INS: Scădere uşoară a deficitului comercial al României

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Institutul Naţional de Statistică a publicat datele privind comerțul internațional cu bunuri în luna martie și în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024.

Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I - 31.III 2024 a fost de 6.699,0 milioane euro, mai mic cu 103,3 milioane euro (-1,5%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-31.III 2023, informează INS.

În perioada 1.I-31.III 2024, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (47,7% la export şi 36,2% la import) şi alte produse manufacturate (29,1% la export şi 27,9% la import).

Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada menţionată a fost de 16,840 miliarde euro la expedieri şi de 21,937 miliarde euro la introduceri, reprezentând 73,4% din total exporturi şi 74% din total importuri.



Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024 a fost de 6,105 miliarde euro la exporturi şi de 7,707 miliarde euro la importuri, reprezentând 26,6% din total exporturi şi 26% din total importuri.

În luna martie 2024, exporturile FOB au însumat 7,904 miliarde euro, iar importurile CIF s-au ridicat la 10,452 miliarde euro, rezultând un deficit de 2,548 miliarde euro. Faţă de luna martie 2023, exporturile din luna martie 2024 au scăzut cu 9,8%, iar importurile au scăzut cu 6,7%.

Conform INS, soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent.

Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.

Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Anker PowerCore 10000
Lingouri de aur
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu

pixel