Măsurile luate pentru REDUCEREA facturilor la gaze și energie. România, la coada clasamentului UE
Autor: Mihai Ciobanu
Data actualizării:
Data publicării:
Masuri reducere facturi
Masuri reducere facturi
Urmare a creșterii prețului la gaze și energie în Europa, începând cu luna mai 2021, țările europene au inițiat diferite măsuri pentru a preîntâmpina efecte nocive asupra consumatorilor. Asociaţia Energia Inteligentă prezintă o sinteză a acestora.

Astfel, Spania a fost prima țară care a luat măsuri de preîntâmpinare a efectelor creșterii prețurilor la gaze, urmată de alte 6 țări (Franța, Italia, Germania, Grecia, Portugalia și Cipru) care au aplicat măsuri din luna septembrie 2021, alte 4 (Belgia, Bulgaria, Cehia și Estonia) țări au aplicat măsuri din luna octombrie  2021, 6 țări între care și România au aplicat aceste măsuri din noiembrie 2021. De remarcat că 5 țări au considerat că nu este necesar să intervină în piață sub nici o formă prețurile nefiind o problem pentru consumatori (Ungaria, Luxemburg, Danemarca, Slovacia si Lituania). Analiza poate fi studiată, în detaliu, aici.

 

Concluziile analizei realizate de către Asociaţia Energia Inteligentă:

 

Cele mai multe țări din UE (14) au preferat să compenseze creșterile de preț din toamna lui 2021, prin acordarea unor vouchere consumatorilor, excepție a făcut România și Estonia.

- 11 țări au ajuns să diminueze fiscalitatea în domeniul energetic pentru a da posibilitatea consumatorilor să facă față acestor scumpiri.

- Plafonarea s-a aplicat în 3 țări, dar doar în România la un preț mai mare decât prețul pieței (de 1,7 ori mai mare decât prețul pieței).

- România este țara din UE care a acordat unele dintre cele mai mici ajutoare efective din Europa consumatorilor de gaze (Suedia a fost singura țară care a avut scheme sub România de compensare),

- România a doua țară din UE în ceea ce privește impactul costurilor cu facturile la energie în bugetul familiei, la dublu față de media Europeană în anul 2022.

 

Citeşte şi: Facturi gaze. Engie, mesaj pentru abonaţi: De ce doar 4% dintre clienți au beneficiat de plafonare

 

Cei de la Engie vin cu lămuriri legate de modul în care au fost aplicate măsurile de plafonare şi compensare decise de către Guvern.  "Dat fiind faptul că majoritatea clienƫilor noştri are deja un preț final facturat mai mic decât cel prevăzut pentru plafonare, această măsură a putut fi aplicată doar unui procent de 4% dintre clienții de gaze naturale existenți în portofoliul nostru. Pe facturile acestora se regăsește, ca și până acum, cantitatea de energie înmulțită cu prețul din contract și, suplimentar, pe o linie separată, și o valoare cu minus, care reprezintă reducerea aplicată", informează compania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel