AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
"Trebuie să facem un mare efort pentru a avea amploarea necesară, iar în acest sens Uniunea Europeană trebuie să regândească aceste probleme", a declarat Hereu la un eveniment organizat de firma spaniolă de energie Naturgy la Madrid, conform Reuters.
"Asta înseamnă să avem companii mari pentru a concura în lume", a adăugat el.
Hereu a făcut apel la blocul comunitar să își concentreze abordarea pe cercetări precum raportul prezentat de fostul prim-ministru italian Enrico Letta în aprilie, care îndeamnă la o repornire a pieței unice a UE pentru a permite companiilor europene să se dezvolte.
Creșterea dimensiunii este necesară pentru ca firmele europene să ajungă din urmă rivalii din SUA, China și din alte părți într-o cursă globală în domeniul noilor tehnologii ecologice și digitale, a afirmat Letta în raport.
Concluziile sale au declanșat o dezbatere cu privire la posibilitatea de a flexibiliza normele antitrust pentru a permite companiilor să fuzioneze și să devină mai mari și mai capabile să concureze cu giganții americani și chinezi.
Margrethe Vestager, șefa autorității antitrust a UE, a respins orice modificare a normelor privind fuziunile, considerând că cel mai bun mod de a crea companii suficient de puternice pe piețele internaționale este de a încuraja concurența.
Anul trecut, China a fost cel mai mare partener comercial al UE (20,5% din totalul importurilor de bunuri extra-UE) și al treilea cel mai mare partener pentru exporturile UE de bunuri (8,8% din totalul exporturilor extra-UE).
Importurile europene de vehicule electrice chineze au crescut în ultimii ani - mai mult decât dublu între 2021 și 2023, ajungând la peste 430 000 de vehicule pe an, în valoare de 10 miliarde euro, potrivit estimărilor Institutului Peterson pentru Economie Internațională, cu sediul la Washington. În același timp, exporturile europene de vehicule electrice către China sunt foarte mici, iar Bruxelles-ul se teme că piața UE va fi inundată, ceea ce ar putea duce la distrugerea industriei sale interne.
Ca urmare a acestei situații, executivul blocului comunitar a demarat o anchetă comercială asupra producătorilor auto chinezi și le-a impus taxe provizorii de până la 37,6%. Drept urmare, conflictul comercial s-a inflamat, iar Beijingul a răspuns prin mai multe amenințări, ultima dintre acestea, lansată miercuri, presupune o anchetă a ministerului Comerțului din China asupra restricțiilor comerciale impuse de autoritățile europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...