Directorul de la metrou nu are nicio tangenţă cu căile ferate. Cine spune asta
Autor: Simona Haiduc
Data actualizării:
Data publicării:
Promisiunile primite referitoare la angajarea unui număr de 354 de persoane la metrou nu au fost respectate, iar noi continuăm să nu avem oamenii necesari pentru a face revizii şi reparaţii, a atras atenţia, vineri, într-o conferinţă de presă, Ion Rădoi, preşedintele Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM).

"Ca urmare a faptului că directorii generali sunt catapultaţi sub diverse forme, pe motive politice, am ajuns să avem până acum 6 luni o conducere reprezentată de directorul Aurel Radu, administrator de cantină la sectorul 1, iar acum domnul Dumitru Şodolescu care vine dintr-o multinaţională care nu are nicio tangenţă cu căile ferate sau cu domeniul. Am făcut toate demersurile, inclusiv pichetări în faţa Ministerului Transporturilor şi în faţa Guvernului să atragem atenţia asupra problemelor legate de siguranţa circulaţiei şi asupra numărului de salariaţi de care avem nevoie să ţinem roata cum am ţinut-o de 39 de ani, să se învârtă în condiţii de confort şi siguranţă. Ni s-a promis câte ceva şi nu s-a făcut nimic. Au făcut un Memorandum, au propus un număr de 354 de persoane ca fiind un număr minim de lucrători de trebuie angajaţi la metrou, ca să completăm numărul celor care au ieşit la pensie sau care au avut alte probleme de ordin medical, dar nu s-a făcut nimic. A fost doar o propunere, aşteptăm în continuare să se întâmple acest lucru", a afirmat Rădoi.

Un macaz și-a pierdut controlul

Acesta a amintit, în context, incidentele petrecute la metrou în ultima perioadă.

"Ce a însemnat asta, dincolo de lipsa de fonduri? În urmă cu circa o lună, în staţia Pipera, la trenurile de ultimă generaţie, CAF, care au venit doar de câteva luni în exploatare, am avut surpriza să se rupă o bieletă. Ca atare, bughiul nu mai avea să respecte ecartamentul corespunzător. Trenul avea 2.000 de persoane şi dacă nu era la intrare în staţie şi cu viteză redusă vă daţi seama ce se putea întâmpla. Trenul putea deraia, iar în momentul în care sărea de pe şină, nu se putea duce decât în pereţii tunelului. În urmă cu două zile, în staţia Brâncoveanu o altă surpriză. Un macaz şi-a pierdut controlul. Nu mai avem oamenii, nici cei care sunt de specialitate şi lucrează în siguranţa circulaţiei, nici numeric ca să acoperim supravegherea în staţiile de metrou. Dacă instalaţia nu ar fi sesizat la timp, dacă oamenii nu ar fi intervenit, acelaşi lucru se poate întâmpla, pentru că era în jurul orei 8 dimineaţa, oră de vârf. Tot zilele trecute, cu un curăţător de roată, cel care trebuie să asigure circulaţia în condiţii cât mai bune, am avut o altă ruptură", a spus liderul sindical.

Iată ce se poate întâmpla

Potrivit liderului USLM, metroul bucureştean se află într-o situaţie delicată după 39 de ani, o problemă fiind lipsa de personal calificat pentru operaţiunile de revizii şi reparaţii.

"Eu întreb: aceşti specialişti care recepţionează treburile, care dau de şase ori mai mult decât ne costau cele româneşti, ce au de gând? Dovada faptului că nu avem oamenii şi specialiştii de care avem nevoie sunt şi procesele verbale încheiate în urmă cu două zile, după incidentul cu macazul. Aşteptăm organele în drept să vedem cum se încheie acest raport, când aici se scrie că persoana care a intervenit şi care ridicat manivela pentru a manevra macazul numărul 2 din staţia Brâncoveanu are calitatea de montator I. Omul nu avea voie să intre acolo pentru că trebuia să aibă cel puţin calitatea de electro-mecanic, adică cel puţin o treaptă în plus. Dacă nu ai cu cine să lucrezi, iată ce se poate întâmpla. Aştept acum să văd cine răspunde, că nu băiatul ăsta e de vină, pentru că el s-a dus acolo să dea drumul la circulaţie. Nu avem oameni necesari pentru a face revizii şi reparaţii. După 39 de ani am ajuns într-o situaţie delicată", a subliniat Ion Rădoi.

Metroul nu va fi dat în exploatare

În viziunea sindicalistului, directorul general al Metrorex "are altă preocupare" în condiţiile în care a pierdut un proces cu Astaldi, cu firma care construieşte metroul din Drumul Taberei - Ghencea, firmă care trebuia ca, în 2015, conform contractului, să dea în exploatare acel tronson.

"Nu ştiu ce prevederi au avut în contract, dar tot ei au dat în judecată metroul şi au câştigat 110 milioane de euro. Acum, directorul general aleargă să facă împrumuturi prin bănci. Deci, nu îi dăm noi în judecată. Sperăm ca abia la anul, spre sfârşit, se va da în exploatare metroul din Drumul Taberei. Mai bine spus, metroul nu va fi dat în exploatare nici anul viitor. Am făcut demersurile necesare şi am anunţat Ministerul Finanţelor, Guvernul României, DNA, Primăria generală, pe domnul Dragnea, Ministerul Muncii, SRI (70% e obiectiv strategic), către ITM, Preşedinţie, ANI. Către cine să mai facem ? Niciun răspuns, niciun rezultat. Asta e Românica, din păcate", a precizat Rădoi.

Preşedintele Unităţii Sindicatului Liber Metrou a declarat, totodată, că prevederile Contractului Colectiv de Muncă (CCM) actual expiră pe data de 27 octombrie, iar dacă negocierile cu autorităţile, care vor continua şi astăzi, vor eşua sindicaliştii vor declanşa greva generală, undeva pe 10 - 15 noiembrie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel