Lockheed Martin stabilește un nou record cu o rachetă hipersonică

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Noua rachetă hipersonică a stabilit un nou record
Noua rachetă hipersonică a stabilit un nou record
Un prototip de rachetă hipersonică Lockheed Martin a zburat cu o viteză de cinci ori mai mare decât sunetul „pentru o perioadă îndelungată” în timpul unui test tehnologic de succes recent pentru S.U.A. militar.

Testul de arme hipersonice, care a fost anunțat pe 5 aprilie de către Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), a marcat al doilea zbor pentru programul Hypersonic Air-breathing Weapon Concept (HAWC) după un test din septembrie 2021 de către Raytheon Technologies, au declarat oficialii DARPA în o declarație.

Oficialii programului au încadrat noul zbor ca o piatră de hotar majoră în programul hipersonic, care își propune să desfășoare operațiuni militare la viteze mai rapide și cu o eficiență mai mare în comparație cu ceea ce este disponibil în prezent.

„Încă analizăm datele testelor de zbor, dar suntem încrezători că vom oferi Forțelor Aeriene și Marinei SUA opțiuni excelente pentru a diversifica tehnologia disponibilă pentru misiunile lor viitoare”, a declarat Andrew Knoedler, managerul de program HAWC al DARPA pentru biroul de tehnologie tactică. în declarație.

US Navy a testat un LASER de MARE PRECIZIE

Un comunicat de presă de la Lockheed a remarcat că vehiculul a atins o altitudine de 65.000 de picioare (aproape 19.812 metri), ceea ce este dublu față de altitudinea de croazieră a unui zbor comercial tipic. Vehiculul va „aborda amenințările care apar rapid în arena securității globale”, a declarat John Clark, vicepreședinte și director general al Lockheed Martin Skunk Works, în declarația companiei sale.

DARPA și S.U.A. Forțele aeriene lucrează împreună la finanțarea și sprijinirea programului HAWC. Raytheon și Northrop Grumman au dezvăluit împreună o finanțare de 200 de milioane de dolari pentru proiect în 2019, în timp ce Lockheed Martin a primit aproape 1 miliard de dolari în 2018, potrivit DefenseNews.com.

Programul urmărește să evalueze fezabilitatea, eficacitatea și accesibilitatea într-o serie de demonstrații de zbor și nu este în niciun caz primul efort al S.U.A. oficialii militari să lucreze la sisteme hipersonice, fie cu echipaj, fie fără echipaj.

O selecție de alte programe de viteze hipersonice includ X-20 Dyna-Soar din epoca anilor 1950, care a fost conceput pentru a fi lansat pe o rachetă, programul hipersonic FALCON (prescurtare de la Force Application and Launch from CONtinental United States) de la începutul anilor 2000 și Blackswift , care ulterior a fost anulat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Petrol / FOTO: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik

pixel