INS: Scădere uşoară a deficitului comercial al României

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Institutul Naţional de Statistică a publicat datele privind comerțul internațional cu bunuri în luna martie și în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024.

Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I - 31.III 2024 a fost de 6.699,0 milioane euro, mai mic cu 103,3 milioane euro (-1,5%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-31.III 2023, informează INS.

În perioada 1.I-31.III 2024, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,7% la export şi 36,2% la import) şi alte produse manufacturate (29,1% la export şi 27,9% la import).

Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada menţionată a fost de 16,840 miliarde euro la expedieri şi de 21,937 miliarde euro la introduceri, reprezentând 73,4% din total exporturi şi 74% din total importuri.



Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024 a fost de 6,105 miliarde euro la exporturi şi de 7,707 miliarde euro la importuri, reprezentând 26,6% din total exporturi şi 26% din total importuri.

În luna martie 2024, exporturile FOB au însumat 7,904 miliarde euro, iar importurile CIF s-au ridicat la 10,452 miliarde euro, rezultând un deficit de 2,548 miliarde euro. Faţă de luna martie 2023, exporturile din luna martie 2024 au scăzut cu 9,8%, iar importurile au scăzut cu 6,7%.

Conform INS, soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.

Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Christel SCHALDEMOSE
Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală
ANAF / Foto: DCBusiness
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
Mina de litiu Shevchenkivske
Tineri oameni de afaceri / Foto: Freepik
Oficiul Național al Registrului Comențului
Wall Street / Foto: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Unul dintre sediile companiei Novo Nordisk / FOTO: Site-ul oficial al companiei
Donal Trump
Foto: Oana Pavelescu
Germania / Photo by Claudio Mota
Bursa. Foto: pexels.com
Sediu al băncii Raiffeisen din Sankt Petersburg
Instabilitatea politică este periculoasă pentru economie
Criptomonede. Foto: Pexels.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat datele...

CEC Bank
Adrian Câciu, Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene / FOTO: gov.ro
Donald Trump și lideri ai lumii / Ilustrație DCBusiness / Foto: Casa Albă și G10
Analizând tot felul de date / FOTO: Freepik
Recep Tayyip Erdogan și Vladimir Putin / Foto: Kremlin.ru
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi vă aducem în atenție subiecte de mare impact din...

Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Haier
Bursă / Foto: Freepik
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
La aproape șanse ani de la deschiderea procedurii de insolvență

pixel