Maersk trage un semnal de alarmă pentru transportul de marfă pe Marea Roșie

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Gigantul de transport maritim Maersk își redirecționează toate navele de pe rutele din Marea Roșie pentru viitorul apropiat, a anunțat vineri, avertizându-și clienții să se pregătească pentru perturbări semnificative.

Transportatorii maritimi din întreaga lume se îndepărtează de Marea Roșie - și, prin urmare, de cea mai scurtă rută din Asia spre Europa, prin Canalul Suez - după ce militanții Houthi din Yemen, susținuți de Iran, au intensificat atacurile asupra navelor din regiunea Golfului pentru a-și arăta sprijinul față de gruparea palestiniană Hamas care luptă împotriva Israelului în Gaza.

Călătoria în jurul Africii poate adăuga aproximativ 10 zile la durata călătoriei și necesită mai mult timp  și combustibil, ceea ce duce la creșterea costurilor de transport maritim, informează Reuters.

Compania daneză Maersk a anunțat la începutul acestei săptămâni că va întrerupe toate navele cu destinația Marea Roșie, în urma unui atac asupra uneia dintre navele sale de către militanții Houthi, iar de atunci a început să redirecționeze navele în jurul Africii.

"Situația evoluează și rămâne extrem de volatilă, iar toate informațiile disponibile la îndemână confirmă faptul că riscul de securitate continuă să fie la un nivel semnificativ ridicat", a declarat Maersk într-o declarație de vineri.

În consecință, compania va devia toate navele Maersk în jurul Capului Bunei Speranțe "în viitorul apropiat".

 

Inițiativa de apărare a SUA nu dă rezultate

 

La 19 decembrie, Statele Unite au lansat o operațiune multinațională pentru a încerca să protejeze comerțul în Marea Roșie, dar multe companii de transport maritim și proprietari de mărfuri continuă să devieze navele în jurul Africii din cauza atacurilor continue iar la aproape o săptămână distanță își anunțase interesul de a relua tranzitarea Mării Roșii. 

Joi, Maersk a redirecționat patru dintre cele cinci nave de containere care se îndreptau spre sud și care trecuseră deja prin Canalul Suez, înapoi spre nord pentru lunga călătorie în jurul Africii.

"Deși continuăm să sperăm într-o rezolvare în viitorul apropiat și facem tot ce putem pentru a contribui la aceasta, încurajăm clienții să se pregătească pentru persistența complicațiilor în zonă și pentru perturbări semnificative ale rețelei globale", a declarat Maersk.

Canalul Suez este folosit de aproximativ o treime din totalul global al navelor de marfă, iar redirecționarea navelor în jurul vârfului sudic al Africii se estimează că va costa până la 1 milion de dolari în plus în combustibil pentru fiecare călătorie dus-întors între Asia și Europa de Nord.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Muncitor în fabrică / FOTO: Freepik
Avion / FOTO: Freepik
Chatgpt. Freepik.com
Freepik.com
Uniunea Europeana
Bursa de la București / FOTO: Facebook
freepik.com
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Freepik.com
Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Importurile europene țin pe linia de plutire gigantul Maersk

Maersk ridică prognoza de profit pe fondul rezilienței...

Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Plată online / Foto: Freepik
Freepik.com
Freepik.com
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Donald Trump

Tarifele impuse de Donald Trump încep să-și arate efectele

De la datele economice la rezultatele financiare ale...

Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com

pixel