Bitcoin, spre pragul de 100.000 USD: Ce schimbări aduce noul val de optimism cripto
Bitcoin, cea mai mare...
Fără îndoială, instrumentele de inteligență artificială generativă (AI) vor economisi din timpul și banii companiilor, chiar dacă aceste aplicații în curs de dezvoltare mai au încă multe de învățat, spune Vik Singh, vicepreședinte la Microsoft, citat de publicația Le Figaro.
Începând de anul trecut, Microsoft, Google și concurenții lor au implementat rapid aplicații AI generative precum ChatGPT (OpenAI), care produc tot felul de conținut la cerere, lăsând utilizatorilor sentimentul că sunt atotștiutoare. Dar, în ciuda progreselor, acete modele continuă uneori să „halucineze”, adică să inventeze răspunsuri.
O problemă importantă de rezolvat, potrivit lui Vik Singh, responsabil pentru aplicațiile Copilot la Microsoft. Deoarece clienții acestui asistent AI dezvoltat de gigantul IT american, care sunt oameni de afaceri, antreprenori, nu își pot permite ca acesta să inventeze povești, chiar și ocazional. „Oameni foarte deștepți lucrează la această problemă (...), astfel încât modelele să își dea seama singure când nu știu și să ceară ajutor”, promite el. Iar un model mai umil nu ar fi mai puțin util, potrivit lui.
El dat exemplul unui asistent AI specializat în servicii pentru clienți. „Am vorbit cu o companie care cheltuia 8 dolari pentru fiecare răspuns primit. Chiar dacă și în jumătate din cazuri mașina ar trebui să ceară ajutorul omului pentru a găsi soluția, oricum compania „ar realiza economii enorme”, a spus oficialul Microsoft.
Productivitate
Ajuns la Microsoft în ianuarie, Vik Singh a preluat în această vară funcția de șef al echipelor de dezvoltare ai asistenților „Copilot” specializați în vânzări, contabilitate și servicii. Puțin cunoscute publicului larg, aceste aplicații comerciale permit grupurilor de tehnologie să își justifice investițiile masive în AI generativă, deoarece încep să aducă venituri.
Potrivit Windows Group, Copilot efectuează cercetări pentru vânzători, eliberând timp pentru a apela clienții. Lumen, o companie de telecomunicații, „economisește aproximativ 50 de milioane de dolari pe an”, spune domnul Singh. Start-up-urile din spatele revoluției AI generative promit sisteme atât de avansate încât vor ajuta la „înălțarea umanității”, după cum s-a exprimat Sam Altman, șeful OpenAI.
Dar, deocamdată, noua tehnologie este folosită în principal pentru a crește productivitatea și, prin urmare, profitabilitatea. Echipele lui Vik Singh lucrează pentru a integra Copilot direct în software-ul grupului și a le face mai autonome, astfel încât utilizatorii să aibă din ce în ce mai puțină nevoie să le solicite direct.
„De exemplu, sunteți un reprezentant de vânzări”, sugerează directorul. La două săptămâni după o conversație cu un client, asistentul AI „vă poate solicita să urmăriți contactul sau, mai bine, să trimiteți automat un e-mail în numele dumneavoastră, deoarece sarcina a fost aprobată în prealabil”.
Locuri de muncă
Prin urmare, înainte de a găsi o soluție la încălzirea globală, inteligența artificială ar trebui să scape omenirea de treburile plictisitoare și repetitive. „Acesta este doar începutul”, își amintește domnul Singh. „Ne concentrăm mai întâi pe aplicațiile cele mai simple” de implementat. Toate aceste câștiguri de productivitate se vor traduce în pierderi de locuri de muncă? Directori ai unor firme mari, precum K. Krithivasan, șeful gigantului IT indian TCS, au declarat că AI generativă va face practic să dispară call-centrele. Dar Vik Singh - la fel ca mulți directori din Silicon Valley - mizează pe tehnologie pentru a face oamenii mai creativi și chiar pentru a crea noi locuri de muncă.
Ca dovadă, el citează experiența sa la Yahoo.com în 2008, când o duzină de editori au ales articole pentru pagina principală. „Am avut ideea să folosim AI pentru a optimiza acest proces, iar unii oameni au spus Doamne, ce se va întâmpla cu angajații?” spune domnul Singh. Sistemul automatizat a făcut posibilă reînnoirea mai rapidă a conținutului și, prin urmare, creșterea numărului de clicuri pe link-uri dar și nevoia de articole noi. „În cele din urmă”, conchide executivul, „a trebuit să recrutăm mai mulți editori”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bitcoin, cea mai mare...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...