Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Pentru că oricât de surprinzător ar părea, povestea de succes a acestei mărci americane a pornit de la semnătură inventată de creatorii gustoasei înghețate. Nu este nevoie să îi căutați traducerea sau chiar semnificația.
Doamna Häagen și domnul Dazs sunt inventatorii celebrelor înghețate Häagen-Dazs, atât de îndrăgite de atâția consumatori? Ar fi putut să fie, dar nu sunt. Cu riscul de a-i surprinde pe mulți, numele nu înseamnă absolut nimic. Pentru simplul motiv că a fost, pur și simplu, scornit în 1961 de Reuben și Rose Mattus, adevărații creatori americani ai mărcii. Dorința lor a fost să găsească o denumire cu rezonanță nordică care să evoce prospețime și o invitație la călătorie.
Iată dovada!
Mai precis cei doi și-ar fi dorit să se apropie de o denumire daneză pentru a beneficia de buna reputație de care se bucurau, la acea vreme, aceste produse în Statele Unite. Care este dovada că acest nume nu înseamnă nimic? În primul rând, în alfabetul danez nu există umlaut, iar terminația "zs" nu este specifică Danemarcei ... ci a fost împrumutată din Ungaria! Încercând mai multe combinații aleatorii în bucătăria lor, Häagen-Dazs a avut în cele din urmă câștig de cauză.
O alegere înțeleaptă, având în vedere creșterea rapidă a mărcii. Începând cu doar trei arome (ciocolată, vanilie și cafea), înghețatele s-au răspândit treptat pe coasta de est a Statelor Unite, înainte de a acoperi întreaga țară în 1973, în timp ce unitatea de producție nu era mai mare decât subsolul unei case! În 1976, fiica lui Reuben și a lui Rose, Doris, a deschis, la New York, primul magazin Häagen-Dazs. A fost începutul poveștii de succes a mărcii.
Astăzi, Häagen-Dazs este prezent în peste 80 de țări și are o rețea de aproximativ 800 de magazine în întreaga lume. În Franța, marca a ajuns în 1990 și reprezintă aproape 8% din piața de înghețată. Dovadă a succesului său: a fost partenerul oficial al internaționalelor franceze de tenis, Roland Garros, timp de aproape 25 de ani, înainte de a ceda locul, în 2018, companiei Magnum (Unilever).
Un bestseller indestructibil
Din 2001, grupul General Mills (Old El Paso, Green Giant) deține marca Häagen-Dazs, a cărei cifră de afaceri este ținută secretă. De-a lungul istoriei sale, marca a inovat pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor. Are aproximativ douăzeci de arome care sunt disponibile în format borcan, mini borcan și chiar în format stick. Dar cea mai bine vândută aromă rămâne cea iconică de vanilie și nucă de macadamia, care continuă să topească inimile consumatorilor din întreaga lume.
Citește și Nutella și înghețata Blue Bunny, sub același ”acoperiș”: O tranzacție de sute de milioane
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...