„Icon of the Seas”: Cel mai mare pachebot din lume, la prima croazieră

Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Icon of the Seas / FOTO: Facebook
Icon of the Seas / FOTO: Facebook
Pachebotul Royal Carribean a pornit, sâmbătă, în prima lui croazieră, având toate locurile ocupate, în pofida prețurilor exorbitante. 

Un vis pentru unii, un coșmar pentru alții, „Icon of the Seas” a devenit realitate. Cea mai mare navă de croazieră din lume a ridicat ancora din Miami și a pornit în prima lui călătorie. Un adevărat tămân al distracției, pachebotul, lung 365 de metri și cântărind 250.000 de tone, se îndreaptă spre Caraibe.

La bord sunt 2.350 de membri ai echipajului și 7.600 de pasageri, care se vor putea bucura de „cel mai mare parc acvatic de pe mare”, așa cum îi place să-l numească proprietarul, Royal Caribbean Cruise Line.

La 50 de metri deasupra oceanului, cei care doresc vor putea chiar patina, după ce s-au bălăcit în cele șapte piscine, s-au relaxat într-una dintre cele nouă căzi cu hidromasaj, au gustat bucatele oferite în cele 40 de restaurante ale navei. Pe „Icon of the Seas” nu te poți plictisi, asigură patronii. Pentru că firește, pachebotul este dotat inclusiv cu mai multe săli spectacole. Construită în Finlanda de compania Meyer Turku, pachebotul a costat puțin sub 2 miliarde de dolari.

Un bestseller la 79.000 dolari

Este de la sine înțeles că și prețurile sunt pe măsura serviciilor oferite. Chiar dacă sunt în scădere, oricum sunt formate din cinci cifre, cu bătaie spre șase. 

Ultimate family townhouse, o suită triplex cu sală de cinema și tobogan integrat, este unul dintre cele mai bine vândute. Pentru tot anul 2024, are deja un grad de ocupare de 92%, cu un preț mediu de 79.000 USD pe săptămână. De fapt, mai mult de 80% din totalul biletelor au fost vândute pentru următoarele douăsprezece luni.

Deși itinerariile oferite sunt variate, ele nu reprezintă principalul punct de vânzare. Pentru că „Icon of the Seas” este o destinație în sine. Totul este făcut pentru a se asigura că pasagerii săi se simt bine. 

Youtube video image

GNL și tratarea deșeurilor

Grupul Royal Carribean evidențiază progresele înregistrate pe linie de mediu. „‘Icon of the Seas’ a fost conceput cu dorința de a accelera inovația în trei domenii cheie ale dezvoltării durabile: energie, tratarea apei și managementul deșeurilor”, subliniază Ben Bouldin, vicepreședintele companiei.

Concret, este primul pachebot al companiei alimentat cu gaz natural lichefiat (GNL), datorită a două rezervoare cu o greutate de peste 300 de tone. Căldura de la motoare va fi folosită și pentru a produce energie electrică sau apă potabilă, spune managerul.

Apele uzate vor fi tratate la bord, folosind un purificator. Și unele deșeuri vor fi „convertite în energie folosind un sistem MAPs (pentru piroliză asistată de microunde)”, un tratament termic fără oxigen.

Aceste progrese tehnologice fac parte din procesul lent de decarbonizare a sectorului de croazieră, care urmărește atingerea neutralității carbonului în 2050.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Investitori la bursă / FOTO: Freepik
Lacătul pe ușă
COP29 BAKU / FOTO: https://cop29.az/en/media-hub/media-gallery/35/album?slide=8
Garage DDD / FOTO: Captură ecran
Toyota
Donald Trump / Foto: Flickr, Casa Albă

Echipa Donald Trump II: Loialitate în slujba unei ambiții

Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...

Carne / FOTO: Freepik
În laboratoare / FOTO: https://www.leti-cea.fr/cea-tech/leti/Pages/presse/Phototheque.aspx
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unicredit

UniCredit exclude relocarea sediului central în Germania

Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...

Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik

pixel