Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Acum, în Parlament există mai multe propuneri pentru modificarea legislației referitoare la această activitate comercială, care abordează diverse aspecte, cum ar fi amplasarea locațiilor, restricțiile legate de numărul de locuitori, necesitatea obținerii unei autorizații de la primărie, majorarea sancțiunilor etc.
Una dintre aceste propuneri, semnată de mai mulți parlamentari, îmbină idei din majoritatea celorlalte propuneri și a fost adoptată marți la Senat, prima cameră a Parlamentului. Într-o opinie exprimată în vară, Guvernul a susținut că această propunere ar putea avea efecte negative asupra bugetului de stat și asupra angajaților din numeroase săli de jocuri, care ar trebui să fie închise.
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc face parte dintr-un set de inițiative legislative aflate în prezent în dezbaterea Parlamentului și care vizează, într-un fel sau altul, reglementarea funcționării și autorizării sălilor de jocuri de noroc. Propunerea a fost adoptată marți la Senat și beneficiază de un sprijin semnificativ din partea parlamentarilor, însă încă trebuie să fie votată de către deputați.
În esență, parlamentarii propun mai multe modificări, printre care:
1. Interzicerea accesului persoanelor care s-au autoexclus sau au fost declarate indezirabile în sălile de jocuri de noroc. Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligați să țină o bază de date electronică cu aceste persoane, care trebuie să fie păstrată timp de cel puțin cinci ani conform OUG 77/2009. De asemenea, pentru a obține o licență de exploatare, operatorii trebuie să dețină mijloacele tehnice pentru întocmirea acestei baze de date.
2. Introducerea unei condiții suplimentare pentru obținerea licenței de organizare a jocurilor de noroc, legată de numărul de locuitori dintr-o localitate, demonstrat printr-un document emis de autoritățile locale. Aceasta ar însemna că, de exemplu, în București ar putea exista cel mult un loc de jocuri de noroc la 20.000 de locuitori, cu detalii mai clare necesare pentru a stabili dacă se aplică unui singur operator sau tuturor.
3. Cerința ca operatorii economici care doresc să obțină o licență pentru organizarea de jocuri de noroc să aibă ca obiect de activitate principal "organizarea de jocuri de noroc", eliminând astfel posibilitatea utilizării altor afaceri, cum ar fi baruri sau restaurante, pentru atragerea clienților în sălile de jocuri.
4. Impunerea unei cerințe pentru solicitanții de licențe pentru jocurile de noroc la distanță, astfel încât să asigure înregistrarea automată în timp real a tranzacțiilor și a altor operațiuni financiare în relația cu jucătorii.
5. Noi restricții legate de amplasarea locațiilor de jocuri de noroc, inclusiv distanța minimă față de limitele orașului sau comunei, necesitatea unui aviz de amplasament eliberat de consiliul local și evitarea amplasării în apropierea unităților de învățământ, zonelor de joacă, parcurilor și altor locuri publice.
6. Interdicția acordării de autorizații de exploatare a jocurilor de noroc în localitățile cu mai puțin de 5.000 de locuitori.
7. Limitarea numărului de aparate de tip slot-machine la maximum 20 într-o singură locație (față de 75 în prezent) și stabilirea unor limite pentru sălile de jocuri în funcție de locație.
8. Obligația operatorilor de jocuri de noroc de a transmite autorităților locale informații despre începerea activității și copii ale licențelor înainte de a începe să opereze.
În ceea ce privește sancțiunile, propunerea prevede majorarea amenzilor pentru operatorii care încalcă regulile, în special în ceea ce privește accesul minorilor sau a persoanelor autoexcluse sau indezirabile.
Guvernul nu susține această propunere din cauza preocupărilor cu privire la impactul său asupra șomajului și a veniturilor bugetului de stat. Guvernul consideră că unele aspecte ale propunerii sunt neclare și că interdicția pentru localitățile cu mai puțin de 5.000 de locuitori este excesivă și neconstituțională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...