Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Doamna Călugăreanu anunță într-un comunicat câteva dinte reformele care au avut loc la ANAF și care au sprijinit procesul de colectare a veniturilor bugetului general consolidat, asigurând resursele necesare funcționării statului român și vor conduce în continuare la eficientizarea colectării veniturilor bugetare.
Veniturile bugetare colectate în anul 2019 au fost în sumă de 271,64 mld. lei, în anul 2020 au fost în sumă de 263,59 mld lei, în anul 2021 au fost în sumă de 311,11 mld. lei, iar în trimestrul I 2022 s-au colectat 82,66 mld. lei. Ponderea veniturilor în PIB a crescut cu 1,1 p.p. în anul 2021 față de 2020 și cu 0,5 p.p. în trimestrul I 2022.
În perioada 2019 - 31 martie 2022 au fost soluționate un număr total de 290.340 de deconturi cu opțiune de rambursare, suma restituită fiind de peste 69 mld. lei.
Fostul șef ANAF mai spune că s-au asigurat cele mai importante surse de finanțare nerambursabilă de care instituția a beneficiat de când a fost înființată, suma ridicându-se la 356 mil euro din PNRR destinată implementării unor reforme esențiale. ANAF trebuie să realizeze un număr de 26 ținte și jaloane. 3 dintre acestea au fost deja atinse în avans.
A fost elaborarat planului de implementare a PNRR pentru perioada 2021 - 2026, document esențial asigurării succesului implementării. Acesta prevede reformele, proiecte și indicatorii de evaluare a gradului de îndeplinire a obiectivelor.
Totodată a fost accelerata procesul de informatizare
⦁ peste 580.000 de case de marcat deja conectate;
⦁ implementarea SAF-T;
⦁ operaționalizarea facturii electronice;
⦁ extinderea plăților prin ghișeul.ro;
⦁ implementarea identificării vizuale on-line pentru înregistrarea în SPV. Peste 64.000 de conturi create pe această cale;
⦁ dezvoltarea call-center-ului prin introducerea unui număr unic la nivel național;
⦁ implementarea deplină a conceptului de ”self- sevice”;
⦁ modernizarea modului de acordare a asistenței prin implementarea unor sisteme moderne de comunicare (ex. chat);
⦁ digitalizarea unui număr de 52 formulare și declarații;
⦁ implementarea popririi electronice;
⦁ dezvoltarea sistemului RO e-Transport;
Totodată au fost soluționate provocările determinate de criza sanitară atât din perspectiva contribuabililor, a mediului de afaceri, cât și a anagajaților ANAF, prin:
⦁ Rambursări cu control ulterior;
⦁ Eșalonări simplificate la plata impozitelor și taxelor. Au fost acordate 79614 de eșalonări pentru 14.144 mil lei;
⦁ Orientarea masivă a interacțiunii dintre contribuabili și ANAF către mediul digital;
⦁ Asigurarea activității de muncă la domiciliu și accesarea bazelor de date de la distanță de către angajați;
⦁ Implementarea semnăturii electronice calificate în interiorul Agenției.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...