Livrările de telefoane Huawei pe piața din China s-au redus dramatic
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Livrările de telefoane Huawei pe piața din China s-au redus dramatic
Livrările de telefoane Huawei pe piața din China s-au redus dramatic
Cota ocupată de grupul Huawei pe piaţa de smartphone din China s-a redus dramatic în ultimul trimestru al anului trecut, ca urmare a sancţiunilor americane care vizează grupul chinez, arată datele publicate vineri de firma de cercetare de piaţă Canalys, transmite AFP.

Grupul chinez Huawei, cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicaţii şi odată al doilea producător de smartphone-uri, este afectat de sancţiunile adoptate de fosta administraţie de la Casa Albă, care împiedică companiile străine să furnizeze Huawei componente cheie precum semiconductori.

Novavax DISTRUGE virusul COVID-19. DETALII

Potrivit Canalys, în ultimul trimestru al anului trecut Huawei a vândut în China 18,8 milioane de telefoane, cu 44% mai puţin decât în perioada similară a anului 2019. În consecinţă, cota sa de piaţă în China s-a redus până la 22% de la 38%. La nivel global, livrările de telefoane Huawei au scăzut cu 43% până la 32 de milioane de unităţi.

"Este vorba, probabil, de cea mai dificilă perioadă pentru Huawei, care nu poate onora nici măcar comenzile de pe piaţa sa internă din cauza sancţiunilor americane", subliniază analistul Canalys, Nicole Peng. "Huawei ar fi putut vinde alte 30 până la 40 de milioane de unităţi în acest an dacă nu ar fi fost problemele de aprovizionare", adaugă Nicole Peng.

Chiar dacă livrările sale s-au redus puternic, Huawei este în continuare lider pe piaţa de smartphone-uri din China, dar este urmat la mică distanţă de compatrioţii Oppo (cu o cotă de piaţă de 20%) şi Vivo (19%). În timp ce livrările Huawei au scăzut, cele ale rivalilor Oppo şi Vivo au crescut rapid, în ambele cazuri cu aproximativ o cincime.

Grupul american Apple se situează pe locul patru, cu o cotă de piaţă de 18%, "cea mai bună performanţă a sa realizată în China în ultimii ani", subliniază Canalys.

Pe ansamblul anului 2020, Huawei păstrează un avans confortabil faţă de rivalii săi în China, cu o cotă de piaţă de 38% faţă de 18% pentru numărul doi Oppo.

Cu toate acestea, din cauza sancţiunilor americane Huawei a fost nevoit ca, în luna noiembrie, să îşi vândă marca de smartphone cu preţuri reduse Honor. De asemenea, la începutul acestei săptămâni, Huawei a dezminţit speculaţiile potrivit cărora ar fi demarat discuţiile privind vânzarea mărcilor sale de smartphone premium P şi Mate.

Telefoanele din seriile P şi Mate sunt printre cele mai bine vândute modele pe piaţa de smartphone premium din China şi concurează cu telefoanele iPhone ale Apple, telefoanele din seriile Mi şi Mix ale Xiaomi Corp şi telefoanele din seria Find ale OPPO.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel