IMM-urile din România, în criză: Este pusă la încercare însăși existența lor (analiză)

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
Se impune o revizuire profundă / FOTO:Freepik
IMM-urile din România, afectate de scăderi drastice ale veniturilor: “2025 nu mai permite marketing fără strategie”

Criză în e-Commerce, B2B și Sănătate

Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM) din România se confruntă cu o criză acută care le amenință dezvoltarea și chiar supraviețuirea. Potrivit unei analize realizate de Pixer Agency, veniturile multor IMM-uri au scăzut cu până la 50%, în timp ce cheltuielile le depășesc semnificativ câștigurile. Cele mai afectate domenii sunt e-Commerce, Servicii B2B și Sănătate & Wellness, unde majoritatea vânzărilor (70–90%) sunt generate din mediul online.

„IMM-urile se confruntă cu o competiţie tot mai agresivă şi cu o creştere accentuată a costurilor de achiziţie a clienţilor, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor”, avertizează analiza Pixer Agency. În acest context, lipsa adaptării la noile realități ale pieței și absența unor soluții performante de marketing digital pot determina excluderea multor firme de pe piață.

Marketingul digital – de la opțional la esențial

În ciuda dificultăților financiare, majoritatea IMM-urilor nu renunță la bugetele de marketing, ci caută eficiență maximă la costuri mai mici. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai este opțional. IMM-urile alocă bugete lunare între 1.000 și 150.000 de euro pentru promovare online, concentrându-se pe canale precum Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads și e-mail marketing. Domeniile care investesc cel mai mult sunt e-Commerce, Turismul și Fashion-ul.

„2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile. Presiunea e mai mare decât în anii trecuţi”, se precizează în raport. În acest context, IMM-urile care nu-și ajustează strategiile riscă să rămână în urmă.

Strategii digitale personalizate: cheia supraviețuirii

Pentru afacerile cu vânzări slabe, specialiștii recomandă transformări fundamentale în marketingul digital. „Afacerile cu vânzări slabe trebuie să facă schimbări profunde, dar esenţiale, apelând la specialişti cu rezultate dovedite”, susțin consultanții Pixer Agency. Printre soluțiile propuse se numără redefinirea profilului de client, optimizarea funnel-ului de vânzări, reducerea costului per click cu până la 40% și automatizări inteligente, care pot genera rezultate vizibile în doar 30–60 de zile.

Pixer Agency, compania care a realizat analiza, este activă pe piață de opt ani, are peste 200 de clienți din 35 de domenii și a gestionat bugete totale de peste 15 milioane de euro în campanii de marketing digital.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Montare de panouri solare / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Benzinărie Lukoil
Bogdan Ivan
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Georgios Stassis, CEO al Public Power Corporation
Lingouri de aur
Pacient cu handicap în cabinetul unui medic / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik

Creștere de 6% a prețului energiei electrice în România

Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...

Șofer / sursa: Freepik.com
Programul Rabla
Shein / Foto: Flick / Dick Thomas Johnson
Novo Nordisk / FOTO: Pagina oficială a companiei daneze
Friedrich Merz
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu

Curs valutar BNR: Zi favorabilă pentru leu

Leul urcă ușor în fața euro și dolarului, dar aurul...

Urs pe șoseaua Transalpina
Banca Națională a României
Cumpărături online / sursa foto: Freepik.com

Black Friday 2025. Se anunţă vânzări online record

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează...

Om de afaceri la calculator / Foto: Freepik
Supermarket. Freepik.com
Lucratori într-o hală industrială / Foto: Freepik
foto: Freepik.com

Cât plătesc românii ca să-şi pregătească maşina pentru iarnă

Iarna vine cu o factură mare pentru şoferi.


pixel