INS. Încetinirea economică a României confirmată de cifrele din retail
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
O femeie se uita la doua sticle de suc / Foto: Freepik
O femeie se uita la doua sticle de suc / Foto: Freepik
Institutul Național de Statistică a publicat datele privind cifra de afaceri din comerțul cu amânuntul pentru luna februarie 2023.

Primele concluzii sunt că în februarie 2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut faţă de luna ianuarie 2023, atât ca serie brută cu 2,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,6%.

O altă observație este că faţă de luna februarie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna februarie 2023, a crescut atât ca serie brută cu 2,8%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,2%.

Totodată, în perioada 1.I-28.II.2023 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada 1.I-28.II.2022 atât ca serie brută cu 3,9%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,8%.

Februarie 2023 comparativ cu ianuarie 2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 2,0%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-6,1%). Creșteri s-au înregistrat la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,5%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%).

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a scăzut, pe ansamblu, în luna februarie 2023, comparativ cu luna precedentă, cu 0,6%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-3,3%). Creșteri s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,6%)şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%).

Februarie 2023 comparativ cu februarie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o reştere, pe ansamblu, cu 2,8%, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+7,3%) şi la vânzările de produse nealimentare (+1,7%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,9%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2023, comparativ cu luna februarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,3%) şi la vânzările de produse  nealimentare (+2,2%). Comerţul cu amănuntul al  carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Perioada 1.I-28.II.2023 comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-28.II.2023, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,9%, datorită creşterilor vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (+5,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,7%.

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul  (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-28.II.2023, comparativ cu perioada 1.I-28.II.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,8%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse  alimentare, băuturi şi tutun (+5,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,0%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,2%.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel