Marii maeștri ai diamantelor pierd controlul pieței
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Diamante / Foto: Oana Pavelescu
Diamante / Foto: Oana Pavelescu
Timp de zeci de ani, cumpărarea de diamante neșlefuite a fost o aventură cu reguli bine scrise: în primul rând, trebuia convinsă compania De Beers să vă adauge pe lista sa de clienți. Apoi, de 10 ori pe an, trebuia să participați o vânzare care avea loc timp de o săptămână pentru a cumpăra exact cantitatea de diamante pe care De Beers v-o oferea la un preț stabilit de aceeași companie.

Sistemul, care funcționează mai mult sau mai puțin la fel la rivalul rus Alrosa PJSC, le-a oferit celor două companii un control foarte strâns pe piețile lor. Însă acest sistem acum se dezintegrează odată cu instalarea pandemiei, notează Bloomberg.

De Beers s-a străduit să genereze interes clienților săi ca măcar să privească vânzarea de diamante din această lună, dar fără mare succes în timp ce Alrosa, cel puțin cinci cumpărători care au rupt contractele lor pe termen lung, deoarece nu pot câștiga bani în condițiile actuale.

Lipsa vânzărilor este foarte probabil să lovească profiturile celor mai mari producători de diamante deși prețurile din magazine ale bijuteriilor nu vor fi afectate.

Înghețarea tranzacțiilor cu diamante brute creează, de asemenea, stocuri de diamante de miliarde de dolari pentru mineri, ceea ce amenință să submineze o eventuală redresare a pieței.

Diamantele au o mare problemă, sunt prea multe

Cu magazinele de bijuterii închise, cu bijutierii care taie și lustruiesc pietrele blocați acasă iar călătoriile intrenaționale blocate și ele, De Beers și Alrosa au făcut câteva concesii printre care să renegocieze contractele și să vizioneze diamantele în locații alternative însă au refuzat să negocieze prețurile. Însă decizia a complicat lucrurile pentru mulți cumpărători.

În timp ce cei marile companii de diamante refuză să reducă prețurile, rivalii lor mai mici, care se află în dificultate, oferă reduceri de până la 25%, ceea ce înseamnă că acei cumpărători care doresc o cantitate limitată sunt capabili să obțină marfa de care au nevoie.

„De Beers și Alrosa încearcă sincer să protejeze valoarea”, a spus Anish Aggarwal, partener la firma de consultanță specializată Gemdax. „Cu siguranță încearcă să facă ceea ce trebuie, dar situația economia fără precedent limitează atât spațiul de cumpărare al cumpărătorilor, cât și al vânzătorilor”.

Cumpărătorii Alrosa protestează, de asemenea, împotriva aplicării mai stricte contracteloe, ceea ce impune clienților să cumpere bunurile pe care au amânat să le achiziționeze, în timp ce De Beers a fost mai flexibil.

Alrosa a pierdut doi clienți importanți în luna aprilie dintre care unul este Diacore iar în ultima lună a mai pierdut trei dintre care Arjav Diamonds, cu sediul la Anvers.

Specialiștii spun că este riscant ca acum să se reducă prețul diamantelor deoarece acest gest va duce la o reacție în lanț.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel