Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare (ARSVOM) a raportat că a monitorizat nava până când aceasta a părăsit apele sale teritoriale, în timp ce semnalul AIS arată acum că nava a ajuns în Marmara, la Tekirdag, fără alte incidente. ARSVOM a raportat că i s-a cerut să intervină cu navele SAR atunci când s-a crezut că nava este în pericol de scufundare.
Nava Amanos a fost construită în 1978 și, potrivit Equasis, este deținută și administrată de companii din Turcia, deși în prezent este înregistrată în Tanzania. Este o navă de mărfuri generale de 1.670 dwt și este tipică pentru tipul de navă care operează în porturile de la Dunăre și Marea Neagră.
Semnalul AIS al navei arată că aceasta a sosit la Izmail, Ucraina, în urmă cu două săptămâni și a rămas acolo timp de câteva zile. Ulterior, aceasta s-a îndreptat spre portul Kiliya, Ucraina, tot pe Dunăre, înainte de a pleca la 21 august. Nu se știe ce încărcătură a fost încărcată la bordul navei, dacă a fost încărcată, ceea ce a contribuit la aceste suspiciuni.
ARSVOM raportează că a primit un apel de asistență duminică, 27 august, în timp ce nava se deplasa de-a lungul coastei în apropiere de Mangalia, în sudul României, în apropiere de granița cu Bulgaria. Raportul a fost că nava avea probleme de flotabilitate, cu o posibilă gaură în prova sa. ARSVOM a trimis trei dintre navele sale SAR pentru a se întâlni cu nava de marfă. Potrivit rapoartelor, la bordul navei se aflau opt membri ai echipajului, dintre care doi din Turcia și șase din Azerbaidjan.
Navele SAR s-au întâlnit cu nava Amanos ancorată la aproximativ 1,5 mile marine de Mangalia, dar căpitanul navei Amanos a refuzat inițial să comunice cu navele SAR românești. Nava deținută de turci a refuzat asistența.
Ulterior, căpitanul a răspuns autorităților române indicând că se îndreaptă spre Bulgaria și că nu are nevoie de asistență. El a declarat că echipajul său se putea ocupa de avarie și de reparațiile minore fără intervenția acestora. Amanos a ridicat ancora și a plecat spre sud.
Autoritățile române au raportat că, în lipsa cooperării navei, au retras cererea de asistență. Cu toate acestea, două dintre navele lor SAR au continuat să monitorizeze nava până când aceasta a părăsit apele teritoriale românești și apoi s-au întors la bazele lor din Mangalia și Constanța.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...
China face un pas înainte în...
A încetat din viaţă Papa Francisc.
Cristina Popescu, directorul...
Șocul comercial declanșat de...
Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...
China acuză SUA de abuz...
Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...
Cifrele săptămânii de la Bursa...
Potrivit unui studiu, circa 15%...
Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...
Preşedintele Renault,...
Un avion Boeing destinat Chinei...
Numărul locuinţelor asigurate...
Redacţia DC Business vă urează...
Grupaj de ştiri.
În noile condiții generate de războiul tarifelor,...
Indicele dolarului scade sub pragul de 100, în timp ce aliați tradiționali...
Cererea globală de cupru explodează: investiții de peste...