Häagen-Dazs: Ce înseamnă numele acestei mărci de înghețată?
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O să vă surprindă răspunsul!
O să vă surprindă răspunsul!
Înghețata Häagen-Dazs. Numele rezonează în mintea tuturor, dar ce înseamnă? Cu siguranță nu vă așteptați la acest răspuns.

Pentru că oricât de surprinzător ar părea, povestea de succes a acestei mărci americane a pornit de la semnătură inventată de creatorii gustoasei înghețate. Nu este nevoie să îi căutați traducerea sau chiar semnificația.

Doamna Häagen și domnul Dazs sunt inventatorii celebrelor înghețate Häagen-Dazs, atât de îndrăgite de atâția consumatori? Ar fi putut să fie, dar nu sunt. Cu riscul de a-i surprinde pe mulți, numele nu înseamnă absolut nimic. Pentru simplul motiv că a fost, pur și simplu, scornit în 1961 de Reuben și Rose Mattus, adevărații creatori americani ai mărcii. Dorința lor a fost să găsească o denumire cu rezonanță nordică care să evoce prospețime și o invitație la călătorie.

Iată dovada!

Mai precis cei doi și-ar fi dorit să se apropie de o denumire daneză pentru a beneficia de buna reputație de care se bucurau, la acea vreme, aceste produse în Statele Unite. Care este dovada că acest nume nu înseamnă nimic? În primul rând, în alfabetul danez nu există umlaut, iar terminația "zs" nu este specifică Danemarcei ... ci a fost împrumutată din Ungaria! Încercând mai multe combinații aleatorii în bucătăria lor, Häagen-Dazs a avut în cele din urmă câștig de cauză.

O alegere înțeleaptă, având în vedere creșterea rapidă a mărcii. Începând cu doar trei arome (ciocolată, vanilie și cafea), înghețatele s-au răspândit treptat pe coasta de est a Statelor Unite, înainte de a acoperi întreaga țară în 1973, în timp ce unitatea de producție nu era mai mare decât subsolul unei case! În 1976, fiica lui Reuben și a lui Rose, Doris, a deschis, la New York, primul magazin Häagen-Dazs. A fost începutul poveștii de succes a mărcii.

Astăzi, Häagen-Dazs este prezent în peste 80 de țări și are o rețea de aproximativ 800 de magazine în întreaga lume. În Franța, marca a ajuns în 1990 și reprezintă aproape 8% din piața de înghețată. Dovadă a succesului său: a fost partenerul oficial al internaționalelor franceze de tenis, Roland Garros, timp de aproape 25 de ani, înainte de a ceda locul, în 2018, companiei Magnum (Unilever).

Un bestseller indestructibil

Din 2001, grupul General Mills (Old El Paso, Green Giant) deține marca Häagen-Dazs, a cărei cifră de afaceri este ținută secretă. De-a lungul istoriei sale, marca a inovat pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor. Are aproximativ douăzeci de arome care sunt disponibile în format borcan, mini borcan și chiar în format stick. Dar cea mai bine vândută aromă rămâne cea iconică de vanilie și nucă de macadamia, care continuă să topească inimile consumatorilor din întreaga lume.

Citește și Nutella și înghețata Blue Bunny, sub același ”acoperiș”: O tranzacție de sute de milioane

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel