În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA şi China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicaţii drept o ameninţare la adresa securităţii naţionale şi ulterior i-a impus mai multe sancţiuni comerciale. Aceste sancţiuni i-au afectat creşterea şi au forţat Huawei să îşi vândă marca de telefoane low-cost Honor.
Huawei Technologies Co Ltd este în negocieri cu firma chineză de stat Changan Automobile şi alte companii auto pentru a utiliza fabricile lor în vederea producerii de vehicule electrice. De asemenea, Huawei discută cu BluePark New Energy Technology, sprijinit de grupul chinez BAIC, fabricarea de modele electrice, susţin mai multe surse.
Energia electrică și benzina GOLESC buzunarele. COȘMARUL românilor
Planul ar reprezenta o schimbare majoră a direcţiei pentru Huawei, după ce vânzările sale de smartphone-uri au scăzut cu 41% în trimestrul patru din 2020, în urma sancţiunilor impuse de autorităţile SUA. În topul principalilor producători de telefoane mobile inteligente, Huawei este acum pe locul cinci, în urma rivalilor chinezi Xiaomi şi Oppo.
Pentru prima dată din 2013, Huawei nu se mai află printre primii patru producători globali de smartphone-uri, conform datelor firmei de cercetare de piaţă Gartner.
Pe ansamblul anului trecut, Huawei s-a situat pe locul trei în topul principalilor producători de telefoane mobile inteligente, în urma Apple şi Samsung.
Vineri, un purtător de cuvânt al Huawei a dezminţit planurile companiei de a proiecta sau produce vehicule electrice sub propriul brand.
Alte surse au declarat că Richard Yu, directorul diviziei de consum a Huawei, care a ajutat compania să devină unul din cei mai mari producători globali de smartphone-uri, se va concentra pe vehiculele electrice, destinate pieţei de masă.
De ani de zile Huawei dezvoltă o gamă largă de tehnologii pentru vehiculele electrice şi a format parteneriate cu producători auto ca Daimler AG, General Motors şi SAIC pentru dezvoltarea în comun de tehnologii auto smart. Din 2018 Huawei a accelerat angajările de ingineri specializaţi în tehnologii auto.
Vânzările de automobile electrice şi hibride în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut anul trecut cu 11%, la 1,37 milioane de unităţi, iar pentru acest an Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) se aşteaptă la livrări de 1,80 milioane de unităţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Plenul Consiliului Superior al...
Bursa de Valori București...
Președintele interimar Ilie...
Criză de forță de muncă în...
O mișcare anticipată de analiști.
Cursul valutar de joi, 17...
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor...
Având în vedere încălzirea...
Curs BNR, joi, 17 aprilie.
Discuții mai clare datorită...
Magazinele marilor lanţuri de retail din România vor fi închise în prima zi...
Bill Gates a confirmat, încă o dată, că nu va lăsa...
Această instituție a devenit...
Pe fondul escaladării războiului comercial dintre Statele Unite și China, un...
Un miliardar turc vrea să aloce...
Tehnologia în cădere liberă: Nvidia și Nasdaq, printre...
Banca Naţională a României împlineşte joi 145 de ani.
Randamentele obligațiunilor din zona euro au urcat ușor...
Doar 31 de angajați din 250 au...
Un fenomen atent monitorizat de analiștii financiari.
Grupul industrial elvețian ABB a anunțat joi că...