"Highway to hell?": Autostrada care scandalizează Germania

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Autostrăzi / FOTO: Freepik
Autostrăzi / FOTO: Freepik
Un proiect de autostradă fără precedent prin amploarea lui și care are, pe alocuri chiar și zece benzi de circulație, stârnește controverse intense în țara automobilului, detractorii săi denunțând o „monstruozitate”.

Propunerea provine dintr-un studiu de fezabilitate comandat de firma de stat Autobahn GmbH, care gestionează autostrăzile din țară, sub supravegherea Ministerului Transporturilor. Studiul a fost publicat recent, sub presiunea oponenților proiectului.

Peste un miliard de euro

Printre altele, se propune lărgirea unei porțiuni de 30 km a Autostrăzii 5 din jurul Frankfurtului și care are deja 6 până la 8 benzi de circulație, dar care rămâne, totuși, una dintre cele mai aglomerate segmente de autostradă din Germania. Costul lucrărilor: 1,1 miliarde de euro.

Dacă va fi realizat, proiectul ar crea cea mai largă autostradă din Germania, într-o regiune foarte industrializată, cu o rețea de drumuri deja densă.

Pentru cei care se opun proiectului, intențiile autoritățile sunt un fel de nebunie, iar șoseaua în sine un fel de „Highway to hell”, ca în piesa AC/DC. Ideea este „total sărită de pe fix” și va crea o „monstruozitate”, denunță Hans Christoph Stoodt, membru al unui grup care militează împotriva proiectului.

„Guvernul german se angajează să facă Germania neutră din punct de vedere climatic până în 2045... Și același guvern plănuiește aici o autostradă cu 10 benzi”, a spus el pentru AFP.

Obstacole 

Poluarea fonică, deteriorarea biodiversității, emisiile cu efect de seră: există multe temeri, în timp ce conștiința ecologică a germanilor intră tot mai mult în conflict cu fascinația pentru automobilele din lumea Volkswagen, Mercedes și BMW.

Studiul apreciază, de asemenea, că nu există „obstacole de mediu de netrecut” în calea extinderii benzilor, variantă care, în opinia autorilor proiectului, este singura capabilă să absoarbă traficul în continuă creștere. Problema este că lărgirea ar putea afecta o zonă care oferă apă potabilă, precum și un sanctuar de păsări protejat.

Decizia finală aparține Ministerului Transporturilor, condus de un ministru din partidul liberal FDP, care este favorabil autostrăzilor.

Pe lângă fluxul de trafic, vor fi luați în considerare și factori precum impactul asupra naturii, poluarea aerului și zgomotul, a asigurat un purtător de cuvânt al ministerului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
prețul la gaze / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com

Date INS: Creştere modestă a economiei României în 2025

Avans modest al PIB-ului României în 2025.

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Termocentrală

Grupul 6 de la Rovinari reintră oficial în producție

Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...

Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan
Freepik.com
Codul Muncii. Freepik.com

Salariul minim creşte cu 11% în Ungaria

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...

Freepik.com

ANAF creşte numărul controalelor efectuate de la birou

ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.

Asigurare auto RCA / Foto: Freepik
O unitate Gazprom / FOTO: Pagina de Telegram a companiei

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze s-au prăbuşit

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...

Date biometrice / Foto: Freepik

Modificări majore în procedura cazierului judiciar

Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...

Oleoductul Drujba
Calcule
Bursa de Valori București
London Metal Exchange / Foto: LME
Ursula von der Leyen
CEC Bank
Gaze
Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia

pixel