Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Propunerea legislativă urmăreşte clarificarea şi îmbunătăţirea prevederilor Legii nr. 321/2009 prin introducerea unei obligaţii suplimentare pentru comercianţii care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor alimentare, în vederea asigurării unor condiţii minime de igienă şi confort pentru consumatori.
În prezent, în multe dintre unităţile comerciale din România, inclusiv supermarketuri şi hipermarketuri, nu există spaţii sanitare publice adecvate pentru clienţi, ceea ce afectează calitatea serviciilor oferite şi creează disconfort, în special în cazul cumpărăturilor prelungite.
Această problema este des întâlnită în multe unităţi comerciale din România şi generează nemulţumiri în rândul consumatorilor, afectând astfel experienţa de cumpărare şi calitatea generală a serviciilor oferite de comercianţi. În numeroase state membre ale Uniunii Europene, asigurarea unor toalete publice în cadrul unităţilor comerciale este deja reglementată, iar adoptarea acestei măsuri în România este necesară pentru a alinia standardele la cele europene, explică iniţiatorii proiectului de lege.
Iniţiatorii spun: Propunerea legislativă stabileşte obligaţia comercianţilor de produse alimentare de a amenaja spaţii pentru toalete publice în interiorul unităţilor comerciale pe care le gestionează. Această măsură este justificată prin:
a) Respectarea normelor de igienă: comerţul cu produse alimentare impune respectarea unor standarde minime de igienă. Spaţiile sanitare accesibile pentru clienţi sunt esenţiale în asigurarea unor condiţii optime pentru prevenirea contaminării şi menţinerea sănătăţii publice.
b) Creşterea confortului clienţilor: asigurarea unor toalete publice accesibile în unităţile comerciale va îmbunătăţi semnificativ confortul clienţilor, în special în cazul cumpărăturilor extinse. Lipsa acestor facilităţi reprezintă o barieră semnificativă în experienţa de cumpărare şi poate influenţa negativ percepţia asupra magazinului.
c) Alinierea la standardele europene: în multe ţări din Uniunea Europeană, comercianţii sunt deja obligaţi să ofere aceste facilităţi. Implementarea acestei obligaţii în România va alinia standardele comerciale cu cele din alte state membre şi va asigura respectarea cerinţelor de protecţie a consumatorilor.
d) Prevenirea discriminării între unităţi comerciale: obligaţia de a asigura spaţii pentru toalete publice va fi aplicabilă în mod uniform tuturor unităţilor comerciale care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor alimentare, evitând astfel orice discrepanţă între diferite categorii de comercianţi.
Documentul poate fi studiat aici.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...