Adrian Negrescu: Zece argumente pentru care România poate privi cu optimism spre 2026
Analistul economic Adrian...
Această decizie vine în ciuda tuturor constrângerilor din partea SUA și a Europei legate de supracapacitate și invazia mașinilor electrice de pe aceste piețe.
Un total de șase companii - inclusiv CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, și producători auto importanți precum BYD și Geely - sunt eligibile pentru sprijin guvernamental în vederea dezvoltării de baterii solide-state de tip ASSB, a raportat miercuri ziarul oficial China Daily, citat de Reuters.
Proiectul va fi condus de ministerele și comisiile guvernamentale relevante, a precizat ziarul, fără a oferi detalii.
ASSB este o nouă tehnologie care îmbunătățește bateriile tradiționale litiu-ion (LIB), folosind un electrolit solid în locul unui material lichid sau sub formă de gel. Riscul de a lua foc sau de a exploda este mai scăzut decât la bateriile convenționale și au o densitate energetică mai mare, astfel încât se crede că sunt mai sigure și mai puternice.
Cu toate acestea, aceste tipuri de baterii nu sunt disponibile pe scară largă în prezent din cauza costului ridicat și a dificultății de a fi produse în masă.
La începutul acestei luni, administrația Biden a impus noi tarife vamale importante pentru vehiculele electrice chinezești, bateriile de ultimă generație și alte bunuri. Oficialii americani spun că doresc să protejeze locurile de muncă și întreprinderile din SUA de problemele ridicate de supraproducția anumitor produse din China.
Comisia Europeană urmează să anunțe la începutul lunii viitoare propria decizie privind tarifele pe importurile chinezești de vehiculele electrice, ceea ce ar putea însemna probleme pentru producătorii chinezi care exportă sute de mii de mașini în Europa în fiecare an.
Totuși, Beijingul își intensifică în continuare eforturile de accelerare a producției de mașini electrice, în timp ce încearcă să contracareze încetinirea economică indusă de piața imobiliară.
Constructorii de automobile și companiile de tehnologie la nivel mondial lucrează, de asemenea, la tehnologia ASSB.
În ianuarie, Toyota Motor a declarat că va lansa în câțiva ani vehicule cu baterii solid-state, potrivit Reuters. Samsung SDI a declarat în martie că va începe să producă în masă baterii solid-state în 2027. Volkswagen a încercat, de asemenea, să dezvolte aceste baterii împreună cu startup-ul american Quantum Scape.
Rivalii chinezi ridică și ei miza. GAC Group, un producător auto de stat cu sediul în Guangzhou, a declarat în noiembrie că a realizat o descoperire în domeniul bateriilor și că va lansa vehicule cu aceste baterii în 2026.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Adrian...
ANAF schimbă regulile pentru analiza de risc.
Ministerul Finanţelor a...
Curs valutar – scădere pentru...
Ziua de 22 decembrie este una...
Aurul a ajuns la o valoare...
A doua emisiune de obligaţiuni...
Crizele locale din România au...
Firmele intră în 2026 cu...
Peste 2,5 milioane de...
Ce face diferența dintre o...
Mega Image anunță programul magazinelor pentru perioada...
Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...
Japonia a făcut, luni, un pas...
Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...
Autoritățile din județul Argeș...
Dobânzile ar urma să intre pe o...
Mai multe fotografii din setul...
Numărul pensionarilor din...
Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...
Pentru o mare parte din...
Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...
Statele Unite au prelungit până...