Noi creșteri de prețuri la pompă din anul 2025 - Analiză
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Benzinărie
Benzinărie
Obligațiile UE privind creșterea cantității de biocombustibili folosiți în combustibilul pentru transporturi, va determina creșterea prețului benzinei cu cca 2,5% în anul 2025 și cca 3,8% în anul 2030, în condițiile menținerii constante a prețului petrolului (puțin probabil), explică Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, într-o analiză transmisă redacției.

Industria globală a biocombustibililor a cunoscut o creștere constantă și o adaptare la creșterea continuă. Producția de biocombustibili la nivel mondial a fost de aproximativ 175 de miliarde de litri în 2022. Și există o indicație puternică din partea Consiliului Mondial al Energiei că biocombustibilii vor satisface 30% din cererea de energie a întregii lumi până în 2050.

În prezent, Brazilia are cel mai avansat program de biocombustibili din lume, unde aproximativ 40% din consumul de benzină a fost înlocuit cu etanol din trestie de zahăr și din alte surse.

9,1% din energia primară totală mondială în 2024 a fost furnizată de biocombustibili și deșeuri. Cu toate acestea, încă folosim foarte puțini biocombustibili, mai ales când îi comparăm cu consumul nostru general de energie.

Pe lângă reducerea emisiilor de GES și a poluării aerului, industriile biocombustibililor pot contribui la creșterea securității energetice la scară locală și națională, deoarece nu se bazează pe rezervele locale de petrol fosil. În plus, crearea de noi locuri de muncă și creșterea economică, în special în zonele rurale, ar trebui să aibă un impact pozitiv și asupra mediului social.

Cu toate acestea, pentru a exploata pe deplin toate trăsăturile pozitive ale biocombustibililor, sunt necesare cercetări și investiții suplimentare, deoarece producția de biocombustibili necesită mai multe etape de procesare în comparație cu metodele convenționale de forare în pământ pentru a obține țiței, urmate de rafinare.

Prin urmare, în prezent, biocombustibilii depășesc de obicei costurile de producție ale combustibililor fosili. În plus, materiile prime pentru producția de biocombustibili nu se compară cu țițeiul în densitate energetică, necesitând cantități mult mai mari de biomasă pentru aceeași producție de energie în comparație cu sursele fosile. Infrastructura necesară pentru sectorul producției de biocombustibili trebuie, de asemenea, dezvoltată pe scară largă.

Un exemplu este energia primară necesară pentru derularea procesului, care ar trebui să fie obținută prin operațiuni durabile. Candidații pentru asta includ energia solară și eoliană, printre altele. Astfel, prin reducerea costului total de producție și creșterea eficienței procesului, biocombustibilii ar putea deveni mai competitivi față de combustibilii fosili.

În plus, produsele secundare ale producției de biocombustibili ar trebui să fie utilizate eficient într-o economie circulară, ceea ce ar putea crește eficiența costurilor acestor procese.

Transportul este unul dintre sectoarele cele mai sensibile din punct de vedere socioeconomic pentru utilizarea biocombustibililor lichizi. Contribuie cu aproximativ 17% la emisiile globale de CO2, iar până acum, soluțiile durabile nu sunt pe deplin dezvoltate.

Din cauza limitărilor lor, tehnologiile actuale pentru biocombustibili nu sunt susceptibile să înlocuiască complet combustibilii fosili în întregime, dar pot oferi noi rute pentru valorificarea fluxului de deșeuri într-o economie circulară și pot contribui în mod semnificativ la minimizarea dependenței noastre de combustibilii fosili pas cu pas.

Comparație între proprietățile fizico-chimice și prețurile medii UE (2022/2023) ale biocarburanților
2. -imagine fara descriere- (1_44331700.jpg)

Prețul biocombustibililor este de cca. trei ori mai mare decât al produselor înlocuitoare, ceea ce îi face astăzi neatractivi, dar aceștia reprezintă parte a mixului combustibilior viitori.

Impactul obligatiilor de adăugare a biocombustibililor în combustibilul pentru autorvehicule conform Fit for 55

1. -imagine fara descriere- (2_13168600.jpg)

O abordare complementară a acestui obiectiv o reprezintă mașinile electrice, care au emisii zero la țeavă de eșapament, deși emisiile de CO2 sunt asociate cu producția mașinii și sursa de electricitate.

Esențiale în bateriile vehiculelor electrice sunt metalele precum litiu, cobalt, nichel și mangan. Cererea pentru aceste metale este în creștere, în timp ce, în același timp, deșeurile electronice toxice se acumulează în întreaga lume. Metodele tradiționale de reciclare/extracție necesită temperaturi ridicate și acizi puternici. Acesta este un proces de mare energie care implică substanțe chimice toxice.

O alternativă este biolexivarea sau biominarea, care utilizează microbi precum care pot lega și recupera metalele, ocolind nevoia de temperaturi ridicate și substanțe chimice toxice. Această tehnologie în curs de dezvoltare oferă o abordare ecologică a reciclării, dar necesită totuși cercetare și dezvoltare extinsă. În plus, trebuie pusă în aplicare o nouă infrastructură, care să sprijine milioane de mașini electrice în același timp.

Până în acest punct, o combinație de combustibili sintetici și biocombustibili în sinergie cu mașinile electrice ar putea fi o soluție optimă pentru anii următori, înlocuind parțial combustibilii fosili, reducând astfel drastic producția de CO2 din transport.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel