Nissan Motor şi Carlos Ghosn trebuie să plătească o amendă de 16 milioane de dolari

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Carlos Ghosn
Carlos Ghosn
Nissan Motor şi Carlos Ghosn vor plăti împreună 16 milioane de dolari pentru ca Autoritatea de Supraveghere a Pieţelor Financiare din SUA (SEC) să renunţe la acuzaţiile de fraudă, transmit Bloomberg şi Financial Times.

SEC susţine că Nissan şi Carlos Ghosn nu au adus la cunoştinţă compensaţia de peste 140 de milioane de dolari pe care fostul preşedinte al companiei auto trebuia să o primească la pensionare.

Amenda pentru Nissan este de 15 milioane de dolari, iar cea pentru Ghosn este de un milion de dolari, se arată într-un comunicat al Autorităţii de Supraveghere a Pieţelor Financiare din SUA.

Începând din 2014, Board-ul Nissan i-a permis lui Ghosn să stabilească nivelul compensaţiilor pentru directorii companiei, inclusiv propria sa compensaţie.

Această decizie i-a dat posibilitatea lui Ghosn, ajutat de subordonaţi, să nu aducă la cunoştinţa investitorilor compensaţii de peste 90 de milioane de dolari. În plus, susţine SEC, Ghosn a luat măsuri pentru a-şi majora beneficiile primite în urma pensionării cu 50 de milioane de dolari.

Fiat Chrysler face o propunere greu de refuzat pentru Renault

Conform înţelegerii cu SEC, Ghosn nu va mai putea conduce timp de zece ani o companie publică.

Trimis la Nissan în 1999 în postul de director operaţional, după ce grupul auto japonez a încheiat o alianţă de capital cu producătorul francez Renault, Ghosn este considerat principalul autor al salvării Nissan de la faliment prin reduceri de costuri. În 2000, Carlos Ghosn a devenit preşedintele Nissan, iar în intervalul 2001-2017 a ocupat postul de director general, perioadă în care a reconfigurat alianţa Renault-Nissan în cel de al doilea mare producător auto mondial după Volkswagen AG.

În Japonia, Carlos Ghosn este arestat, fiind acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Evaluare / FOTO: Freepik
Donald Trump vorbește la telefon
Mină de suprafață / Foto: Freepik
nicusor dan - FOTO: Agerpres
migratie - FOTO: Freepik@ruslan23-02
Șofer de TIR / Foto: Freepik
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Freepik.com

Amazon a declanşat un nou val de concedieri

Amazon face curățenie în divizia de cărți: concedieri la...

sulyok tamas - FOTO: Agerpres

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid

Președintele Ungariei, vizită de solidaritate la Praid.

Factura. Freepik.com
Camion in trafic
Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică

Starlink intră pe piața maritimă și aviatică.

Instalații de aer condiționat
Luna. Foto: Pexels.com
inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București

pixel