Industriile auto și aerobautică protestează față de planul climatic propus de CE

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Propunerea Comisiei Europene de interzicere a comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină începând din anul 2035 nu este o soluţie raţională, a estimat miercuri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) consideră că noile taxe pe care executivul comunitar doreşte să le impună acestui sector sunt contraproductive pentru sustenabilitatea sa, relatează agenţiile AFP şi EFE.

Pentru atingerea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 55% faţă de anul 1990 şi obţinerea neutralităţii climatice în anul 2050 în UE, Comisia Europeană a propus miercuri un pachet ambiţios de măsuri, între care se regăsesc creşterea costurilor pentru emisiile de CO2 generate de încălzire, transporturi şi industrie, taxarea combustibililor destinaţi transporturilor aeriene şi navale, interzicerea din anul 2035 a comercializării autoturismelor noi diesel şi pe benzină, etc.

''Interzicerea unei tehnologii nu este o soluţie raţională în acest stadiu'', a reacţionat Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). ''Toate opţiunile, inclusiv motoarele termice foarte eficiente, hibridele şi vehiculele alimentate cu hidrogen trebuie să joace un rol către neutralitatea climatică'', consideră această asociaţie. Preşedintele ei, Oliver Zipse, care de asemenea conduce compania germană BMW, a cerut în acest context ''instituţiilor UE să se concentreze mai degrabă pe inovaţie decât pe impunerea sau interzicerea unei tehnologii anume''.

O nouă taxă auto. Pentru ce mașini se va plăti

La rândul său, directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA), Willie Walsh, a avertizat că noile ''taxe vor devia din sectorul aerian bani care ar putea fi folosiţi pentru reducerea emisiilor prin înnoirea flotelor şi adoptarea de tehnologii curate''. ''Aviaţia este angajată faţă de reducerea emisiilor de carbon şi nu avem nevoie de măsuri persuasive sau punitive'', a indicat Walsh.

Pachetul de măsuri propus miercuri de Comisie, denumit 'Fit for 55', schiţează arhitectura legală a transformării energetice şi climatice a UE. Acesta va fi negociat cu statele membre şi cu Parlamentul European, proces care ar putea dura circa doi ani, notează Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu
Donald Trump
Se elimină unele taxe

Schimbare majoră în Codul fiscal: Dispar o serie de obligații 

Se taie contribuții! Guvernul elimină o parte din taxele...

Marco Rubio și Wang Yi, la Kuala Lumpur
Reprezentanți ai Confederaţiei Patronale Concordia
Tiktok
Wall Street. Foto: Freepik.com
Ilie Bolojan
UE vrea mai mulți bani la buget
Port petrolier pe insula Karg
Taxele vamale ar putea fi amânate
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Ford

Ford anunţă un program de concedieri voluntare

Ford anunţă un program de concedieri voluntare la uzina...

Steagul Bulgariei
Freepik.com
Freepik.com
Salariu / Foto: pexels.com

Scădere a salariului mediu net. Cifre oficiale de la INS

Câştigul salarial mediu brut în România a scăzut cu...

Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm

Protest în faţa Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor

Sindicaliştii din ANAR protestează, vineri, în faţa...

Foto: Freepik.com
Bitcoin / FOTO: Freepik
Foto: Facebook Alexandru Nazare
Freepik.com
Ministerul Finanțelor
Foto ilustrativ / Foto: Freepik
Blue Air

Blue Air a intrat în faliment

Infinexa a deschis procedura de faliment pentru compania Blue Air Aviation,...

Curs valutar
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
Avion / FOTO: Freepik

pixel