Noul director general de la Renault câștigă mai bine decât predecesorii săi

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Ministrul a prezentat un raport al cheltuielilor
Ministrul a prezentat un raport al cheltuielilor
Noul director general de la Renault, Luca De Meo, va fi plătit mai bine decât predecesorii săi, Thierry Bolloré şi Carlos Ghosn, urmând să primească o remuneraţie totală de peste şase milioane de euro pe an, în funcţie de performanţele sale şi cele ale acţiunilor Renault, informează Reuters şi AFP. 

La finele lunii ianuarie, Consiliul de Administraţie de la Renault a decis să încredinţeze conducerea operaţională a grupului auto francez lui Luca de Meo, un cetăţean italian în vârstă de 52 de ani, începând cu data de 1 iulie.

Renault va avea un nou director general

Potrivit unor documente publicate luni pe site-ul Renault, Luca De Meo, fost director la Seat, marcă din grupul Volkswagen, va primi un salariu fix anual de 1,3 miliarde de euro la care se va adăuga o remuneraţie variabilă anuală ce se poate ridica până la 150% din salariul fix, "în funcţie de anumite criterii cantitative şi calitative", adică o sumă de 1,95 milioane de euro. La acestea se vor adăuga 75.000 de acţiuni Renault, a căror acordare depinde însă de "anumite criterii de perfomanţă".

Conform acestor cifre, remuneraţia potenţială a lui Luca De Meo va fi cu 75% mai mare decât cea a predecesorului său, Thierry Bollore. Revocat în luna octombrie 2019 din postul de director general al Renault, a Bollore beneficiat de un pachet compus dintr-un salariu fix de 900.000 de euro, o compensaţie variabilă de maxim 125% din salariu fix şi 50.000 de acţiuni, ceea ce înseamnă un pachet potenţial de ordinul a 3,7 milioane euro la cursul actual la bursă al acţiunilor Renault.

În cazul lui Carlos Ghosn, dacă se exclude remuneraţia primită de acesta în calitate de preşedinte al Nissan, şi care cumulată cu cea de la Renault i-a permis lui Ghosn să cumuleze o remuneraţie de 15 milioane de euro pe an, Carlos Ghosn a primit de la Renault o remuneraţie anuală de maxim 4,7 milioane euro. Însă aceasta după ce în 2018 a acceptat să îşi diminueze salariul cu 30%, la presiunile guvernului francez.

În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Freepik.com
Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath

pixel