Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%
Industria cimentului, cu o valoare de 635 mil. euro, se bazează pe o creştere de aproape 6%
Producţia de ciment din România a ajuns în 2021 la 10,7 milioane de tone, după o creştere de 1,3% faţă de anul anterior. Ca valoare, piaţa locală a cimentului a înregistrat o majorare de 0,7% în 2021, până la 635 de milioane de euro, faţă de 630 de milioane de euro în 2020.

Creşterea este aşadar sub 1%, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), citate de Patronatul din Industria Cimentului CIROM.

„Potenţialul prognozat al sectorului construcţiilor pentru 2022 este, conform Comisiei Naţionale pentru Prognoză, de creştere cu 5,7% a valorii adăugate brute, stimulat de existenţa planurilor de dezvoltare a proiectelor de infrastructură din cadrul PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă)“, spun reprezentanţii CIROM.

Piaţa locală a cimentului are în principal patru jucători reprezentativi - Holcim, HeidelbergCement, Romcim (fosta CRH) şi Cemrom (parte a Soceram). Există în total şapte fabrici integrate, în care se produce atât ciment, cât şi clincher, produs ce rezultă din fabricarea cimentului. Astfel, Holcim are două fabrici (la Câmpulung şi la Aleşd) plus o staţie de măcinare la Turda, HeidelbergCement are trei fabrici (la Deva, Bicaz şi Fieni), Romcim are două fabrici (la Medgidia şi Hoghiz) plus o staţie de măcinare la Târgu Jiu, iar Cemrom are o staţie de măcinare la Corbu. În total, companiile care fac parte din CIROM sunt angajatori pentru aproximativ 3.500 de oameni.

Una dintre preocupările actuale ale companiilor din industria ci­men­tului este decar­bonizarea, spun oficialii CIROM. Atingerea obiectivelor de reducere a dioxidului de carbon necesită, însă, investiţii semnificative care, la rândul lor, sunt precondiţionate de un cadru de reglementări stabil şi favorabil, scrie Ziarul Financiar.

Schimbări radicale de vreme. Vijelii și grindină, urmate de temperaturi ridicate

Având în vedere că aproximativ 60% din emisiile de CO2 ale unei fabrici de ciment provin din procesul tehnologic, nu din arderea combustibililor, este necesară investiţia în tehnologii noi pentru reducerea acestor emisii, precum cele de captare, transport şi stocare a carbonului (CCS). Investiţiile în astfel de proiecte ating costuri între 300 şi 500 de milioane de euro, astfel încât este esenţial să existe atât cadrul legal, cât şi mecanismele de finanţare naţionale pentru dezvoltarea proiectelor CCS în România, adaugă repre­zentanţii CIROM.

"Este necesar un cadru favorabil de reglementări pentru a susţine eforturile industriei către decarbonizare. Am iniţiat un dialog eficient cu autorităţile din România şi din Parlamentul European cu privire la impactul diferitelor iniţiative legislative asupra industriei şi ajustarea legislaţiei pentru a susţine obiectivul final - o industrie cu impact scăzut de carbon şi care contribuie la tranziţia către neutralitatea climatică a societăţii româneşti, în ansamblul ei", spune Marinela Drăcea, preşedintele CIROM.

Patronatul cimentului are 11 companii membre, care contribuie anual la bugetul de stat cu aproximativ 200 de milioane de euro şi generează aproximativ 10.000 de locuri de muncă pe tot lanţul valoric.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel