Nintendo lansează un nou joc din ciclul „Zelda”
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Creatorii jocului speră că va fi un succes fantastic / FOTO: https://www.facebook.com/HonHai.Technology/photos
Creatorii jocului speră că va fi un succes fantastic / FOTO: https://www.facebook.com/HonHai.Technology/photos
Jocurile francizei s-au vândut până în prezent în peste 125 de milioane de copii în întreaga lume.

Gigantul japonez de jocuri video Nintendo lansează o nouă ediție din „Zelda”, saga sa creată în urmă cu aproape 40 de ani, mizând pe entuziasmul pe care îl trezește pentru a susține vânzările mai vechii sale console Switch. Un elf într-o tunică verde înarmat cu o sabie, o prințesă ce trebuie salvată: în timp ce această nouă parte, intitulată „Lacrimile Regatului”, dezlănțuie deja pasiuni cu milioane de vizualizări pentru fiecare extras video publicat pe internet, cum se explică succesul seriei inventate de Shigeru Miyamoto, creatorul vedetă al Nintendo și personajul Mario?

„Este greu de exprimat în cuvinte ce îl face pe Zelda atât de unic”, spune Katsuhiko Hayashi, redactor-șef al revistei japoneze Famitsu, lider în industrie. „Sunt puzzle-uri de rezolvat, elemente de acțiune, un univers specific seriei. Primul episod din „The Legend of Zelda”, lansat în 1986, a explodat la acea vreme prin ineditul lui: jucătorul abandonat, practic, aproape fără indicații în mijlocul unui tărâm nemărginit presărat cu păduri, lacuri, peșteri și munți, inspirat de explorările copilăriei în satul nipon Miyamoto.

Un succes imediat

Lansat la doar câteva luni după „Super Mario Bros”, ”Zelda” a fost opusul celebrului joc de platforme în care instalatorul cu mustață aleargă pur și simplu de la stânga la dreapta. În ”Zelda”, jucătorul este ”încurajat să exploreze, să descopere și să cartografiaze universul său, să facă față provocărilor”, a explicat Mark Brown, care analizează designul jocului pe canalul său YouTube. „Pe atunci, jocurile erau la început, dar Zelda a oferit această emoție, această minune de a pleca, pur și simplu, într-o aventură virtuală”, a completat Katsuhiko Hayashi. „Era deja o întreagă punere în scenă, ușile temniței se trânteau (...), un game design deja realizat”.

Succesul jocului - unde numele prințesei a fost împrumutat de la romanciera americană Zelda Fitzgerald - este imediat, iar universul său va fermeca generații de jucători, dar și creatori de jocuri. Serialul, cu aproximativ douăzeci de episoade principale distribuite pe toate consolele Nintendo succesive, s-a vândut până acum în 125 de milioane de copii în întreaga lume.

La începutul anilor 2010, „Zelda” a trecut însă printr-o criză de identitate, ilustrată de episoade din ce în ce mai lineare. Încercând să cucerească un public tot mai larg, jocul și-a pierdut identitatea, iar vânzările au avut de suferit. „Echipa de dezvoltare a avut, atunci, un sentiment de criză, a fost un șoc, o spaimă. Parcă toți își pierduseră imaginația, plăcerea de a găsi noi și noi situații inedite pentru protagoniștii jocului”. A fost momentul când creatorii ”Zelda” s-au convins că, dacă vor să meargă mai departe, trebuie să „regândească elementele fundamentale”, spune Katsuhiko Hayashi. „A fost o perioadă dificilă pentru Nintendo, au fost multe încercări eșuate, multe nereușite”. 

Reduceți vânzările

Dar toate această căutare a dat roade: a fost creat „Breath of the Wild”, un joc open-world, o gură de aer proaspăt în serial care a reaprins acea flacăra a curiozității de la începuturile jocului. Lansat în 2017 în același timp cu consola Switch, episodul a fost de departe cel mai bine vândut, cu 29 de milioane de unități. „Acest joc a stabilit cu adevărat ștacheta pentru genul de acțiune și aventură în lume deschisă, iar Zelda este încă în vârful genului”, crede Katsuhiko Hayashi.

Nintendo mizează pe noul episod al sagăi sale pentru a-și susține activitatea în 2023/2024, în timp ce vânzările Switch - care intră în al șaptelea an de marketing - sunt așteptate să scadă cu 16,5%, la 15 milioane de unități. Noul „Zelda” ar trebui să fie „de departe cel mai mare contributor la vânzările Nintendo pentru acest an financiar”, anticipează Serkan Toto, analist la Kantan Games. Pentru Charles-Louis Planade, analist la Midcap Partners, ar putea deveni chiar „cea mai bună vânzare istorică” a acestei licențe. Și să ne asigurăm: „este un joc care se poate apropia de un miliard de dolari venituri, este foarte substanțial pentru o companie care realizează o cifră de afaceri de puțin peste 10 miliarde pe an”.

Per total, pentru exercițiul financiar 2023/2024, Nintendo se așteaptă la un profit net de 340 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de euro), ceea ce ar fi o scădere de 21% pe un an.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

ANAT semnalează lipsa fondurilor pentru IMM-urile din turism

ANAT și patronatele din turism solicită suplimentarea...

Tendinţe pe piaţa criptomonedelor. Analiză

Aprilie a fost o lună dificilă pentru piața...

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Cinébébé, o companie UNICĂ în Europa și extrem de prețioasă

Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...


pixel