Guvernul chinez subvenționează dezvoltarea noii generații de baterii pentru mașinile electrice
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
China intenționează să investească aproximativ 6 miliarde de yuani (845 de milioane de dolari) pentru a dezvolta tehnologia de ultimă generație a bateriilor destinate vehiculelor electrice.

Această decizie vine în ciuda tuturor constrângerilor din partea SUA și a Europei legate de supracapacitate și invazia mașinilor electrice de pe aceste piețe.

Un total de șase companii - inclusiv CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, și producători auto importanți precum BYD și Geely - sunt eligibile pentru sprijin guvernamental în vederea dezvoltării de baterii solide-state  de tip ASSB, a raportat miercuri ziarul oficial China Daily, citat de Reuters.

Proiectul va fi condus de ministerele și comisiile guvernamentale relevante, a precizat ziarul, fără a oferi detalii.

ASSB este o nouă tehnologie care îmbunătățește bateriile tradiționale litiu-ion (LIB), folosind un electrolit solid în locul unui material lichid sau sub formă de gel. Riscul de a lua foc sau de a exploda este mai scăzut decât la bateriile convenționale și au o densitate energetică mai mare, astfel încât se crede că sunt mai sigure și mai puternice.

Cu toate acestea, aceste tipuri de baterii nu sunt disponibile pe scară largă în prezent din cauza costului ridicat și a dificultății de a fi produse în masă.

La începutul acestei luni, administrația Biden a impus noi tarife vamale importante pentru vehiculele electrice chinezești, bateriile de ultimă generație și alte bunuri. Oficialii americani spun că doresc să protejeze locurile de muncă și întreprinderile din SUA de problemele ridicate de supraproducția anumitor produse din China.

Comisia Europeană urmează să anunțe la începutul lunii viitoare propria decizie privind tarifele pe importurile chinezești de vehiculele electrice, ceea ce ar putea însemna probleme pentru producătorii chinezi care exportă sute de mii de mașini în Europa în fiecare an.

Totuși, Beijingul își intensifică în continuare eforturile de accelerare a producției de mașini electrice, în timp ce încearcă să contracareze încetinirea economică indusă de piața imobiliară.

Constructorii de automobile și companiile de tehnologie la nivel mondial lucrează, de asemenea, la tehnologia ASSB.

În ianuarie, Toyota Motor a declarat că va lansa în câțiva ani vehicule cu baterii solid-state, potrivit Reuters. Samsung SDI a declarat în martie că va începe să producă în masă baterii solid-state în 2027. Volkswagen a încercat, de asemenea, să dezvolte aceste baterii împreună cu startup-ul american Quantum Scape.

Rivalii chinezi ridică și ei miza. GAC Group, un producător auto de stat cu sediul în Guangzhou, a declarat în noiembrie că a realizat o descoperire în domeniul bateriilor și că va lansa vehicule cu aceste baterii în 2026.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Foate firmele, obligate să accepte plata cu cardul

Începând cu 16 iunie, Legea 406/2023 impune firmelor,...

Revolut se pregătește să vândă multe acțiuni, înainte de IPO

Compania are în vedere să vândă acțiunile, în valoare de...

Noi beneficiari ai normei de hrană. Modificare a OG 26/1994

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Dan Vardie: "Mașinile diesel nu mai au viitor"

Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi...


pixel