Nissan Motor şi Carlos Ghosn trebuie să plătească o amendă de 16 milioane de dolari

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
Nissan Motor şi Carlos Ghosn vor plăti împreună 16 milioane de dolari pentru ca Autoritatea de Supraveghere a Pieţelor Financiare din SUA (SEC) să renunţe la acuzaţiile de fraudă, transmit Bloomberg şi Financial Times.

SEC susţine că Nissan şi Carlos Ghosn nu au adus la cunoştinţă compensaţia de peste 140 de milioane de dolari pe care fostul preşedinte al companiei auto trebuia să o primească la pensionare.

Amenda pentru Nissan este de 15 milioane de dolari, iar cea pentru Ghosn este de un milion de dolari, se arată într-un comunicat al Autorităţii de Supraveghere a Pieţelor Financiare din SUA.

Începând din 2014, Board-ul Nissan i-a permis lui Ghosn să stabilească nivelul compensaţiilor pentru directorii companiei, inclusiv propria sa compensaţie.

Această decizie i-a dat posibilitatea lui Ghosn, ajutat de subordonaţi, să nu aducă la cunoştinţa investitorilor compensaţii de peste 90 de milioane de dolari. În plus, susţine SEC, Ghosn a luat măsuri pentru a-şi majora beneficiile primite în urma pensionării cu 50 de milioane de dolari.

Fiat Chrysler face o propunere greu de refuzat pentru Renault

Conform înţelegerii cu SEC, Ghosn nu va mai putea conduce timp de zece ani o companie publică.

Trimis la Nissan în 1999 în postul de director operaţional, după ce grupul auto japonez a încheiat o alianţă de capital cu producătorul francez Renault, Ghosn este considerat principalul autor al salvării Nissan de la faliment prin reduceri de costuri. În 2000, Carlos Ghosn a devenit preşedintele Nissan, iar în intervalul 2001-2017 a ocupat postul de director general, perioadă în care a reconfigurat alianţa Renault-Nissan în cel de al doilea mare producător auto mondial după Volkswagen AG.

În Japonia, Carlos Ghosn este arestat, fiind acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com

pixel