La ce să fii atent când îţi cumperi o vacanţă. Obligaţiile agenţiei de turism
Autor: Mihai Ciobanu
Data actualizării:
Data publicării:
Atenţionare de călătorie MAE: Grecia - restricţii în transportul public din Atena / Foto: Pexels
Atenţionare de călătorie MAE: Grecia - restricţii în transportul public din Atena / Foto: Pexels
Paul Anghel (ANPC) vine cu un set de sfaturi la achiziția unui pachet de servicii turistice.

Consumatorii trebuie să solicite toate informațiile legate de destinație, cazare, transport, serviciile de masă precum și de modalitățile de plată.

Informarea turiștilor cu informații privind ofertă turistică, în vederea încheierii contractului.

Agenția de turism are obligația să furnizeze turiștilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informații referitoare la:

- localitatea de destinație;

- rută de parcurs;

- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoria acestuia/acestora;

- tipul unităților de cazare, adresele și categoriile de clasificare a acestora;

- serviciile de masă oferite și categoria de clasificare a unităților de alimentație;

- durată programului, cu indicarea datei sosirii și a plecării;

- informații generale privind regimul pașapoartelor și al vizelor, precum și al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie și sejur;

- cuantumul avansului, dacă este cazul, precum și termenul pentru achitarea restului de plată;

- numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului și termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice;

- posibilități de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente și altele asemenea;

- durată pentru care operează ofertă turistică.

Informarea turiștilor cu informațiile de ordin general privind regimul pașapoartelor și al vizelor și formalitățile de sănătate necesare pentru călătorie și ședere.

 

Contractul cuprinde cel puțin următoarele clauze:

 

- destinația/destinațiile călătoriei turistice și, în cazul perioadelor de sejur, durată și datele de sosire și de plecare;

- mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile și categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele și locurile de plecare/sosire, la ducere și la întoarcere;

- în cazul în care pachetul de servicii turistice include și cazarea, adresă și categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările țărilor de primire;

- serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun;

- dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate;

- rută;

- vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în prețul total convenit al pachetului de servicii turistice;

- denumirea și sediul/adresă agenției/agențiilor de turism organizatoare și, după caz, ale agenției de turism detailiste și ale societății de asigurări;

- prețul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor în care acesta poate fi modificat și tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, îmbarcare/debarcare în porturi și pe aeroporturi, taxe de turist, dacă acestea nu sunt incluse în prețul pachetului de servicii turistice;

- termenele și modalitatea de plată;

- solicitările speciale ale turistului făcute cunoscute agenției de turism organizatoare sau celei detailiste în momentul efectuării comenzii și acceptate de cele două părți;

- termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamație pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică;

- condițiile de modificare și de reziliere a contractului;

- obligațiile agenției/agențiilor de turism în cazul anulării călătoriei, al înlocuirii sau al neasigurarii unor servicii;

- posibilitatea de transfer al contractului de către turist unei terțe persoane și modul de realizare a acestuia;- eventualele modificări pe care agenția de turism le poate aduce serviciilor cumpărate;

- răspunderea agenției și despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale

- agenția de turism are obligația să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile;

- contractul poate fi prezentat și sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această și dacă documentul conține informațiile prevăzute mai sus.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel