Oamenii își schimbă preferințele în privința alcoolului. Băuturile spirtoase, mai bine vândute decât vinul

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Alcool / sursa foto: Freepik.com
Alcool / sursa foto: Freepik.com
Băuturile tari, cum ar fi vodca și whisky-ul, vor fi mai bine vândute decât vinul, la nivel global, a prezis miercuri un raport al World Spirits Alliance.

Motivul pe care această analiză îl scoate la iveală este că preferințele de consum sunt în schimbare, relatează Reuters.

Raportul, întocmit de Oxford Economics și compania de cercetare a pieței alcoolului IWSR, arată că 2,67 miliarde de baxuri de băuturi spirtoase au fost vândute în 2022, aproape la fel de multe ca cele 2,8 miliarde de baxuri de sticle de vin vândute în acel an.

"În cazul în care tendințele actuale în ambele categorii se mențin, volumele de băuturi spirtoase le vor depăși în curând pe cele de vin", arată raportul.

Tendințele, inclusiv cea de a consuma băuturi mai puține și mai scumpe, în special o gamă tot mai largă de cocktailuri, au făcut ca băuturile spirtoase să înlocuiască vinul.

Industria vinului s-a confruntat cu o ofertă globală excedentară, cu condiții meteorologice dificile și cu scăderea cererii, care a atins cel mai scăzut nivel din ultimii 27 de ani. Companiile producătoare de bere se confruntă, de asemenea, cu o reorientare către băuturile spirtoase pe anumite piețe.

 

Producție și vânzări globale pe tipuri de băuturi

* Berea a reprezentat 75,2% din volumul total al băuturilor alcoolice în 2022, urmată de vin cu 10,4% și băuturi spirtoase cu 9,9%

* În ceea ce privește valoarea vânzărilor în 2022, băuturile spirtoase au reprezentat 40% din totalul vânzărilor de băuturi alcoolice, urmate de bere cu 38,1% și vin cu 17,6%

* Whisky-ul indian va fi categoria de băuturi spirtoase cu cea mai rapidă creștere între 2022 și 2027, cu o creștere de 50 de milioane de baxuri, tequila, romul și ginul urmând să înregistreze o creștere între 10 și 20 de milioane de cutii. Cognacul și armagnacul vor înregistra cea mai mică creștere pe piața băuturilor spirtoase.

* Producția și vânzarea de băuturi spirtoase au contribuit cu aproximativ 730 de miliarde de dolari la economia mondială în 2022, incluzând activități care variază de la agricultură și producție la transport și vânzări în magazine, baruri și restaurante.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect
Benzinarie. Foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Analistul financiar Adrian Negrescu / FOTO: Facebook
Starlink / Foto: Arhiva Starlink / Flickr

Un satelit Starlink va cădea pe Pământ

Unul dintre sateliții de internet Starlink ai SpaceX a...

Care europeni vor plăti cel mai mult pentru masa de Crăciun

Spania rămâne pe primul loc, în timp ce familiile se...

LIDL

Programul magazinelor LIDL de sărbători

Programul magazinelor LIDL de Crăciun şi Revelion.

Mai multe persoane se uită cu neîncredere la un document / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea

pixel