Nereguli mari. Armatele SUA și Rusiei se întrec în defecțiuni

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Aparul nu prea corespunde cerințelor din contract
Aparul nu prea corespunde cerințelor din contract
La americani este vorba de avionul de luptă F-35, din generația cinci, foarte scump, dar plin de probleme. La ruși este vorba de singurul lor portavion care, potrivit specialiștilor, ar trebui dat la fiare vechi. Pentru că e un adevărat dezastru.

Considerat un avion de viitor, F-35 prezintă însă mari deficiențe pe linie de de fiabilitate, durabilitate, precizie și software. Într-un raport citat de publicația Defense News, Pentagonul constată, printre altele, că aparatul F-35B cu decolare accelerată și aterizare verticală poate rezista doar la 2.100 de ore de zbor, față de 8.000, cum s-a dorit inițial. Documentul subliniază că, în aceste condiții, o parte din avioane vor fi oprite la sol în 2026, cu mult înainte de termenul prevăzut.

Nici avionul F-35A nu se ridică la nivelul așteptărilor. Mitraliera din dotare nu corespunde standardelor înscrise în contract. În plus, armamentul este defecțios montat, astfel că nu pot fi ținute într-o poziție corectă. În cazul variantei F-35, nu funcționează sistemul ALIS, de la Lockheed Martin, care monitorizează starea aparatului și lansează semnale de ajutor. Iar lista poate continua.

Citește și Avionul chinez J-20 i-a enervat pe americani. Reacţia US Air Force

La ruși, situația este mult mai gravă, având în vedere că este vorba de singurul portavion al Moscovei, ”Admiral Kuznețov”. Într-un comentariu pe această temă, publicația americană National Interest nota, printre altele, că ar fi mai ieftin dacă rușii s-ar apucă să construiască alt portavion, decât să remedieze deficiențele majore prezentate de Admiral Kuznețov, serios avariat în octombrie 2018, când peste el a căzut o macara de 70 de tone, făcând zod puntea.

Kremlinul respinge categoria ideea renunțării la portavion, susținând că nava poate fi reparată. Dar, afirmă experții consultați de National Interest, sunt foarte puține șanse ca situația să fie remediată în următoarele multe luni. Iar cheltuielile ar fi egale cu costurile pentru alt portavion.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Bani. Freepik.com
Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik

pixel