Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată de Brexit.
Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.
Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni, stipulând că odihna lor săptămânală de cel puţin 45 de ore trebuie petrecută în afara vehiculului şi nu în parcări, iar angajatorii trebuie să plătească pentru cazare.
Comisia Europeană alocă 10 milioane de euro cercetării noului coronavirus
Noile reglementări vor forţa, de asemenea, camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni, o decizie menită să lupte împotriva practicilor privind înregistrarea firmelor de transport în ţări cu impozite mai scăzute, dar fără a opera de fapt acolo.
Dar Bulgaria, România, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta şi Cipru sunt împotrivă, conform surselor diplomatice. Ele vor schimbarea noilor reglementări, care ar urma să fie discutate în Parlamentul European în următoarele luni, relatează Reuters.
"Un grup de ţări care împărtăşesc aceeaşi viziune vor modificarea reglementării legate de cele opt săptămâni. Vom urmări cât de departe vor merge negocierile, sau vom contesta în instanţă reglementările". a declarat pentru Reuters un diplomat UE. "Aceste reglementări afectează semnificativ companiile noastre. Dacă nu vom avea altă soluţie, ne vom adresa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE)", a declarat un al doilea diplomat din ţările nemulţumite de noile reglementări, ai scrie Reuters.
În 21 ianuarie, transportatorii din România au solicitat eurodeputaţilor români contestarea în cadrul Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) a Parlamentului European a Acordului privind Pachetul Mobilitate 1, considerând că firmele de transport rutier autohtone sunt excluse, astfel, din piaţa europeană de transport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Cristian...
Contribuabilii trebuie să...
Banca Națională a publicat...
Pierderile sunt de ambele părți...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
După o serie impresionantă de...