"Highway to hell?": Autostrada care scandalizează Germania

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Autostrăzi / FOTO: Freepik
Autostrăzi / FOTO: Freepik
Un proiect de autostradă fără precedent prin amploarea lui și care are, pe alocuri chiar și zece benzi de circulație, stârnește controverse intense în țara automobilului, detractorii săi denunțând o „monstruozitate”.

Propunerea provine dintr-un studiu de fezabilitate comandat de firma de stat Autobahn GmbH, care gestionează autostrăzile din țară, sub supravegherea Ministerului Transporturilor. Studiul a fost publicat recent, sub presiunea oponenților proiectului.

Peste un miliard de euro

Printre altele, se propune lărgirea unei porțiuni de 30 km a Autostrăzii 5 din jurul Frankfurtului și care are deja 6 până la 8 benzi de circulație, dar care rămâne, totuși, una dintre cele mai aglomerate segmente de autostradă din Germania. Costul lucrărilor: 1,1 miliarde de euro.

Dacă va fi realizat, proiectul ar crea cea mai largă autostradă din Germania, într-o regiune foarte industrializată, cu o rețea de drumuri deja densă.

Pentru cei care se opun proiectului, intențiile autoritățile sunt un fel de nebunie, iar șoseaua în sine un fel de „Highway to hell”, ca în piesa AC/DC. Ideea este „total sărită de pe fix” și va crea o „monstruozitate”, denunță Hans Christoph Stoodt, membru al unui grup care militează împotriva proiectului.

„Guvernul german se angajează să facă Germania neutră din punct de vedere climatic până în 2045... Și același guvern plănuiește aici o autostradă cu 10 benzi”, a spus el pentru AFP.

Obstacole 

Poluarea fonică, deteriorarea biodiversității, emisiile cu efect de seră: există multe temeri, în timp ce conștiința ecologică a germanilor intră tot mai mult în conflict cu fascinația pentru automobilele din lumea Volkswagen, Mercedes și BMW.

Studiul apreciază, de asemenea, că nu există „obstacole de mediu de netrecut” în calea extinderii benzilor, variantă care, în opinia autorilor proiectului, este singura capabilă să absoarbă traficul în continuă creștere. Problema este că lărgirea ar putea afecta o zonă care oferă apă potabilă, precum și un sanctuar de păsări protejat.

Decizia finală aparține Ministerului Transporturilor, condus de un ministru din partidul liberal FDP, care este favorabil autostrăzilor.

Pe lângă fluxul de trafic, vor fi luați în considerare și factori precum impactul asupra naturii, poluarea aerului și zgomotul, a asigurat un purtător de cuvânt al ministerului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Petrol / FOTO: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik

pixel