Inteligenta artificială | Nave fără pilot vor patrula non-stop în Marea Chinei de Sud

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Singapore testează nave de suprafață fără echipaj, care vor patrula non-stop. Acestea dispun de un algoritm de navigație dezvoltat pe plan local, bazat pe inteligenta artificială.
Singapore testează nave de suprafață fără echipaj, care vor patrula non-stop. Acestea dispun de un algoritm de navigație dezvoltat pe plan local, bazat pe inteligenta artificială.
Singapore testează nave de suprafață fără echipaj, care vor patrula non-stop. Acestea dispun de un algoritm de navigație dezvoltat pe plan local, bazat pe inteligenta artificială. Navele ar putea fi utilizate pentru operațiuni maritime în apele aglomerate și de importanță strategică din Strâmtoarea Malacca, pe unde trec zilnic sute de nave.

Marina militară a Republicii Singapore va dispune, într-un final, de patru nave cu noua tehnologie, care vor putea efectua patrulări non-stop. Acest lucru înseamnă că navele de război mai mari și cu echipaj ale marinei pot fi desfășurate pentru alte misiuni strategice.

Navele sunt echipate cu un sistem de detectare și evitare a coliziunilor dezvoltat pe plan local, ce îi permite să navigheze prin apele aglomerate din jurul Singapore, care integrează senzorii navei și echipamentele de detectare a coliziunilor utilizate pentru navigația maritimă echipată într-un un algoritm special conceput pentru operațiunile Marinei Militare.

Citește și: Microsoft, rivalul Facebook și Google, face alianță cu publisherii europeni

Sistemul automatizează procesul privind luarea deciziilor de evitare a coliziunilor, asigurându-se în același timp că navele vor naviga într-o manieră conformă cu Convențiile internaționale pentru prevenirea coliziunilor pe mare, potrivit unui comunicat de presă al ministerului.

Algoritmul a fost dezvoltat după analiza modelelor de trafic maritim din strâmtoarea Singapore și apoi testat într-un mediu de laborator timp de nouă luni înainte de instalarea pe o navă pentru încercări pe mare.

Singapore nu a furnizat detalii despre originea platformei în sine, dar Defensenews, citând alte publicații de specialitate, a raportat că nava are o lungime de 16,9 metri și a fost dezvoltată de constructorul naval Lung Teh din Taiwan. Conform specificațiilor furnizate de ministerul apărării nava are o viteză maximă de peste 25 de noduri și o autonomie de 36 de ore.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediu Agenției Naționale de Integritate
Reabilitare termică a unui bloc / Foto: Arhivă
ANAF
Black Friday / Foto: Freepik

Cum să nu iei țeapă de Black Friday

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor...

OpenAI
Aptiv, Ineu
Lucrători manevrează o vană de pe o conductă de gaze

Șantierul Naval Mangalia, salvat prin programul SAFE

Statul român are în vedere salvarea șantierului naval de...

Importuri mașini / sursa foto: Freepik.com
Sultan Al Jaber, ADIPEC
Freepik.com
Lukoil

Bulgarii, loviți în plin de sancțiunile impuse Lukoil

Bulgaria s-ar putea confrunta cu pierderi economice...

Gabriel Biriș
Numărul fimelor care pun lacătul crește
Foto: Mihai Ciobanu
Energie. Foto:Freepik.com
Bani
Explozie în cartierul Rahova
Black Friday 2023. Foto: Pexels.com
Freepik.com
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Sonde. Freepik.com
Reclamă 7Up / Foto: Dave Fey / Flickr
Mașini / Sursa foto: Freepik.com / @tongstocker1987
ANAF. Freepik.com

pixel