Raportul Draghi. Energia, marea problemă a Europei. Soluțiile propuse
Europa se confruntă cu o criză...
Ferrari a încheiat 2024 în mod remarcabil și s-a impus pe bursă ca o valoare de refugiu, datorită cererii sale de neclintit, a culturii exclusivității și clientelei înstărite. Dacă achiziția unei mașini Ferrari rămâne pentru mulți un vis, investiția în acțiunile companiei s-ar putea dovedi o alternativă inteligentă.
În exercițiul financiar 2024, Ferrari a înregistrat o creștere moderată, dar strategic semnificativă a livrărilor anuale, cu 89 de unități în plus față de anul precedent, ceea ce reprezintă un avans de 0,7%. Creșterea livrărilor a fost determinată în principal de popularitatea tot mai mare a unor modele recente precum Purosangue, Roma Spider și 296 GTS, care au atras clienții prin designul lor inovator și performanțele excepționale.
O trecere în revistă
În paralel, livrările modelului Daytona SP3 au crescut conform planurilor inițiale ale mărcii, demonstrând o prognoză precisă și o reacție adecvată la cererea pieței. Pe de altă parte, scăderea livrărilor pentru 812 Competizione A marchează sfârșitul ciclului său de viață. Totodată, debutul livrărilor pentru gama SF90 XX și modelul 12Cilindri semnalează intrarea Ferrari pe piața vehiculelor electrice și hibride. Mulți se îndoiau de succesul acestor modele și chiar se specula, în octombrie anul trecut, că Ferrari ar fi încercat să reducă producția pentru a stimula cererea. De altfel, 2024 a fost un an dificil pentru întregul sector al luxului, din care Ferrari face parte.
Într-un ritm mai rapid
Cu toate acestea, rezultatele financiare publicate arată o performanță impresionantă, cu o creștere semnificativă a veniturilor și a profitabilității. Veniturile nete au crescut cu 11,8%, ajungând la 6.677 milioane de euro, iar profitul operațional (EBIT) a urcat cu 16,7%, atingând 1.888 milioane de euro. Ferrari reușește astfel să își majoreze profiturile într-un ritm mai rapid decât veniturile. Această performanță este cu atât mai impresionantă cu cât marja EBIT s-a situat la 28,3%, reflectând o gestionare eficientă și o strategie de preț solidă. Profitul net de 1.526 milioane de euro și un câștig pe acțiune diluat de 8,46 euro demonstrează soliditatea financiară a companiei și capacitatea sa de a genera valoare pentru acționari. De asemenea, EBITDA a crescut cu 12,1%, atingând o marjă de 38,3%, ceea ce subliniază controlul excelent al costurilor și eficiența operațională a Ferrari.
Un model de business ideal
Cine și-ar fi imaginat că aproape toate modelele Ferrari care au părăsit uzina sunt încă pe șosele astăzi? O Ferrari nu este doar o mașină: este o investiție, un stil de viață pentru unii și un simbol al durabilității pentru alții, construit prin decenii de tradiție, calitate impecabilă și un program atent structurat pentru vehicule rulate.
Când ne gândim la Ferrari, ne imaginăm celebrul roșu care îmbrățișează liniile fluide ale unei mașini pe care mulți visează să o conducă măcar o dată. Dar, din perspectiva unui analist care nu este neapărat pasionat de automobile, Ferrari reprezintă un model de business genial, care pare de neclintit. Adevărul este că Ferrari nu este un simplu producător auto, ci o veritabilă companie de lux.
Un procent de invidiat
Strategia Ferrari de a controla strict revânzarea și de a menține o producție limitată face ca aproximativ 90% dintre modelele Ferrari fabricate vreodată să fie încă funcționale. Această statistică provine de la Andrea Scioletti, directorul programului Ferrari Approved Certified Pre-Owned, care a dezvăluit acest procent în cadrul evenimentului Capital Market Day de la Maranello, din octombrie trecut.
Unul dintre pilonii fundamentali ai acestei durabilități este programul său de mașini rulate, denumit „Ferrari Approved”. Acest program le oferă viitorilor proprietari de Ferrari o garanție a calității superioare și a unui istoric impecabil al vehiculului. Fiecare model Ferrari inclus în acest program trece printr-o inspecție riguroasă, care acoperă toate aspectele mașinii, de la motor și caroserie, până la frâne și interior, inspecția fiind realizată de experți Ferrari. Mai mult, personalizarea mașinilor este în tendințe, ceea ce sporește și mai mult valoarea modelelor Ferrari.
De aceea comparația cu aurul
Toate aceste elemente contribuie la statutul excepțional al brandului: mașinile Ferrari nu doar că nu își pierd valoarea, dar, în multe cazuri, chiar o câștigă în timp. De aici și analogia cu aurul, acel metal prețios care, în principiu, nu își pierde niciodată valoarea. În lumea investițiilor, Ferrari este percepută ca o acțiune defensivă de prim rang, asemenea aurului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Europa se confruntă cu o criză...
Modificări care se regăsesc în celebra ordonanță-trenuleț.
Un nou raport alarmant al Comisiei Europene.
Prețul aurului a atins un nivel...
Un adevărat simbol al Italiei,...
Acțiunile CoreCivic Inc și GEO...
Grupaj de ştiri.
Ministrul Energiei, Sebastian...
România este o țară sigură și stabilă politic și...
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a discutat marţi...
Banca Națională a României a...
Șeful AIEA avertizează asupra riscului unui accident...
Spania reduce săptămâna de lucru la 37,5 ore fără...
Marcel Boloş, ministrul...
Cutremurele zguduie Santorini: sute de oameni evacuați...
România a evitat în ultimul...
Italia blochează chatbotul DeepSeek din cauza...
Bugetul pe anul 2025 a fost...