Noul director general de la Renault câștigă mai bine decât predecesorii săi

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Ministrul a prezentat un raport al cheltuielilor
Ministrul a prezentat un raport al cheltuielilor
Noul director general de la Renault, Luca De Meo, va fi plătit mai bine decât predecesorii săi, Thierry Bolloré şi Carlos Ghosn, urmând să primească o remuneraţie totală de peste şase milioane de euro pe an, în funcţie de performanţele sale şi cele ale acţiunilor Renault, informează Reuters şi AFP. 

La finele lunii ianuarie, Consiliul de Administraţie de la Renault a decis să încredinţeze conducerea operaţională a grupului auto francez lui Luca de Meo, un cetăţean italian în vârstă de 52 de ani, începând cu data de 1 iulie.

Renault va avea un nou director general

Potrivit unor documente publicate luni pe site-ul Renault, Luca De Meo, fost director la Seat, marcă din grupul Volkswagen, va primi un salariu fix anual de 1,3 miliarde de euro la care se va adăuga o remuneraţie variabilă anuală ce se poate ridica până la 150% din salariul fix, "în funcţie de anumite criterii cantitative şi calitative", adică o sumă de 1,95 milioane de euro. La acestea se vor adăuga 75.000 de acţiuni Renault, a căror acordare depinde însă de "anumite criterii de perfomanţă".

Conform acestor cifre, remuneraţia potenţială a lui Luca De Meo va fi cu 75% mai mare decât cea a predecesorului său, Thierry Bollore. Revocat în luna octombrie 2019 din postul de director general al Renault, a Bollore beneficiat de un pachet compus dintr-un salariu fix de 900.000 de euro, o compensaţie variabilă de maxim 125% din salariu fix şi 50.000 de acţiuni, ceea ce înseamnă un pachet potenţial de ordinul a 3,7 milioane euro la cursul actual la bursă al acţiunilor Renault.

În cazul lui Carlos Ghosn, dacă se exclude remuneraţia primită de acesta în calitate de preşedinte al Nissan, şi care cumulată cu cea de la Renault i-a permis lui Ghosn să cumuleze o remuneraţie de 15 milioane de euro pe an, Carlos Ghosn a primit de la Renault o remuneraţie anuală de maxim 4,7 milioane euro. Însă aceasta după ce în 2018 a acceptat să îşi diminueze salariul cu 30%, la presiunile guvernului francez.

În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

BVB

Bursa de Valori București începe săptămâna cu evoluții mixte

BET și BET-NG în scădere, BET-FI și BET-BK în ușoară...

Strângere de mână / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
Investitorii români sunt îngrijorați
Indici bursieri
Autoturisme noi, transportate pe un trailer / Foto: Freepik

Furnizorii auto își joacă viitorul la bursă

Sectorul furnizorilor de echipamente auto traversează o...

Marcel Boloș
Bani

Băncile au împrumutat statul cu peste 540 milioane lei

Împrumuturi mai reduse în luna mai față de aprilie.

Foto: Freepik.com
Tractor
Farmacie

Trump a pus gând rău producătorilor de medicamente

Nu este pentru dată când președintele american atacă...

Diamante
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Platformă
Banca Naționala a României
ANAF / Foto: DCBUsiness
Inquam Photos / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cu ochii pe grafice / FOTO: Freepik
Statul vrea să investească în fabricile de alimente / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Pensionară / Foto: Freepik
Freepik.com
Firmele scapă de încă o serie de hârtii / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Contor electric / Foto: Arhivă

pixel