Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Anterior, taxa respectivă se calcula prin aplicarea unei cote de 1% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur al turistului. Potrivit regulamentului ataşat, obiectivele urmărite prin instituirea taxei sunt:
Taxă specială pentru turiști. Devine obligatorie
creşterea numărului de turişti în Capitală
creşterea duratei de şedere a turiştilor în municipiul Bucureşti
creşterea veniturilor obţinute din turism în Capitală
introducerea oraşului pe harta destinaţiilor de tip city break.
În acest sens, sunt vizate:
activităţi de promovare şi marketing la nivel naţional, internaţional şi în mediul online în scopul atragerii de turişti şi de investiţii în servicii turistice
crearea şi comunicarea brandului turistic al municipiului Bucureşti
organizarea şi participarea la târguri şi conferinţe de profil interne şi internaţionale pentru a promova turismul bucureştean
realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenţi tour-operatori
atragerea şi dezvoltarea de proiecte finanţate din fonduri europene, granturi EEA
realizarea de info trip-uri pentru tour-operatori, reprezentanţi media şi alţi vectori de comunicare în vederea promovării destinaţiei turistice Bucureşti
promovarea evenimentelor şi obiectivelor turistice prin intermediul centrelor de informare turistică; elaborarea strategiei de marketing a destinaţiei turistice Bucureşti
susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării turismului de tip smart.
Taxa specială se încasează de către structura de primire turistică cu funcţiune de cazare, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate. Ea se aplică pentru cei care se cazează în: hoteluri, hoteluri-apartament, hosteluri, moteluri, vile turistice, cabane, bungalow-uri, sate de vacanţă, campinguri, pensiuni turistice, etc.
Structura de primire turistică va avea obligaţia de a vărsa taxa colectată la bugetul local al sectorului, urmând ca sumele încasate să fie livrate lunar către municipiul Bucureşti. Proiectului îi este ataşată şi o analiză comparată a taxelor speciale pentru promovarea turistică aplicate de o serie de municipalităţi din ţară. Astfel, în anul 2019, în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Sibiu taxa a avut un cuantum de 1%.
Timişoara a aplicat o cotă de 2%, stabilită în anul 2018, iar Oradea de 3% începând cu anul 2016. Sinaia a aplicat tot o cotă de 2% din valoarea fiecărei nopţi de cazare, precum şi 2% din valoarea tarifelor de acces la muzee şi case memoriale. În Alba Iulia, pentru persoanele mai mai de 12 ani se aplică o taxă de 4,7 lei/zi, în cazul unităţilor de cazare de 3, 4 sau 5 stele şi de 2,35 lei/zi în cazul altor unităţi de cazare, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...