Luxul se scumpește și mai mult. Birkin anunță un salt spectaculos al prețurilor
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Hermes anunță explozia prețurilor
Hermes anunță explozia prețurilor
O geantă Birkin va costa mult mai mult anul viitor, a anunțat Hermes International, care a dat noi semne de imunitate relativă a industriei bunurilor de lux la criza costului vieții.

Compania franceză plănuiește să majoreze prețurile la nivel mondial între 5% și 10% în ianuarie. Acest lucru se compară cu o creștere medie de aproximativ 4% în acest an, a declarat directorul financiar al Hermes, Eric du Halgouet, reporterilor în cadrul unei convorbiri telefonice după ce compania a înregistrat vânzări care au depășit estimările. În anii anteriori, majorarea a fost de obicei de aproximativ 2%, a adăugat el.

Un Birkin 25 din piele Togo costă în prezent 7.400 de euro (7.242 de dolari) în Franța, a arătat o purtătoare de cuvânt. O creștere de 10% ar ridica acest preț la 8.140 de euro, deși Hermes nu a precizat cu cât vor fi majorate prețurile în această țară. 

"Percepția deținerii de Hermes ca investiție și ca semn de prosperitate este în creștere", a declarat Deborah Aitken, analist la Bloomberg Intelligence, ceea ce oferă companiei "o flexibilitate suplimentară" atunci când vine vorba de prețuri.

Hermes își menține puterea de stabilire a prețurilor pentru că cumpărătorii bogați încă fac risipă de bunuri de lux, chiar și în condițiile în care bugetele gospodăriilor sunt reduse din cauza costurilor mai mari ale energiei și a inflației. Compania a declarat joi că veniturile au crescut cu 24%, la 3,1 miliarde de euro în al treilea trimestru, excluzând fluctuațiile valutare.

Avansul a fost cu mult peste estimările analiștilor, iar acțiunile Hermes au crescut cu până la 4,3% la Paris.

"Pentru moment, nu avem semne de încetinire pe niciuna dintre piețele noastre", a declarat Du Halgouet. Hermes plănuiește să angajeze încă 800 de lucrători în a doua jumătate, aproximativ același număr ca în prima jumătate, a declarat o purtătoare de cuvânt.

Directorul financiar a declarat că majorările sunt justificate din cauza costurilor salariale și a costurilor de producție mai mari din Europa. Creșterile de prețuri din Japonia, ca urmare a deprecierii yenului, vor fi probabil mai mari decât în SUA, unde dolarul este puternic, a adăugat el.

Compania intenționează, de asemenea, să deschidă un nou magazin în Shanghai la sfârșitul acestei luni. Veniturile în regiunea Asia-Pacific, cu excepția Japoniei, au urcat cu o treime. Regiunea a reprezentat aproximativ jumătate din vânzările totale ale Hermes în primele nouă luni.

Hermes a avut un al treilea trimestru "excelent" în China, în ciuda unor blocaje Covid-19 în această țară, a declarat Du Halgouet.

Hermes este considerat unul dintre cele mai exclusiviste branduri din sectorul de lux, producția genților sale fiind limitată de constrângerile de capacitate. Sotheby's a vândut luna trecută cea mai scumpă geantă de mână din istorie, o Hermes Kelly din piele de crocodil, pentru 352.800 de euro la o licitație la Paris.

Kering SA, proprietarul Gucci, va publica cifrele vânzărilor joi, după închiderea ședinței de tranzacționare.

Citește și:

Piața luxului, imună la recesiune. Vânzările Dior și Mercedes înfloresc

Saltul în vânzări raportat de LVMH, proprietarul Louis Vuitton și Christian Dior, sugerează că cel puțin un segment al economiei rămâne imun la crizele care îi atacă pe comercianții cu amănuntul - produsele de lux.

Piețele oscilante și inflația galopantă nu s-au dovedit a fi o barieră în calea cererii de genți, ceasuri, bijuterii și mașini în rândul celor înstăriți. Acest lucru este evident în saltul de 22% al vânzărilor de articole îmbrăcăminte de lux și de produse de marochinărie ale LVMH în ultimul trimestru.

"Ușurarea de a ieși în viață din pandemie a învins orice veste proastă, pentru consumatorii care pot îmbrățișa o atitudine de tip "carpe diem"", a declarat Luca Solca, analist la Bernstein, într-o notă adresată clienților. "Nimeni nu vrea să fie cea mai bogată persoană din cimitir". 

Această atitudine a făcut să se formeze cozi în fața buticurilor Christian Dior și Chanel din Paris, Berlin și Londra, în scene care amintesc de epoca de dinaintea pandemiei, când turiștii chinezi profitau de prețurile mai mici din Europa. Numai că acum, în condițiile în care cumpărătorii chinezi sunt încă în mare parte absenți din cauza politicilor Covid din țara lor, americanii care beneficiază acum de un dolar puternic și europenii sunt cei care își fac cumpărăturile. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Aurul a recăpătat curaj și câștigă teren

Prețul aurului a crescut luni, susținut de slăbirea...

Telefoanele Samsung care vor avea acces la Android 15

În timp ce Android 15 este planificat pentru această...

Rheinmetall vrea crearea unui consorțiu european de armament

Rheinmetall sugerează crearea unui consorțiu european de...

Întâlnire crucială între Ursula von der Leyen și Xi Jinping

Întâlnirea crucială între preşedinta Comisiei Europene,...


pixel