Ministrului, nu beneficiază de procentul de 15% pentru complexitatea muncii, iar o alta parte beneficiază, respectiv: personalul preluat în baza Protocolului, au fost inițiate demersurile necesare pentru corectarea acestei situații, respectiv introducerea instituției Cancelaria Prim-Ministrului în enumerarea instituțiilor care beneficiază de  procentul de 15% pentru complexitatea muncii, prevăzută în Legea 153/2017 (explicit in anexa nr. VIII - FAMILIA OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE "ADMINISTRAŢIE" Cap. I, lit. A. Salarizarea funcționarilor publici, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3 și Cap. II, lit. A. Salarizarea personalului contractual din administrația publică centrală de specialitate, servicii deconcentrate ale ministerelor și ale altor organe centrale de specialitate, prefecturi, consilii județene, municipii, administrația publică locală - consilii, primării și servicii publice din subordinea acestora, pct. I. Salarii pentru administrația publică centrală, ultima Notă de subsol, punctele 1 și 3.)", transmite Palatul Victoria. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Europeană de Investiții / Foto: BEI
Acces gratuit la apă potabilă în aeroporturile din România. Ce spune Ministerul Transporturilor - FOTO: Freepik@EyeEm
Se modifică modul de acordare a alocațiilor pentru copii
Angajați
TVA / Foto: Freepik.com
masini de lux - FOTO: Freepik@maxmamchurov
Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik

pixel