Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Un număr de aproximativ 63.000 de vouchere sociale au fost blocate, după ce Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a constatat că beneficiarii cumulau venituri de peste 1.500 de lei, a anunţat, luni, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş.
"Sunt vreo 63.000 cărora le-am retras cardurile, ca urmare a cumulării veniturilor, a celor înregistrate la Fisc şi celor înregistrate din pensii. (...) La fiecare tranşă pe care o acordăm, lista de beneficiari este verificată împreună cu ANAF şi cei care cumulează venituri şi din alte surse şi depăşesc pragul de 1.500 de lei sunt eliminaţi. (...) Înainte de a acorda voucherele sociale, facem această verificare şi dacă mai sunt pe parcurs care realizează venituri, desigur că pe acestea le blocăm", a arătat el, în cadrul unei declaraţii acordate presei, la Palatul Parlamentului.
În ce priveşte costul voucherelor, Boloş a oferit asigurări că 50% va fi suportat din bani europeni, iar 50% din fonduri naţionale. El a menţionat că familiile vulnerabile ar urma să beneficieze în continuare de vouchere sociale, în situaţia prelungirii valabilităţii acestora, dar că persoanele cu venituri peste pensia minimă socială se consideră că nu fac parte din categoria de sărăcie extremă.
"Demersurile pentru ceea ce înseamnă prelungirea valabilităţii voucherelor sociale îl facem, dar cred eu că nu vor mai fi voucherele acordate pentru toate categoriile de beneficiari care au fost până acum în legislaţie. (...) Adică, cei care au veniturile peste pensia minimă socială sunt consideraţi, din punct de vedere al comisiei, că nu fac parte din categoria socială de sărăcie extremă. (...) Familiile vulnerabile rămân în continuare", a precizat ministrul Boloş.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat un ghid al voucherelor sociale.
La 26 august, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a încărcat o nouă tranșă, numărul II, de 250 de lei pe cardurile sociale oferite prin programul „Sprijiin pentru România”.
Valoarea totală a tranșei II se ridică la aproape 600.000.000 lei și a ajuns la aproximativ 2,4 milioane de români.
Tranșa II cuprinde și o serie de noi beneficiari deveniți eligibili după startul programului, care vor primi cardurile în cursul acestei luni.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a efectuat la 26 august plățile aferente tranșei II din ajutorul de 1.000 de lei oferit prin programul „Sprijin pentru România”, pentru un număr de 2,4 milioane de beneficiari care au intrat în posesia cardurilor. Reamintim că sunt IV tranșe a câte 250 de lei, oferite o dată la două luni, până la finalul lui 2022.
În această lună se vor distribui și încărca și cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranșe, sau care au fost omiși din aceasta, însumând aproximativ 91.000 de persoane. În continuare, MIPE prezintă un ghid cu îndrumări pentru beneficiarii care se află în această situație.
SITUAȚIA I
Sunt eligibil, dar nu am primit cardul
Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.
Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.
Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producția cardurilor de către unitățile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea și distribuirea la nivel național de către Poșta Română și 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.
Categoriile eligibile sunt următoarele:
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
SITUAȚIA II
Am primit cardul, dar nu este încărcat
Sunt câteva situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primește această confirmare de la C.N. Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.
SITUAȚIA III
Am pierdut cardul/Nu funcționează
Beneficiarul care a pierdut/nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:
Edenred: 021 301 33 03Sodexo: 021 204 46 64UP România: 0374 66 22 73
SITUAȚIA IV
Nu știu de unde pot cumpăra alimente/mese calde
Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizare voucherele sunt disponibile aici — www.fonduri-ue.ro/vouchere. Ele sunt verificate săptămânal, iar dacă există modificări, sunt publicate pe site-ul MIPE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...