Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Guvernul a afirmat că acest lucru nu va înrăutății relațiile bilaterale și nu va influența negativ economia italiană, au declarat miercuri surse guvernamentale, conform Reuters.
În 2019, Italia a devenit prima și, până în prezent, singura mare națiune occidentală care s-a alăturat acestui program de comerț și investiții, ignorând avertismentele Statelor Unite cum că China ar putea să preia controlul asupra anumitor tehnologii și a infrastructurii vitale.
Cu toate acestea, atunci când premierul Giorgia Meloni a preluat funcția anul trecut, a declarat că dorește să se retragă din acest acord, motivând că nu a adus câștiguri semnificative Italiei.
Acordul din 2019 expiră în martie 2024, iar o sursă guvernamentală italiană a declarat că Roma a trimis Beijingului o scrisoare "în ultimele zile" prin care a informat China că nu va reînnoi pactul.
"Avem toată intenția de a menține relații excelente cu China, chiar dacă nu mai facem parte din Inițiativa Belt and Road", a declarat o a doua sursă guvernamentală.
"Alte națiuni din G7 au relații mai strânse cu China decât noi, în ciuda faptului că nu au făcut niciodată parte din (BRI)", a adăugat acesta, în contextul în care Italia va intra la conducerea G7 în 2024.
Peste 100 de țări au semnat acorduri cu China pentru a coopera în cadrul proiectelor de infrastructură și de construcții BRI de la lansarea acestui program în 2013. Premierul italian de atunci, Giuseppe Conte, a sperat la avantaje comerciale atunci când a semnat în 2019, dar firmele chinezești păreau să fie principalele beneficiare.
Exporturile italiene către China au totalizat 16,4 miliarde de euro (17,7 miliarde de dolari) anul trecut, de la 13 miliarde de euro în 2019. În schimb, exporturile chinezești către Italia au crescut la 57,5 miliarde de euro de la 31,7 miliarde de euro în aceeași perioadă, potrivit datelor italiene.
Franța și Germania au exportat semnificativ mai mult în China anul trecut, deși nu fac parte din BRI. Programul Belt an Road are ca model vechiul Drum al Mătăsii care lega China de Occident.
În încercarea de a menține legăturile strategice, ministrul de externe Antonio Tajani a vizitat Beijingul în septembrie, iar președintele Sergio Mattarella urmează să viziteze China la un moment dat anul viitor. Meloni a declarat că dorește să meargă la Beijing, dar nu a fost stabilită o dată concretă.
Guvernele succesive de la Roma au semnalat îndoielile cu privire la acest pact prin voturi asupra unor propuneri de preluare sau prin limitarea influenței companiilor chineze asupra omologilor lor italieni.
Meloni, care conduce o coaliție conservatoare, a ținut să își consolideze acreditările ca lider pro-NATO, iar o sursă guvernamentală a declarat că l-a asigurat pe președintele american Joe Biden la începutul acestui an că Italia va renunța la BRI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...