Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că statul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.
Nissan. Ce se întâmplă cu 20.000 de locuri de muncă
Şi ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat într-un interviu publicat vineri în cotidianul Le Figaro că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să îşi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice.
"Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască", a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.
Potrivit presei, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.
Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. "Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem producătorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice", a subliniat ministrul francez al Economiei.
Surse citate de Reuters au declarat la începutul acestei săptămâni că Renault a ajuns la un acord cu băncile pentru un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro. Acest împrumut garantat de stat, la care Renault lucrează de aproximativ o lună, ar urma să fie în scurt timp supus aprobării Consiliului de Administraţie, înainte de a fi aprobat oficial de Ministerul de Finanţe.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...