La ce sunt dispuşi românii să renunţe pentru a face faţă scumpirilor şi facturilor la energie
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Factura. Foto: Pexels.com
Factura. Foto: Pexels.com
8 din 10 angajaţi români iau măsuri pentru a optimizarea cheltuielilor în perioada următoare.

Cei mai mulţi dintre angajaţii români (80%) au început să ia măsuri pentru a-şi proteja bugetul, anticipând costurile din această iarnă, relevă rezultatele unui sondaj publicat, joi, de o platformă de recrutare online.

Astfel, un sfert dintre respondenţi declară că au început să pună bani deoparte în ultimele luni pentru a face faţă mai uşor cheltuielilor din perioada următoare, 13% spun că apelează la investiţii pentru a-şi diversifica sursele de venit, iar 10% au de gând să îşi ia un loc de muncă suplimentar, part-time sau pe bază de proiecte, pentru a-şi rotunji veniturile.

Potrivit sursei citate, aproximativ o treime din totalul celor chestionaţi (35%) plănuiesc să eficientizeze cât mai mult posibil consumul de energie în lunile de iarnă, în timp ce doar 20% consideră că nu vor fi afectaţi financiar de creşterea costurilor.

Pe fondul creşterii ratei inflaţiei la 15,3%, în luna august, majoritatea angajaţilor a recurs la diverse soluţii, însă doar 3% au spus că se vor baza pe măririle salariale oferite de angajator, pe care le-au negociat în aşa fel încât să acopere nivelul inflaţiei. Ceilalţi iau în calcul optimizarea cheltuielilor pentru a le elimina pe cele inutile (37%), amânarea vacanţelor pentru perioade mai stabile (20%), reducerea ieşirilor în oraş (40%) şi reducerea cumpărăturilor de haine (40%).

Peste jumătate dintre cei intervievaţii (57%) care lucrează de acasă susţin că vor merge mai des la birou pentru a reduce cheltuielile cu utilităţile.

"Criza energetică anunţată ne pune în faţa unei noi provocări, inclusiv în dinamica de pe piaţa muncii. Presiunea pe care angajaţii o resimt asupra bugetelor îi fac să ia în calcul noi soluţii. Din fericire, cei mai mulţi dintre angajaţii care îşi desfăşoară munca remote au la dispoziţie posibilitatea de a merge la birou şi de a reduce astfel consumul utilităţilor acasă, mai ales în lunile de iarnă, când vor veni şi facturile la încălzire. Aşadar, vedem o creştere a muncii în format hibrid, dar preponderent de la birou, ceea ce nu poate decât să îi bucure pe angajatori. În prezent, pe platforma BestJobs, 1 job din 5 este încadrat la mod de lucru hibrid", explică Ana Vişian, director de Marketing BestJobs.

Datele centralizate de platforma BestJobs arată că, deşi oferta de joburi "remote" s-a menţinut de la începutul anului în jurul valorii de 12% din total, locurile de muncă hibrid au crescut tot mai mult, ajungând în august la aproape 20%.

În plus, pentru a face faţă facturilor crescute la utilităţi, angajaţii români au în plan să reducă, în primul rând, cumpărăturile de gadget-uri, electronice şi electrocasnice de mari dimensiuni sau produse neesenţiale (33%). Ulterior, vor tăia de pe listă costurile cu îmbrăcămintea şi încălţămintea (23%), dar şi pe cele alocate ieşirilor în oraş (10%) şi comenzilor de mâncare (10%).

Cu toate acestea, obiceiurile care aduc cel mai mult confort şi îmbunătăţesc starea de spirit rămân ultimele pe lista "tăierilor": serviciile de streaming filme şi muzică (3%), abonamentul la sală sau bazin de înot (3%) şi bugetul de cheltuieli pentru sărbătorile de iarnă (3%).

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 27 august - 11 septembrie 2022 pe un eşantion de 1.272 utilizatori de Internet din România.

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România, unde peste 4,6 milioane de profesionişti sunt conectaţi la piaţa muncii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Bosch avertizează asupra unui posibil nou val de concedieri

Orice reduceri de personal vor fi efectuate "cu simţul...

Mai multe servicii BRD nu vor fi disponibile. Anunţul băncii

BRD anunţă noi lucrări de mentenanţă a sistemelor...

De ce România riscă să piardă banii din PNRR. Răspunsul MIPE

Comisarul european Celine Gauer, responsabil în cadrul...

Alți doi Arnault intră în board-ul grupului LVMH

În vârstă de 31 și 29 de ani, Alexandre și Frédéric...

Prețul petrolului s-a stabilizat după o scădere abruptă

Prețurile la cele două referințe de petrol au recuperat...

CEC Bank sărbătorește 160 de ani cu un logo aniversar

CEC Bank sărbătorește anul acesta 160 de ani de la...

Miliardarul care râvnește la Royal Mail, Poșta britanică

Este vorba de miliardarul ceh Daniel Kretinsky care a...


pixel