Podul se află de atunci în faza de proiectare, dar compania responsabilă cu supraveghea proiectului a fost închisă în 2013 ca parte a efortului de reducere a cheltuielilor pe măsură ce Italia lupta să controleze datoria publică în creștere, în contextul unei lungi recesiuni economice.
Ministrul Economiei, Giancarlo Giorgetti, a declarat că cele 12 miliarde de euro vor fi investite pe parcursul mai multor ani, cu primele trei tranșe plătite până în 2026, conform Reuters.
Podul care va conecta Sicilia cu regiunea Calabria va avea o lungime de aproximativ 5 km și va include o porțiune centrală de 3,3 km - depășind cu ușurință porțiunea centrală actuală de 2,02 km a podului Canakkale din Turcia, devenind astfel unul dintre cele mai lungi poduri suspendate din lume.
Luna trecută, un consorțiu condus de grupul italian Webuild a declarat că a prezentat o versiune revizuită a proiectului, actualizată conform celor mai recente dezvoltări tehnologice și reglementări tehnice.
Acest subiect este extrem de controversat în Italia, atrăgând critici puternice din partea celor care pun la îndoială relevanța construirii podului într-o zonă activă seismic și a celor care susțin că ar fi o risipă de bani dăunătoare peisajului și ecosistemului.
Pe de altă parte, proiectul beneficiază și de susținerea celor care cred că o conexiune rapidă de cale ferată și drumuri ar încuraja economia subdezvoltată din sudul Italiei.
Susținătorii proiectului spun că ar permite navelor de marfă din Canalul Suez să descarce în Sicilia, de unde trenurile ar transporta mărfurile spre nord, reducând necesitatea călătoriilor costisitoare peste Marea Mediterană.
În prezent, mașinile, camioanele și trenurile trebuie să traverseze strâmtoarea care desparte portul Messina și "tocul" Italiei cu feribotul, o călătorie care durează aproximativ 20 de minute de la plecare la acostare.
"Vreau să inaugurez șantierul în vara anului 2024", a declarat ministrul Infrastructurii, Matteo Salvini, liderul partidului de coaliție, care a făcut din pod o prioritate majoră în agenda guvernului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Finanţelor a...
Preşedintele Statelor Unite a...
Marele club de fotbal trece la...
Analistul economic Cristian...
Cererea pentru extrem de...
Rheinmetall își transformă...
Preşedintele rus a găzduit o...
Principalul producător cubanez...
Miniștrii europeni de externe,...
Contribuabilii trebuie să...
Cazacii ruşi au un cadou pentru...
Banca Națională a publicat...
Pierderile sunt de ambele părți...
UE adoptă al 16-lea pachet de...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...