Încă nefuncţional, noul pod peste Dunăre este... obiectiv turistic. Lucian Georgescu, rectorul UDJG: Când avem musafiri îi ducem să îl vadă

Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
EXCLUSIV
Rectorul Universității „Dunărea de Jos” Galați, Prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu, a vorbit despre stadiul lucrărilor la noul pod peste Dunăre.

Dat fiind faptul că termenul de dare în trafic a acestui important obiectiv de infrastructură din România nu a fost respectat – în mare măsură din cauză că nu au fost realizate, încă, drumurile de legături – acesta este, deocamdată, obiectiv turistic.

"Mai sunt lucruri de făcut acolo, dar e frumos. Deocamdată e un obiectiv turistic. Când mai vin musafiri pe la noi mai trecem pe acolo – el seara e iluminat frumos – mai trecem cu vaporaşul pe dedesubt. Este un lucru frumos de văzut.

Noi sperăm, din toată inima, să fie funcţional cât mai repede. Adică primăvara aceasta ar trebui să fie toate legăturile făcute. Deocamdată se poate trece cu bacul", a declarat rectorul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, Prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu.

VIDEO: 

Youtube video image

 

 

Noi restricţii de circulaţie în zona şantierului Podului suspendat peste Dunăre

 

Reprezentanţii constructorilor Podului suspendat peste Dunăre au anunţat luni că în zona şantierului vor fi impuse noi restricţii de circulaţie începând cu data de 27 ianuarie.

"Dorim să aducem la cunoştinţa participanţilor la trafic şi a riveranilor faptul că, începând cu data de 27 ianuarie, vor fi impuse restricţii de circulaţie suplimentare celor deja comunicate, ca urmare a lucrărilor de terasament ce urmează să fie efectuate în zona trecere nivel calea ferată şi Calea Galaţi. Traficul rutier pentru accesul la proprietăţi se va desfăşura pe strada Bacului cu descărcare în şoseaua Baldovineşti", a precizat reprezentantul antreprenorului, ing. Viorel Eşanu.

Potrivit acestuia, DN 2B va fi tranzitat pe sectorul cuprins între intersecţia cu şoseaua Baldovineşti şi intersecţia cu DC 10, iar traseul ocolitor va continua cu DJ 221B până la Calea Galaţi.

***

Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 de kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.

La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Lăţimea totală va fi de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

CE oltenia
Foto: Freepik.com
Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...


pixel