Maersk trage un semnal de alarmă pentru transportul de marfă pe Marea Roșie

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Gigantul de transport maritim Maersk își redirecționează toate navele de pe rutele din Marea Roșie pentru viitorul apropiat, a anunțat vineri, avertizându-și clienții să se pregătească pentru perturbări semnificative.

Transportatorii maritimi din întreaga lume se îndepărtează de Marea Roșie - și, prin urmare, de cea mai scurtă rută din Asia spre Europa, prin Canalul Suez - după ce militanții Houthi din Yemen, susținuți de Iran, au intensificat atacurile asupra navelor din regiunea Golfului pentru a-și arăta sprijinul față de gruparea palestiniană Hamas care luptă împotriva Israelului în Gaza.

Călătoria în jurul Africii poate adăuga aproximativ 10 zile la durata călătoriei și necesită mai mult timp  și combustibil, ceea ce duce la creșterea costurilor de transport maritim, informează Reuters.

Compania daneză Maersk a anunțat la începutul acestei săptămâni că va întrerupe toate navele cu destinația Marea Roșie, în urma unui atac asupra uneia dintre navele sale de către militanții Houthi, iar de atunci a început să redirecționeze navele în jurul Africii.

"Situația evoluează și rămâne extrem de volatilă, iar toate informațiile disponibile la îndemână confirmă faptul că riscul de securitate continuă să fie la un nivel semnificativ ridicat", a declarat Maersk într-o declarație de vineri.

În consecință, compania va devia toate navele Maersk în jurul Capului Bunei Speranțe "în viitorul apropiat".

 

Inițiativa de apărare a SUA nu dă rezultate

 

La 19 decembrie, Statele Unite au lansat o operațiune multinațională pentru a încerca să protejeze comerțul în Marea Roșie, dar multe companii de transport maritim și proprietari de mărfuri continuă să devieze navele în jurul Africii din cauza atacurilor continue iar la aproape o săptămână distanță își anunțase interesul de a relua tranzitarea Mării Roșii. 

Joi, Maersk a redirecționat patru dintre cele cinci nave de containere care se îndreptau spre sud și care trecuseră deja prin Canalul Suez, înapoi spre nord pentru lunga călătorie în jurul Africii.

"Deși continuăm să sperăm într-o rezolvare în viitorul apropiat și facem tot ce putem pentru a contribui la aceasta, încurajăm clienții să se pregătească pentru persistența complicațiilor în zonă și pentru perturbări semnificative ale rețelei globale", a declarat Maersk.

Canalul Suez este folosit de aproximativ o treime din totalul global al navelor de marfă, iar redirecționarea navelor în jurul vârfului sudic al Africii se estimează că va costa până la 1 milion de dolari în plus în combustibil pentru fiecare călătorie dus-întors între Asia și Europa de Nord.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Bitcoin / Foto: Freepik
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României

pixel