Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Conform celei mai recente estimări a Organizației Națiunilor Unite (ONU), cargourile transportă anual 10,7 miliarde de tone de marfă peste oceane. Această industrie este alimentată de combustibili fosili, care se bazează pe transporturile de petrol, gaze și cărbune pentru a își desfășura în continuare activitatea. De fapt, transportul maritim produce 2% până la 3% din emisiile globale de carbon, aceasta fiind una dintre cele mai poluante industrii, informează CNN News.
Reducerea emisiilor de carbon din rândul industriei globale a transportului maritim este absolut necesară - nu putem spera altfel la construirea unei economii durabile fără a lua această măsură. Sub directiva Organizației Maritime Internaționale, parte a ONU, industria maritimă s-a angajat deja să reducă emisiile cu cel puțin 50% până în 2050. Dar sectorul va necesita o schimbare mai radicală în următorul deceniu, dacă vrea „să supraviețuiască”.
Conform unui nou raport al Strategiilor Maritime Internaționale (SMI), tranziția energetică de la combustibilii fosili ar putea afecta companiile de transport maritim dacă acestea nu se adaptează. SMI prezice că petrolierele din întreaga lume vor intra într-o perioadă de scădere dramatică începând cu anul 2025, din cauza scăderii dramatice a cererii de petrol și cărbune, ceea ce va duce la o reducere considerabilă a transporturilor lichid și în vrac. Asta înseamnă că navele construite în 2015 s-ar putea să nu valoreze mai mult decât prețurile metalelor reziduale în doar 10 ani.
Primul pas este recunoașterea problemei, și anume dependența noastră copleșitoare față de petrol, gaz și cărbune. Sursele regenerabile de energie, cum ar fi energia solară și eoliană, în combinație cu eficiența energetică îmbunătățită, sunt deja competitive din punct de vedere al costurilor, potrivit ultimului raport al Agenției Internaționale pentru Energii Regenerabile (IRENA).
Cei de-al doilea pas este asigurarea unor stimulente fiscale pentru a permite companiilor și comunităților să investească în tehnologii ale viitorului, nu în cele din trecut.
Al treilea pas este să ne asigurăm că orașele portuare, companiile private și autoritățile de reglementare lucrează împreună pentru a sprijini această tranziție.
Asta înseamnă stabilirea unui preț al poluării prin crearea unui sistem de impozitare a emisiilor care să facă trecerea de la o economie bazată pe combustibili fosili la una ce se bazează pe surse regenerabile.
Reducerea emisiilor de carbon din partea industriei navale globale va oferi o sinergie extraordinară cu planurile naționale de acțiune climatică din întreaga lume. Potrivit unui raport al Fondului pentru apărarea mediului, o presiune față de industria navală de a trece de la combustibili sintetici lichizi la energie regenerabilă ar putea stimula investițiile în infrastructurile de energie regenerabilă de până la 5,46 miliarde de euro la nivel mondial, până în 2050.
Zeci de companii vor să reducă emisiile de gaze cu efect de seră
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...