Gazele din Marea Neagră. Burduja, reacție la acțiunea Greenpeace: Nu voi renunța
Tentativele de blocare a...
Guvernul german face eforturi pentru a împiedica intrarea în vigoare a noilor tarife vamale suplimentare anunţate de Comisia Europeană la importurile de automobile electrice chineze sau măcar să atenueze impactul în cazul în care oprirea completă nu va fi posibilă, informează Bloomberg citând surse bine informate în legătură cu acest subiect.
Oficialii de la Berlin sunt optimişti că UE va putea găsi o soluţie cu ocazia unor discuţii directe cu China, a spus una dintre surse care a dorit să îşi păstreze anonimatul pentru că discuţiile sunt confidenţiale.
Spațiu de manevră
Încă înainte de anunţul venit miercuri de la Comisia Europeană, cea mai mare economie a Europei a susţinut că există loc pentru un acord cu China înainte de intrarea în vigoare a noilor tarife, la data de 4 iulie. Oficialii germani cred că există spaţiu de manevră şi susţin că au şi aliaţi în blocul comunitar, a spus o altă sursă, subliniind că nu doar China dar şi UE vor trebui să facă concesii pentru un acord.
Miercuri, Comisia Europeană a înştiinţat mai mulţi constructori auto chinezi, inclusiv giganţii BYD Co., Geely Automobile Holdings Ltd. şi SAIC Motor Corp., de impunerea unor tarife vamale suplimentare, care vor ajunge până la 48%, începând de luna viitoare, pentru importurile de automobile electrice. După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea la dispoziţie patru luni pentru a impune tarife definitive. Însă, statele membre vor putea să elimine aceste tarife dacă cel puţin 15 ţări membre, reprezentând minimum 65% din populaţia UE, se vor opune.
Avertismentul celor de la Beijing
Autorităţile chineze au ameninţat cu represalii în sectoarele agricultură, aviaţie şi autoturisme cu motoare de mare putere, subliniind că sunt profund dezamăgite şi se opun cu vehemenţă măsurilor cu privire la automobilele electrice. Orice măsuri de represalii din partea Chinei ar putea afecta producătorii germani, inclusiv constructorii de automobile Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group AG şi BMW AG, care se bazează puternic pe vânzările realizate pe cea mai mare piaţă auto din lume.
Ministrul german al Economiei, Robert Habeck, a spus imediat după anunţarea deciziei Bruxelles-ului că "avem acum o oportunitate să încercăm, şi sperăm să şi reuşim, să oprim" ameninţarea unei escaladări a tarifelor.
Habeck va călători săptămâna următoare în China şi intenţionează să discute acest subiect cu oficialii guvernamentali de la Beijing. Ministrul german a spus încă de la finele lunii aprilie că o decizie cu privire tarifele impuse Chinei nu ar trebui să fie una automată şi că, în cele din urmă, ar trebui să fie adoptată de politicieni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Tentativele de blocare a...
În raportul său despre competitivitatea europeană,...
Prețul aurului a atins luni un...
Evenimentul, care va avea loc...
Nicoleta Banciu, antreprenor și...
DC Media Group, trust media...
Statele Unite urmează să implementeze noi reglementări...
Suma totală autorizată depășește 172,86 milioane de...
Uniunea Europeană lucrează la...
De data această, principalul...
BNR a publicat cursul valutar...
Comisia Europeană a anunțat...
Exporturile de ceasuri elvețiene înregistrează cea mai...
Guvernul propune modificări ale...
Guvernul este nevoit să...
Organizația Greenpeace România...
Guvernul României analizează un...
Cele mai mari bănci europene...
Grupaj de ştiri.
Bluehouse Capital a vândut...
ANAF, informare importantă...
Cosmin Marinescu semnează un...
Egiptul şi-a revizuit planul...
O aeronavă Wizz Air cu 228 de pasageri la bord a...
Netflix pare să fi descoperit...