Inaugurat de prințul moștenitor al Norvegiei, Haakon, acest port spațial este situat în Nordmela, pe insula Andøya. După finalizarea completă a lucrărilor, construcția va dispune de mai multe rampe de lansare.
Compania Isar Aerospace are acces exclusiv la acest obiectiv de infrastructură, realizată pe baza specificațiilor Isar Aerospace, inclusiv o rampă de lansare, facilități de integrare a sarcinii utile, precum și un centru de control al misiunilor. O configurație care, potrivit experților în domeniu, garantează o mai mare flexibilitate și securitate de planificare pentru lansarea de sateliți mici și mijlocii.
Locul de lansare va susține vehiculul de transport Spectrum, aflat în prezent în faza de producție și care ar urma să fie testat curând.
O cursă pentru mai mulți sateliți din Europa
Acest anunț din Norvegia vine la mai puțin de un an de la inaugurarea de către Suedia a portului spațial Esrange. Situl, dezvoltat pentru prima dată în anii 1960, a fost supus unor ample lucrări de modernizare și adoptare, astfel încât să poată permite trimiterea de sateliți. Ca și în cazul proiectului norvegian, baza suedeză a fost deja folosită pentru a trimite în spațiu numeroase rachete suborbitale.
La ceremonia de inaugurare a participat inclusiv președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care, în discursul său, a subliniat importanța accelerării implementării programului spațial european. Cu câteva zile mai devreme, pe 10 ianuarie, Regatul Unit încercase fără succes să trimită sateliți în spațiu, ca parte a misiunii „Start Me Up”.
Ideea este că Europa încearcă să scape de dependența sa de alte țări, precum Statele Unite, pentru experimentele spațiale pe care le desfășoară.
Relația cu alte națiuni
Într-un studiu publicat în Foreign Policy toamna trecută, Paul Wohrer, specialist în tehnologii spațiale, susține că Europa se află într-o poziție proastă pe tabla de șah a explorării spațiului.
Până de curând, au fost folosite lansatoarele spațiale Ariane 5, utilizate inclusiv pentru operațiuni comerciale, în special pentru televiziunea prin satelit. Dar aceste rachete nu se mai fabrică, iar succesoarea lor, Ariane 6, nu vor putea decola decât anul viitor.
„În ultimii cinci ani, am construit o rachetă care va dărâma cel mai mare obstacol din calea industriei spațiale europene: accesul suveran și competitiv la spațiu”, a declarat președintele Isar Aerospace, Daniel Metzler.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Premierul Ilie Bolojan a...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
România se pregătește pentru un...
Joi, de la ora 12.00, în...
Achizițiile publice și...
Prețul cuprului urcă la un...
Banca britanică HSBC a revizuit...
Aproape 40% dintre angajații...
Ministerul Finanțelor lansează...
Creşterea taxelor fără o...
Criza e reală, cifrele nu mai...
Curs valutar BNR, 2 iulie 2025.
Protest spontan al angajaţilor Consiliului Concurenţei,...
Românii au cheltuit anul trecut...
ANAF a transmis o informare...
Asociaţia Română a Magazinelor...
Bursa de la Bucureşti a deschis...
Bugetarii ar trebui să...
Cifre oficiale de la INS...
Guvernul se află în criză de...
Ministrul Energiei, Bogdan...