Nereguli mari. Armatele SUA și Rusiei se întrec în defecțiuni

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Aparul nu prea corespunde cerințelor din contract
Aparul nu prea corespunde cerințelor din contract
La americani este vorba de avionul de luptă F-35, din generația cinci, foarte scump, dar plin de probleme. La ruși este vorba de singurul lor portavion care, potrivit specialiștilor, ar trebui dat la fiare vechi. Pentru că e un adevărat dezastru.

Considerat un avion de viitor, F-35 prezintă însă mari deficiențe pe linie de de fiabilitate, durabilitate, precizie și software. Într-un raport citat de publicația Defense News, Pentagonul constată, printre altele, că aparatul F-35B cu decolare accelerată și aterizare verticală poate rezista doar la 2.100 de ore de zbor, față de 8.000, cum s-a dorit inițial. Documentul subliniază că, în aceste condiții, o parte din avioane vor fi oprite la sol în 2026, cu mult înainte de termenul prevăzut.

Nici avionul F-35A nu se ridică la nivelul așteptărilor. Mitraliera din dotare nu corespunde standardelor înscrise în contract. În plus, armamentul este defecțios montat, astfel că nu pot fi ținute într-o poziție corectă. În cazul variantei F-35, nu funcționează sistemul ALIS, de la Lockheed Martin, care monitorizează starea aparatului și lansează semnale de ajutor. Iar lista poate continua.

Citește și Avionul chinez J-20 i-a enervat pe americani. Reacţia US Air Force

La ruși, situația este mult mai gravă, având în vedere că este vorba de singurul portavion al Moscovei, ”Admiral Kuznețov”. Într-un comentariu pe această temă, publicația americană National Interest nota, printre altele, că ar fi mai ieftin dacă rușii s-ar apucă să construiască alt portavion, decât să remedieze deficiențele majore prezentate de Admiral Kuznețov, serios avariat în octombrie 2018, când peste el a căzut o macara de 70 de tone, făcând zod puntea.

Kremlinul respinge categoria ideea renunțării la portavion, susținând că nava poate fi reparată. Dar, afirmă experții consultați de National Interest, sunt foarte puține șanse ca situația să fie remediată în următoarele multe luni. Iar cheltuielile ar fi egale cu costurile pentru alt portavion.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Alexandru Nazare / Foto: Facebook
foto: pexels.com
Ilie Bolojan, în timpul întâlnirii cu reprezentanții celor 36 de instituții aflate în subordinea Guvernului / Foto: gov.ro
ASF
Curs valutar / FOTO: Freepik
Mâini / Foto: Freepik
MIPE acordă sume importante pentru aceste afaceri
Bancă / Foto: Unsplash
Casă de schimb valutar
Cazinou / Foto: Unsplash
Ilie Bolojan / Foto: Guvernul României
Prețurile urcă / Foto: Freepik

De ce tot urcă prețurile? BNR explică valul de scumpiri

Rata anuală a inflației a continuat să urce în...

Factură energie electrică
Rata anuală a inflaţiei a continuat să crească

BNR: materii prime și piața muncii, riscuri pentru inflație

BNR avertizează că inflația rămâne vulnerabilă, fiind...

Lucrători într-un depozit / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: Freepik

Date alarmante de la INS: prețurile cresc în ritm galopant

Inflația a urcat la 7,8% în iulie 2025, impulsionată de...

BVB
Foto: Reuters
ANAF / Foto: DCBusiness
Freepik.com

Se înfiinţează Radarul Balastierelor

Proiectul de dezvoltare a aplicaţiei "Radarul...

Euro - dolar / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Factura. Freepik.com

pixel