"Trebuie să facem un mare efort pentru a avea amploarea necesară, iar în acest sens Uniunea Europeană trebuie să regândească aceste probleme", a declarat Hereu la un eveniment organizat de firma spaniolă de energie Naturgy la Madrid, conform Reuters.
"Asta înseamnă să avem companii mari pentru a concura în lume", a adăugat el.
Hereu a făcut apel la blocul comunitar să își concentreze abordarea pe cercetări precum raportul prezentat de fostul prim-ministru italian Enrico Letta în aprilie, care îndeamnă la o repornire a pieței unice a UE pentru a permite companiilor europene să se dezvolte.
Creșterea dimensiunii este necesară pentru ca firmele europene să ajungă din urmă rivalii din SUA, China și din alte părți într-o cursă globală în domeniul noilor tehnologii ecologice și digitale, a afirmat Letta în raport.
Concluziile sale au declanșat o dezbatere cu privire la posibilitatea de a flexibiliza normele antitrust pentru a permite companiilor să fuzioneze și să devină mai mari și mai capabile să concureze cu giganții americani și chinezi.
Margrethe Vestager, șefa autorității antitrust a UE, a respins orice modificare a normelor privind fuziunile, considerând că cel mai bun mod de a crea companii suficient de puternice pe piețele internaționale este de a încuraja concurența.
Anul trecut, China a fost cel mai mare partener comercial al UE (20,5% din totalul importurilor de bunuri extra-UE) și al treilea cel mai mare partener pentru exporturile UE de bunuri (8,8% din totalul exporturilor extra-UE).
Importurile europene de vehicule electrice chineze au crescut în ultimii ani - mai mult decât dublu între 2021 și 2023, ajungând la peste 430 000 de vehicule pe an, în valoare de 10 miliarde euro, potrivit estimărilor Institutului Peterson pentru Economie Internațională, cu sediul la Washington. În același timp, exporturile europene de vehicule electrice către China sunt foarte mici, iar Bruxelles-ul se teme că piața UE va fi inundată, ceea ce ar putea duce la distrugerea industriei sale interne.
Ca urmare a acestei situații, executivul blocului comunitar a demarat o anchetă comercială asupra producătorilor auto chinezi și le-a impus taxe provizorii de până la 37,6%. Drept urmare, conflictul comercial s-a inflamat, iar Beijingul a răspuns prin mai multe amenințări, ultima dintre acestea, lansată miercuri, presupune o anchetă a ministerului Comerțului din China asupra restricțiilor comerciale impuse de autoritățile europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Un premiu uriaș de peste 7,77...
Profesorul Mircea Coșea...
Statul cheltuie de 10 ori mai mult pentru pensiile...
Italia iese din zona „junk”....
Comercianții care pun pe piață...
Bursa de Valori Bucureşti a încheiat vineri pe minus pe...
Una dintre cele mai sensibile...
Leul s-a depreciat vineri, 21...
Piața bursieră globală trăiește un val puternic de...
Adoptarea Ordonanței de Urgență...
Economia verde a României...
Luxemburg introduce din 1...
Proiectul de lege care...
Guvernul Japoniei a aprobat un...
ANAF a descoperit în Prahova o fabrică clandestină de...
Miniștrii de externe ai Uniunii...
Lista completă a celor 28 de...
Pachetul doi de măsuri fiscale...
Mercenarul Horaţiu Potra, considerat unul dintre...
Guvernul a aprobat o hotărâre...