Bursa de la București a început săptămâna în scădere: Roșu pe linie
Bursa de la București nu a...
Este vorba despre acordarea de fonduri pentru participarea unor astfel de companii la diverse expoziții sau activități de promovare la nivel internațional.
În expunerea de motive a ordonanței se spune că: ”exportul constituie unul dintre cei mai importanţi factori de creştere economică, conducând la creşterea sustenabilă a produsului intern brut - PIB şi implicit la scăderea deficitului de cont curent aferent schimburilor comerciale ale României, având în vedere necesitatea imediată a fluidizării plăţilor şi modificării mecanismului de contractare a firmelor organizatoare, a reducerii birocrației astfel încât instrumentele aflate în administrarea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului să poată funcţiona şi să aibă ca finalitate îndeplinirea obiectivelor aferente Programului de promovare a exporturilor, se impune, în regim de urgenţă” și astfel, guvernul aduce modificări la Sistemul de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat.
Documetul mai spune că se impune luarea unor măsuri urgente, ”în vederea creării unui cadru legislativ la nivel naţional care să răspundă atât solicitărilor mediului de afaceri, în sensul creşterii numărului de beneficiari de ajutoare nerambursabile pentru promovarea exporturilor, cât și a necesității continuării programului aflat în administrarea ministerului de resort, în condiţii de transparenţă, eficienţă, eficacitate şi economicitate a utilizării fondurilor publice”.
Citește și: Patru noi programe de finanțare pentru IMM-uri, anunțate de Ministerul de Finanțe
Activitățile finanțate de la bugetul de stat
Programul de promovare a exportului, administrat de către Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, se vor finanța parțial din fonduri de la bugetul de stat următoarele activități:
participări ale operatorilor economici români, cu stand sub pavilion național, la târguri şi expoziţii cu caracter internaţional, organizate în statele membre ale Uniunii Europene și în țările terțe, coordonate în parteneriat public-privat și monitorizate de către reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului și Turismului;
participări individuale ale operatorilor economici români la târguri și expoziții cu caracter internațional organizate în statele membre ale Uniunii Europene și în țările terțe, cu stand de prezentare a produselor/serviciilor, la misiuni economice desfășurate în străinătate, precum și la manifestări internaționale, organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe;
participarea potențialilor exportatori români la misiuni economice desfășurate în străinătate, cu caracter exploratoriu, coordonate în parteneriat public-privat de către reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului;
invitarea potențialilor importatori străini la târgurile internaționale organizate în România, la propunerea mediului de afaceri, cu consultarea Consiliului de Export;
organizarea şi funcţionarea expozitiilor externe temporare, itinerante, realizate în parteneriat public-privat pe pieţe de interes pentru exportul românesc, la propunerea Consiliului de Export;
realizarea de studii de piaţă şi pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale;
realizarea pe baze concurențiale a buletinelor informative privind oferta de export şi distribuirea acestora în străinătate şi la ambasadele străine din România, cu suportarea cheltuielilor de realizare;
realizarea de acţiuni de publicitate şi reclamă cu caracter general, pe produse şi grupe de produse, pe pieţe de interes pentru exportul românesc, pe baze concurenţiale, cu suportarea cheltuielilor, inclusiv a cheltuielilor pentru distribuirea materialelor de publicitate şi reclamă cu caracter general în străinătate şi la ambasadele străine din România;
organizarea in parteneriat public-privat a iniexpozițiilor la ambasadele României din străinătate sau alte spatii închiriate;
certificări specifice produselor pentru acces la piețele externe;
participarea sub pavilion național la manifestări internaționale, organizate în format virtual, pentru care sunt solicitate taxe.
realizarea Portalului de comert exterior, administrat de Departamentul de Comerț Exterior, pentru promovarea ofertelor de export ale firmelor romanesti si informarea operatorilor economici privind cererile de ofertă primite de Birourile de Promovare a Comertului Exterior din cadrul ambasadelor si consulatelor României m) acordarea unui sprijin financiar agențiilor de turism în vederea dezvoltării exportului de servicii turistice, sub forma unei scheme de ajutor de minimis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Comerţul online ia amploare în Germania.
O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Analistul economic Adrian...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...