INS. Încetinirea economică a României confirmată de cifrele din retail

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O femeie se uita la doua sticle de suc / Foto: Freepik
O femeie se uita la doua sticle de suc / Foto: Freepik
Institutul Național de Statistică a publicat datele privind cifra de afaceri din comerțul cu amânuntul pentru luna februarie 2023.

Primele concluzii sunt că în februarie 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna ianuarie 2023, atât ca serie brută cu 2,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%.

O altă observație este că faţă de luna februarie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna februarie 2023, a crescut atât ca serie brută cu 2,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%.

Totodată, în perioada 1.I-28.II.2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1.I-28.II.2022 atât ca serie brută cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.

Februarie 2023 comparativ cu ianuarie 2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 2,0%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-6,1%). Creșteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, cu 0,6%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,3%). Creșteri s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%)şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).

Februarie 2023 comparativ cu februarie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o reştere, pe ansamblu, cu 2,8%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,9%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%) şi la vânzările de produse  nealimentare (+2,2%). Comerţul cu amănuntul al  carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Perioada 1.I-28.II.2023 comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-28.II.2023, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită creşterilor vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+5,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul  (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-28.II.2023, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,8%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse  alimentare, băuturi şi tutun (+5,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,0%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Notar / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Magazin Ikea din Polinia / Foto: Google Maps
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic

pixel