Ilie Bolojan și Tánczos Barna pregătesc pachetul de reformă pe repede înainte
Premierul Ilie Bolojan a...
Propunerea legislativă urmăreşte clarificarea şi îmbunătăţirea prevederilor Legii nr. 321/2009 prin introducerea unei obligaţii suplimentare pentru comercianţii care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor alimentare, în vederea asigurării unor condiţii minime de igienă şi confort pentru consumatori.
În prezent, în multe dintre unităţile comerciale din România, inclusiv supermarketuri şi hipermarketuri, nu există spaţii sanitare publice adecvate pentru clienţi, ceea ce afectează calitatea serviciilor oferite şi creează disconfort, în special în cazul cumpărăturilor prelungite.
Această problema este des întâlnită în multe unităţi comerciale din România şi generează nemulţumiri în rândul consumatorilor, afectând astfel experienţa de cumpărare şi calitatea generală a serviciilor oferite de comercianţi. În numeroase state membre ale Uniunii Europene, asigurarea unor toalete publice în cadrul unităţilor comerciale este deja reglementată, iar adoptarea acestei măsuri în România este necesară pentru a alinia standardele la cele europene, explică iniţiatorii proiectului de lege.
Iniţiatorii spun: Propunerea legislativă stabileşte obligaţia comercianţilor de produse alimentare de a amenaja spaţii pentru toalete publice în interiorul unităţilor comerciale pe care le gestionează. Această măsură este justificată prin:
a) Respectarea normelor de igienă: comerţul cu produse alimentare impune respectarea unor standarde minime de igienă. Spaţiile sanitare accesibile pentru clienţi sunt esenţiale în asigurarea unor condiţii optime pentru prevenirea contaminării şi menţinerea sănătăţii publice.
b) Creşterea confortului clienţilor: asigurarea unor toalete publice accesibile în unităţile comerciale va îmbunătăţi semnificativ confortul clienţilor, în special în cazul cumpărăturilor extinse. Lipsa acestor facilităţi reprezintă o barieră semnificativă în experienţa de cumpărare şi poate influenţa negativ percepţia asupra magazinului.
c) Alinierea la standardele europene: în multe ţări din Uniunea Europeană, comercianţii sunt deja obligaţi să ofere aceste facilităţi. Implementarea acestei obligaţii în România va alinia standardele comerciale cu cele din alte state membre şi va asigura respectarea cerinţelor de protecţie a consumatorilor.
d) Prevenirea discriminării între unităţi comerciale: obligaţia de a asigura spaţii pentru toalete publice va fi aplicabilă în mod uniform tuturor unităţilor comerciale care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor alimentare, evitând astfel orice discrepanţă între diferite categorii de comercianţi.
Documentul poate fi studiat aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Premierul Ilie Bolojan a...
Ministerul Afacerilor Interne,...
Statul reia sprijinul pentru...
Judecătorii CCR ar putea rămâne...
România nu pierde niciun euro...
Banca Națională a României a...
Piața de capital românească a...
e-Factura, amânată pentru micii...
Ministrul Finanțelor anunță...
Vijeliile au făcut ravagii:...
AUR atacă la Curtea...
Printre cele mai sensibile...
Prima moţiune de cenzură cu care s-a confruntat Guvernul...
Declarația SAF-T pentru iunie...
Leul s-a apreciat luni, 14...
Creșterea Taxei pe Valoare Adăugată (TVA) are...
Prețurile carburanților pe 14...
ROBOR și IRCC, în scădere...
Guvernul pregătește eliminarea unor scutiri și deduceri...