Ministrul spaniol al Industriei: ”Europa are nevoie de companii mari pentru a concura în lume”

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Companie / sursa foto: Freepik.com
Companie / sursa foto: Freepik.com
Companiile europene trebuie să se extindă pentru a concura la nivel global, iar Uniunea Europeană trebuie să își revizuiască abordarea față de creșterea acestora, a declarat miercuri ministrul spaniol al industriei, Jordi Hereu.

"Trebuie să facem un mare efort pentru a avea amploarea necesară, iar în acest sens Uniunea Europeană trebuie să regândească aceste probleme", a declarat Hereu la un eveniment organizat de firma spaniolă de energie Naturgy la Madrid, conform Reuters.

"Asta înseamnă să avem companii mari pentru a concura în lume", a adăugat el.

Hereu a făcut apel la blocul comunitar să își concentreze abordarea pe cercetări precum raportul prezentat de fostul prim-ministru italian Enrico Letta în aprilie, care îndeamnă la o repornire a pieței unice a UE pentru a permite companiilor europene să se dezvolte.

Creșterea dimensiunii este necesară pentru ca firmele europene să ajungă din urmă rivalii din SUA, China și din alte părți într-o cursă globală în domeniul noilor tehnologii ecologice și digitale, a afirmat Letta în raport.

Concluziile sale au declanșat o dezbatere cu privire la posibilitatea de a flexibiliza normele antitrust pentru a permite companiilor să fuzioneze și să devină mai mari și mai capabile să concureze cu giganții americani și chinezi.

Margrethe Vestager, șefa autorității antitrust a UE, a respins orice modificare a normelor privind fuziunile, considerând că cel mai bun mod de a crea companii suficient de puternice pe piețele internaționale este de a încuraja concurența.

Anul trecut, China a fost cel mai mare partener comercial al UE (20,5% din totalul importurilor de bunuri extra-UE) și al treilea cel mai mare partener pentru exporturile UE de bunuri (8,8% din totalul exporturilor extra-UE).

Importurile europene de vehicule electrice chineze au crescut în ultimii ani - mai mult decât dublu între 2021 și 2023, ajungând la peste 430 000 de vehicule pe an, în valoare de 10 miliarde euro, potrivit estimărilor Institutului Peterson pentru Economie Internațională, cu sediul la Washington. În același timp, exporturile europene de vehicule electrice către China sunt foarte mici, iar Bruxelles-ul se teme că piața UE va fi inundată, ceea ce ar putea duce la distrugerea industriei sale interne.

Ca urmare a acestei situații, executivul blocului comunitar a demarat o anchetă comercială asupra producătorilor auto chinezi și le-a impus taxe provizorii de până la 37,6%. Drept urmare, conflictul comercial s-a inflamat, iar Beijingul a răspuns prin mai multe amenințări, ultima dintre acestea, lansată miercuri, presupune o anchetă a ministerului Comerțului din China asupra restricțiilor comerciale impuse de autoritățile europene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Bani. Freepik.com
Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Conpet

pixel