Industria auto vrea emisii zero și cere sprijinul guvernelor

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Producătorii auto cer sprijinul guvernelor
Producătorii auto cer sprijinul guvernelor
Producătorii auto europeni le spun guvernelor că ele trebuie să ajute la construirea punctelor de încărcare pentru maşini electrice şi să ofere subvenţii consumatorilor pentru a majora vânzările de automobile electrice şi pentru a sprijini industria auto să îndeplinească noile reglementări mai dure privind emisiile, transmite Reuters.

Companiile din Germania îşi accelerează planurile de lansare a vehiculelor electrice, pe fondul presiunilor Uniunii Europene, care s-a angajat să scadă cu 37,5% emisiile de CO2 în perioada 2021 - 2030, pe lângă reducerea de 40% din perioada 2007 - 2021.

Directorii din industria auto au avertizat că reglementările UE ar putea avea efecte dezastruoase asupra profiturilor şi locurilor de muncă, deoarece principalii clienţi nu cumpără vehicule electrice, ei preferând SUV-uri.

"Industria noastră este nerăbdătoare să facă tot posibilul pentru a se ajunge la mobilitate cu emisii zero. Dar responsabilitatea trebuie împărţită în această tranziţie. Guvernele din UE trebuie să facă investiţii semnificative în infrastructură şi să ofere subvenţii consumatorilor pentru a majora vânzările de automobile electrice la nivelul blocului comunitar", a afirmat directorul general al grupului PSA, Carlos Tavares, care este şi preşedinte al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Marile grupuri auto s-ar putea confrunta cu amenzi de miliarde de euro dacă nu vor reuşi să îndeplinească ţintele UE privind emisiile stabilite pentru 2021, se arată într-un recent raport al firmei de consultanţă AlixPartners.

Scandalul de la Nissan se lasă cu o nouă demisie

Studiul arată cât de dificil este pentru producătorii auto să îndeplinească reglementările europene care prevăd reducerea emisiilor automobilelor pentru pasageri la 95 de grame de CO2 per kilometru până în 2021.

AlixPartners estimează mărimea potenţialelor amenzi pe baza nivelului emisiilor raportate de producătorii auto la finalul lui 2017. De atunci, majoritatea şi-a redus emisiile de CO2 prin vânzări mai ridicate de vehicule electrice şi hibride.

AlixPartners estimează că în următorii trei ani vânzările auto vor stagna sau vor scădea, afectând marjele de profit ale furnizorilor şi producătorilor auto.

Proiectarea şi producerea simultană a vehiculelor electrice şi a celor cu combustie va costa anual producătorii auto 2,3 miliarde de dolari pe platformă, se arată în studiu.

Conform datelor publicate de Parlamentul European, există două modalităţi de reducere a emisiilor de CO2 la maşini: eficientizarea acestora sau schimbarea combustibilului. În momentul de faţă, majoritatea maşinilor din Europa foloseşte benzină (52%) şi motorină (37%). În pofida cotei mici de piaţă (aproximativ 1,5% dintre maşinile noi), numărul de înmatriculări de automobile electrice în UE a crescut constant în ultimii ani. Vânzările de vehicule cu baterii electrice în UE au crescut cu 51% în 2017 faţă de 2016.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, guvernele europene au ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulaţie.

Analiştii susţin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situaţia în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecinţă, autorităţile au cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump

pixel