Marius Postolache (eConfaire): Noi facem baza pe care urmează să construiești mai departe
Autor: DCBusiness Team | 09 noi 2022, 20:40
Marius Postolache, director tehnic al eConfaire
Marius Postolache, director tehnic al eConfaire
EXCLUSIV
Marius Postolache, director tehnic al eConfaire, parte a grupului Leviatan, a vorbit despre optimizarea proceselor din teren, despre abordări și lecții învățate.

”Ceea ce am regăsit la Târgul Bauma, la care am fost în Germania, nu optimizează doar procesele din teren. Avantajele ar fi, pe de o parte, centralizarea fluxului de date, care este generat din teren către un sistem informatic și care duce la luarea unor decizii mult mai bune atât în interiorul șantierului existent, dar și în șantierele viitoare. Lecțiile învățate, dacă ele rămân doar în șantier dacă nu există instrumentele necesare, evident prin digitalizare și automatizare, de a culege aceste date doar din teren”, a declarat Marius Postolache în cadrul emisiunii ”Digitalizarea în construcții”, difuzată pe platforma DCNews TV, 

”Un prim aspect pe care o companie precum eConfaire îl atinge în domeniul construcțiilor este partea aceasta de culegere de date și ajutorul proceselor pentru a fi optimizate ulterior. În acest moment, noi venim și construim niște instrumente care nu ajută neapărat partea de execuție din teren. Deocamdată, noi suntem concentrați mai mult pe partea de proiectare, partea care vine înainte de ridicarea construcției. Procesele există deja optimizate, ele au fost deja optimizate în cadrul companiei eConfaire și Ubitech. Noi mergem mai departe, să înțelegem procesele respective, să transformăm într-un format digital și ceea ce putem să automatizăm sau să semi-automatizăm să o facem. 

Acesta ar fi, în acest moment, rolul companiei eConfaire în zona aceasta de construcții, noi venim pentru a optimiza procesele mai departe. Este ca o arhivare, care este baza pe care urmează să construiești mai departe, pentru că fără un punct central în care arhivezi sau acumulezi datele nu poți construi mai departe”, a precizat Marius Postolache. 

Vorbeam mai devreme de lecții învățate, a continuat el. ”Neavând o modalitate prin care să centralizezi, să vizualizezi ulterior acele lecții învățațate este destul de greu să transmiți mai departe informațiile acumulate de-a lungul proiectelor anterioare. 

Abordarea pe care am avut-o de la începutul dezvoltării sistemului a fost pe toate domeniile de activitate ale celor de la Leviatan și Ubitech să vedem unde sunt procesele care consumă, într-adevăr, foarte mult timp și reprezintă, de fapt, niște procese repetitive. Exemplul cu factura unde, într-adevăr, niște colegi care introduc întotdeauna manual datele de pe facturi, colegii care verifică de pe fișierele Exel sau rapoartele, care sunt, de fapt, niște livrabile, dar care trebuiesc, este adevărat, verificate, pentru a asigura o anumită calitate. Vorbim de procesul de proiectare, unde și acolo găsim activități, procese repetitive, pentru că în orice contrucție, indiferent de cât de mare este aceasta, găsim încăperi pot fi standardizate până la un anumit nivel. Bineînțeles, nu te poți duce în detaliu foarte mult, dar în funcție de nivelul de detaliere pe care îl dorești, tu poți să standardizezi”, a adăugat directorul tehnic al eConfaire. 

Citește și Cătălin Podaru (Leviatan Design): Există soft-uri de șantier care fac procesul de construire mult mai predictibil și sustenabil

Podaru a mai explicat că această inovație are două direcții. Una este cea care face procesul de construcții mult mai predictibil și sustenabil și pe de altă parte automatizare și chiar digitalizarea în tot ceea ce utilajele vin să preia din efortul uman și chiar mai mult, să ducă procesul de construire la un nivel cât mai controlat și la o calitate cât mai ridicată.

La târg a existat componenta de sofware care s-a numit DigiBaum și care a fost axată pe acest domeniu al construcțiilor.

Reprezentantul Leviatan Design a spus că cel mai impresionantă i s-a părut o platformă software în care se regăseau toate elementele unui șantier, fiecare utilaj, zonele de lucru, de depozitare, ce materiale urmează să fie transportate etc. iar cu aceeași platformă se puteau face toate planificările în timp real.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ştiri Recomandate

Putin a dat un nou ordin armatei în războiul din Ucraina

După ce occidentul a decis să trimită Ucrainei în jur de...

Românii pot plăti facturile întârziate la energie în rate

Românii îşi vor putea achita facturile în rate, dacă...

BMW se extinde în Mexic

Bayerische Motoren Werke (BMW) va investi 800 milioane de euro (866 milioane...

O mare companie din energie scoate la concurs 219 posturi

Hidroelectrica îşi întăreşte structura de personal cu...

Crossuri externe