Guvernul bagă bani în promovarea companiilor românești pe piețele externe

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Compania aeriană Blue Air anunță introducerea a 11 noi rute din România / Foto: Unsplash
Compania aeriană Blue Air anunță introducerea a 11 noi rute din România / Foto: Unsplash
Guvernul are pe masa de lucru o Ordonanță de Urgență prin care dă mână liberă Ministerului Turismului și Antreprenoriatului să finanțeze promovarea companiilor românești de export pe piețele externe.

Este vorba despre acordarea de fonduri pentru participarea unor astfel de companii la diverse expoziții sau activități de promovare la nivel internațional.

În expunerea de motive a ordonanței se spune că: ”exportul constituie unul dintre cei mai importanţi factori de creştere economică, conducând la creşterea sustenabilă a produsului intern brut - PIB şi implicit la scăderea deficitului de cont curent aferent schimburilor comerciale ale României, având în vedere necesitatea imediată a fluidizării plăţilor şi modificării mecanismului de contractare a firmelor organizatoare, a reducerii birocrației astfel încât instrumentele aflate în administrarea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului să poată funcţiona şi să aibă ca finalitate îndeplinirea obiectivelor aferente Programului de promovare a exporturilor, se impune, în regim de urgenţă” și astfel, guvernul aduce modificări la Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat.

Documetul mai spune că se impune luarea unor măsuri urgente, ”în vederea creării unui cadru legislativ la nivel naţional care să răspundă atât solicitărilor mediului de afaceri, în sensul creşterii numărului de beneficiari de ajutoare nerambursabile pentru promovarea exporturilor, cât și a necesității continuării programului aflat în administrarea ministerului de resort, în condiţii de transparenţă, eficienţă, eficacitate şi economicitate a utilizării fondurilor publice”.

Citește și: Patru noi programe de finanțare pentru IMM-uri, anunțate de Ministerul de Finanțe

Activitățile finanțate de la bugetul de stat

Programul de promovare a exportului, administrat de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, se vor finanța parțial din fonduri de la bugetul de stat următoarele activități:

  • participări ale operatorilor economici români, cu stand sub pavilion național, la târguri şi expoziţii cu caracter internaţional, organizate în statele membre ale Uniunii Europene și în țările terțe, coordonate în parteneriat public-privat și monitorizate de către reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului și Turismului;

  • participări individuale ale operatorilor economici români la târguri și expoziții cu caracter internațional organizate în statele membre ale Uniunii Europene și în țările terțe, cu stand de prezentare a  produselor/serviciilor, la misiuni economice desfășurate în străinătate, precum și la manifestări internaționale, organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe;

  • participarea potențialilor exportatori români la misiuni economice desfășurate în străinătate, cu caracter exploratoriu, coordonate în parteneriat public-privat de către reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului;

  • invitarea potențialilor importatori străini la târgurile internaționale organizate în România, la propunerea mediului de afaceri, cu consultarea Consiliului de Export;

  • organizarea şi funcţionarea expozitiilor externe temporare, itinerante, realizate în parteneriat public-privat pe pieţe de interes pentru exportul românesc, la propunerea Consiliului de Export;

  • realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale;

  • realizarea pe baze concurențiale a buletinelor informative privind oferta de export şi distribuirea acestora în străinătate şi la ambasadele străine din România, cu suportarea cheltuielilor de realizare;

  • realizarea de acţiuni de publicitate şi reclamă cu caracter general, pe produse şi grupe de produse, pe pieţe de interes pentru exportul românesc, pe baze concurenţiale, cu suportarea cheltuielilor, inclusiv a cheltuielilor pentru distribuirea materialelor de publicitate şi reclamă cu caracter general în străinătate şi la ambasadele străine din România;

  • organizarea in parteneriat public-privat a  iniexpozițiilor la ambasadele României din străinătate sau alte spatii închiriate;

  • certificări specifice produselor pentru acces la piețele externe;

  • participarea sub pavilion național la manifestări internaționale, organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe.

  • realizarea Portalului de comert exterior, administrat de Departamentul de Comerț Exterior, pentru promovarea ofertelor de export ale firmelor romanesti si informarea operatorilor economici privind cererile de ofertă primite de Birourile de Promovare a Comertului Exterior din cadrul ambasadelor si consulatelor României m) acordarea unui sprijin financiar agențiilor de turism în vederea dezvoltării exportului de servicii turistice, sub forma unei scheme de ajutor de minimis.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafic bursier
Bani
Baterii. Mașini electrice
Conducte de gaze / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Germania devine o națiune de cumpărători online

Comerţul online ia amploare în Germania.

Aur vs Bitcoin / FOTO: Freepik

Bitcoinul și aurul merg, din nou, ”umăr la umăr”

O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...

Un bărbat își alimentează mașina la o benzinărie / Foto: Unsplash

Cât costă benzina și motorina la început de săptămână

Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...

Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
CEC Bank / Ilustrație: Oana Pavelescu
BCE
Bună dimineața! Să aveți o zi de neuitat!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Este nevoie de redresare
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik

pixel