Italia părăsește inițiativa Noului Drum al Mătăsii, o strategie a Chinei pentru infrastructura occidentală

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Italia / sursa: Freepik.com
Italia / sursa: Freepik.com
Italia a informat oficial China că părăsește Inițiativa Belt and Road (BRI), o strategie de dezvoltare a infrastructurii internaționale, adoptată de guvernul chinez în 2013 cu investiții în peste 150 de țări.

Guvernul a afirmat că acest lucru nu va înrăutății relațiile bilaterale și nu va influența negativ economia italiană, au declarat miercuri surse guvernamentale, conform Reuters.

În 2019, Italia a devenit prima și, până în prezent, singura mare națiune occidentală care s-a alăturat acestui program de comerț și investiții, ignorând avertismentele Statelor Unite cum că China ar putea să preia controlul asupra anumitor tehnologii și a infrastructurii vitale.

Cu toate acestea, atunci când premierul Giorgia Meloni a preluat funcția anul trecut, a declarat că dorește să se retragă din acest acord, motivând că nu a adus câștiguri semnificative Italiei.

Acordul din 2019 expiră în martie 2024, iar o sursă guvernamentală italiană a declarat că Roma a trimis Beijingului o scrisoare "în ultimele zile" prin care a informat China că nu va reînnoi pactul.

"Avem toată intenția de a menține relații excelente cu China, chiar dacă nu mai facem parte din Inițiativa Belt and Road", a declarat o a doua sursă guvernamentală.

"Alte națiuni din G7 au relații mai strânse cu China decât noi, în ciuda faptului că nu au făcut niciodată parte din (BRI)", a adăugat acesta, în contextul în care Italia va intra la conducerea G7 în 2024.

Peste 100 de țări au semnat acorduri cu China pentru a coopera în cadrul proiectelor de infrastructură și de construcții BRI de la lansarea acestui program în 2013. Premierul italian de atunci, Giuseppe Conte, a sperat la avantaje comerciale atunci când a semnat în 2019, dar firmele chinezești păreau să fie principalele beneficiare.

Exporturile italiene către China au totalizat 16,4 miliarde de euro (17,7 miliarde de dolari) anul trecut, de la 13 miliarde de euro în 2019. În schimb, exporturile chinezești către Italia au crescut la 57,5 miliarde de euro de la 31,7 miliarde de euro în aceeași perioadă, potrivit datelor italiene.

 

O strategie neavantajoasă pentru Italia

 

Franța și Germania au exportat semnificativ mai mult în China anul trecut, deși nu fac parte din BRI. Programul Belt an Road are ca model vechiul Drum al Mătăsii care lega China de Occident.

În încercarea de a menține legăturile strategice, ministrul de externe Antonio Tajani a vizitat Beijingul în septembrie, iar președintele Sergio Mattarella urmează să viziteze China la un moment dat anul viitor. Meloni a declarat că dorește să meargă la Beijing, dar nu a fost stabilită o dată concretă.

Guvernele succesive de la Roma au semnalat îndoielile cu privire la acest pact prin voturi asupra unor propuneri de preluare sau prin limitarea influenței companiilor chineze asupra omologilor lor italieni.

Meloni, care conduce o coaliție conservatoare, a ținut să își consolideze acreditările ca lider pro-NATO, iar o sursă guvernamentală a declarat că l-a asigurat pe președintele american Joe Biden la începutul acestui an că Italia va renunța la BRI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Bani / Foto: DCBusiness
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com

pixel