Bitcoin, spre pragul de 100.000 USD: Ce schimbări aduce noul val de optimism cripto
Bitcoin, cea mai mare...
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în iulie 2024 cu -4.2% față de iulie 2023, atingând un volum de 13.057 unități, conform unui comunicat al Asociației Constructorilor de Automobile din România.
Pe primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 96.562 unități, o creștere de +10.64% față de aceeași perioada din 2023, respectiv 87.275 unități.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în iulie 2024 cifra de 31.216 unități, o creștere de +20.73% față de iulie 2023.
Pe primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 182.762 unități, în creștere cu +22.41% față de perioada similară din 2023, respectiv 149.298 unității.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 7 luni din 2024 :
DACIA = 29.635 unitati
TOYOTA = 8.275 unitati
RENAULT = 6.571 unitati
SKODA = 6.416 unitati
HYUNDAI = 5.930 unitati
VOLKSWAGEN = 5.528 unitati
FORD = 4.085 unitati
MERCEDES = 3.209 unitati
SUZUKI = 3.103 unitati
BMW = 3.024 unitati
Luna trecută, față de iunie 2023, România s-a poziționat pe primul loc la numărul de înmatriculări la nivel european, înregistrând o creștere de 62,1%, conform datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Taxe noi pentru șoferi, amânate
Recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a inițiat o propunere de Hotărâre de Guvern în care impunea taxe noi pentru anumiți șoferi.
Este vorba despre introducerea așa-numitelor Zone cu Niveluri Scăzute de Emisii din orașele României, care vizează atât șoferii cu vehicule personale, cât și pe cei care se deplasează în interes de serviciu. Aceștia ar fi trebuit să respecte anumite limite de noxe care dacă nu ar fi respectate, ar face obiectul unor noi taxe.
Vehiculele din cadrul unor instituții cheie ale statului precum cele de apărare și servicii publice, ar fi fost scutite de aceste taxe.
Premierul Marcel Ciolacu a retras, miercuri, de pe agenda Guvernului propunerea liberalilor, motivând că trebuie să se consulte cu mediul privat înainte de a lua orice măsură care implică noi taxe.
(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.
(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.
În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:
a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.
Proprietar cu autovehicule din clasa 3, 4 și 5 vor fi cei care nu vor fi afectați de această taxă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bitcoin, cea mai mare...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...