Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%
Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%
Producţia de ciment din România a ajuns în 2021 la 10,7 milioane de tone, după o creştere de 1,3% faţă de anul anterior. Ca valoare, piaţa locală a cimentului a înregistrat o majorare de 0,7% în 2021, până la 635 de milioane de euro, faţă de 630 de milioane de euro în 2020.

Creşterea este aşadar sub 1%, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), citate de Patronatul din Industria Cimentului CIROM.

„Potenţialul prognozat al sectorului construcţiilor pentru 2022 este, conform Comisiei Naţionale pentru Prognoză, de creştere cu 5,7% a valorii adăugate brute, stimulat de existenţa planurilor de dezvoltare a proiectelor de infrastructură din cadrul PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă)“, spun reprezentanţii CIROM.

Piaţa locală a cimentului are în principal patru jucători reprezentativi - Holcim, HeidelbergCement, Romcim (fosta CRH) şi Cemrom (parte a Soceram). Există în total şapte fabrici integrate, în care se produce atât ciment, cât şi clincher, produs ce rezultă din fabricarea cimentului. Astfel, Holcim are două fabrici (la Câmpulung şi la Aleşd) plus o staţie de măcinare la Turda, HeidelbergCement are trei fabrici (la Deva, Bicaz şi Fieni), Romcim are două fabrici (la Medgidia şi Hoghiz) plus o staţie de măcinare la Târgu Jiu, iar Cemrom are o staţie de măcinare la Corbu. În total, companiile care fac parte din CIROM sunt angajatori pentru aproximativ 3.500 de oameni.

Una dintre preocupările actuale ale companiilor din industria ci­men­tului este decar­bonizarea, spun oficialii CIROM. Atingerea obiectivelor de reducere a dioxidului de carbon necesită, însă, investiţii semnificative care, la rândul lor, sunt precondiţionate de un cadru de reglementări stabil şi favorabil, scrie Ziarul Financiar.

Schimbări radicale de vreme. Vijelii și grindină, urmate de temperaturi ridicate

Având în vedere că aproximativ 60% din emisiile de CO2 ale unei fabrici de ciment provin din procesul tehnologic, nu din arderea combustibililor, este necesară investiţia în tehnologii noi pentru reducerea acestor emisii, precum cele de captare, transport şi stocare a carbonului (CCS). Investiţiile în astfel de proiecte ating costuri între 300 şi 500 de milioane de euro, astfel încât este esenţial să existe atât cadrul legal, cât şi mecanismele de finanţare naţionale pentru dezvoltarea proiectelor CCS în România, adaugă repre­zentanţii CIROM.

"Este necesar un cadru favorabil de reglementări pentru a susţine eforturile industriei către decarbonizare. Am iniţiat un dialog eficient cu autorităţile din România şi din Parlamentul European cu privire la impactul diferitelor iniţiative legislative asupra industriei şi ajustarea legislaţiei pentru a susţine obiectivul final - o industrie cu impact scăzut de carbon şi care contribuie la tranziţia către neutralitatea climatică a societăţii româneşti, în ansamblul ei", spune Marinela Drăcea, preşedintele CIROM.

Patronatul cimentului are 11 companii membre, care contribuie anual la bugetul de stat cu aproximativ 200 de milioane de euro şi generează aproximativ 10.000 de locuri de muncă pe tot lanţul valoric.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel